Numită JS Oryu (cu numărul pennant SS 511), nava are 84 de metri lungime și a fost introdusă în serviciul Flotilei 1 Submarine cu baza în Kure, Prefectura Hiroshima, a transmis purtătorul de cuvânt al JMSDF.
Oryu este al 11-lea submarin din clasa Soryu și al șaselea construit de Mitsubishi Heavy Industries, celelalte cinci fiind construite de Kawasaki Heavy Industries (KHI). Costul total al submarinului s-a ridicat la aproximativ 615 milioane de dolari, a mai spus purtătorul de cuvânt.
Lansarea vine după ce GS Yuasa, un dezvoltator și producător de sisteme de baterii, a anunțat, în februarie 2017, că Japonia va deveni prima țară din lume care va echipa submarinele cu baterii litiu-ion în locul bateriilor cu plumb.
La vremea respectivă, compania a spus că bateriile, care stochează mult mai multă energie decât bateriile cu plumb, vor fi montate pe ultimele două nave din clasa Soryu: SS 511 (Oryu) și SS 512 (Toryu).
Clasa Soryu are o lățime de 9,1 m, un pescaj de coca de 8,4 m și o deplasare de 2.947 de tone atunci când este suprafață și 4.100 de tone când este scufundat.
Navele anterioare ale clasei au fost echipate cu două generatoare diesel Kawasaki 12V 25/25 și patru motoare Kawasaki Kockums V4-275R Stirling cu propulsie independentă și utilizează baterii cu plumb pentru stocarea energiei.
Fiecare dintre platforme are o viteză maximă de 37 km/h atunci când este scufundat și de 22 km/h atunci când este suprafață.
Vezi și: Japonia a lansat la apă submarinul Toryu (SS 512), primul din lume echipat cu baterii lithium-ion
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News