Aviația militară a Ucrainei „distrusă” de Rusia a atins cifra impresionantă de 14.000 ore de zbor în război. MiG-29 rămâne coloana vertebrală

S.I. Catalin |
Data publicării:
MiG-29, Ucraina, sursă foto: MilitaryAviation.in.ua
MiG-29, Ucraina, sursă foto: MilitaryAviation.in.ua

În recenta duminică de 27 august 2023, Ministerul ucrainean al Apărării din Ucraina a făcut un anunț pe care conducerea armatei ruse nu l-ar fi vrut probabil auzit. Oficialii armatei ucrainene au raportat că întreaga lor flotă de avioane de luptă a înregistrat cumulativ un număr impresionant de 14.000 de ore în operațiuni aeriene împotriva forțelor rusești invadatoare.  

Subliniind discrepanța dintre abilitățile teoretice și performanțele practice, forțele aeriene rusești, în ciuda faptului că dispun de o serie de avioane performante, precum Mikoyan MiG-31, Sukhoi Su-35 și Su-57 Felon - toate acestea depășind în mod semnificativ orice aeronavă a forțelor aeriene ucrainene - nu au reușit să-şi impună superioritatea aeriană pe front.

Această aparentă contradicție este subliniată de miile de ore de zbor efectuate în zadar, o dovadă a unui eșec care nu s-a apropiat nici pe departe de atingerea obiectivului dorit.

În ciuda asigurărilor oferite de statele occidentale de a livra avioane F-16 Fighting Falcon către Ucraina, promisiune care rămâne încă să se concretizeze din cauza numeroaselor discuţii contradictorii între statele membre NATO, aeronavele de tip sovietic continua să fie prezent în spaţiul aerian de pe linia frontului.

Într-adevăr, utilizarea lor este atât de mare încât Forţele Aeriene Ucrainene au acumulat un număr impresionant de 14.000 de ore de zbor în doar optsprezece luni de conflict.

Pentru a neutraliza avioanele și dronele inamice, se estimează că un total de șapte mii de misiuni sunt efectuate de către Forţele Aeriene Ucrainene și sunt strict lupte aer-aer. În plus, șase mii de misiuni sunt axate pe operațiuni aer-sol, care vizează în mod special pozițiile rusești.

Un alt tip de misiuni, în număr mai mic de sub o mie, presupun efectuare recunoașterii tactice și sarcinilor de supraveghere a frontierelor.

Trebuie să luăm aminte la turnura nefericită a evenimentelor care s-au petrecut în fatidica sâmbătă din 26 august 2023. Trei piloți ucraineni şi-au pierdut viaţa.

Acest incident nefericit a avut loc din cauza unei coliziuni în aer în care au fost implicate două avioane de antrenament Aero L-39 Albatros. Este demn de remarcat faptul că, în ciuda unor astfel de incidente tragice, aviația ucraineană continuă să persevereze, spre marea nemulțumire a Rusiei.

Cele 14.000 de ore de zbor acumulate în misiuni de luptă, semnifică o componentă crucială a rezistenței ferme a Ucrainei împotriva agresiunii militare ruse. Întrebarea care se pune însă este când va fi atins cu succes pragul semnificativ de 20.000 de ore de zbor?

 

Rusia susține că a „distrus” aviația militară a Ucrainei care însă a atins 14.000 de ore de zbor de la începutul războiului

 

2. Sursă foto... (ucraina-aviatie-militara_15733700.jpg)

Sursă foto: Ministerul Apărării din Ucraina

Pe hârtie, superioritatea rusă în ceea ce privește aviația militară e covârșitoare. Nu doar în ceea ce privește cifrele, ci și în ceea ce privește tehnica modernă. MiG-31 Foxhound sau Su-35 Flanker-E sunt net superioare tehnologic avioanelor de lupăt de care dispunea Ucraina la începutul invaziei.

Fără să luăm în calcul avioanele Su-57, considerate de generația a V-a, asupra cărora Moscova și-a trasat ca obiectiv mărirea producției. În fond, cu numeroase probleme întâmpinate în programul Su-57, în special în ceea ce privește motorizarea, Rusia nu dispune decât de 10 astfel de avioane pe care le-a folosit sporadic împotriva Ucrainei.

Însă în pofida acestei superiorități indiscutabile, Rusia nu a reușit să controleze spațiul aerian al Ucrainei, acesta fiind și unul din motivele eșecului în prima etapă a invaziei, când aviația militară rusă nu a putut acorda sprijin la sol forțelor invadatoare.

Ulterior Ucraina a reușit să-și închidă parțial cerul beneficiind de sisteme de apărare antiaeriană occidentale.

Rușii au anunțat de mai multe ori, de la nivelul Ministerului Apărării de la Moscova, că au „distrus” aviația militară a Ucrainei.

Cert e că Ucraina are nevoie neapărat de avioane F-16, pe care le-a solicitat intens deja de aproape 8 luni, lucru ce indică faptul că situația aviației militare e departe de a fi roză.

Cifre oficiale din raportul Fight International, valabile pentru începutul anului 2022, ne indică un număr total de 69 de aparate.

Astfel, flota de luptă a Ucrainei era formată din avioane sovietice de tip MiG-29 Fulcrum, coloana vertebrală a aviației ucrainene, și avioane Su-27 Flanker. Astfel, ucrainenii dețineau la începutul invaziei 43 de MiG-29 și 26 de Su-27. Deci un total de 69 de avioane.

CITEȘTE ȘI: Câte avioane are Ucraina? Teoretic, rușii au distrus până acum de 10 ori aviația militară a Ucrainei, și totuși ucrainenii zboară

 

 

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel