Cu portavionul Amiral Kuznețov care nu a mai văzut mare de 8 ani, rușii ironizează Marina britanică pe care o numesc o „broască cu mușchi”

Darius Muresan |
Data publicării:
Portavionul rus Amiral Kuznețov, operând în perioada URSS. Photo source: United States Department of Defense via Wikipedia
Portavionul rus Amiral Kuznețov, operând în perioada URSS. Photo source: United States Department of Defense via Wikipedia

Maria Britanie a anunțat recent că Marina Regală a „interceptat” două nave rusești, mai exact corveta Stoiki și petrolierul Elna, în timp ce traversau Strâmtoarea Mânecii, fapt ce a declanșat o întreagă operațiune de propagandă în presa rusă. Moscova respinge versiunea britanică și acuză Regatul Unit al Marii Britanii de „escaladare artificială” a tensiunilor pe mare.

Așa cum analiza recent în această săptămână și publicația noastră, Marina Regală a Marii Britanii (Royal Navy) a raportat interceptarea și monitorizarea a două nave militare rusești care au tranzitat Canalul Mânecii, un eveniment ce survine pe fondul unei creșteri semnificative a activității navale a Federației Ruse în proximitatea apelor teritoriale britanice.

Operațiunea de supraveghere, confirmată de Ministerul britanic al Apărării pe 23 noiembrie, a fost executată de nava de patrulare offshore HMS Severn care a interceptat și urmărit corveta rusă RFN Stoiki  (din clasa Steregushchiy) și petrolierul de suport Elna pe parcursul tranzitului acestora prin Strâmtoarea Dover către vest, de-a lungul Canalului Mânecii. 

Marea Britanie urmărește cu mare atenție prezența rusă în Canal, mai ales că rușii acționează în zone critice pentru infrastructura submarină, precum cablurile de date și energie.

„Vă vedem. Știm ce faceți. Și, dacă Elna călătorește spre sud săptămâna aceasta, suntem pregătiți”, a transmis John Healey, secretarul britanic al Apărării.

Ministerul Apărării din Regatul Unit a afirmat că numărul navelor rusești care se apropie de apele teritoriale britanice a crescut cu 30% în ultimii doi ani, fapt pentru care Londra a dislocat trei avioane Boeing P-8 Poseidon în Islanda, pentru misiuni de recunoaștere suplimentare.

 

 

Rușii s-au isterizat după ce Marea Britanie a interceptat două nave rusești care traversau Canalul Mânecii. Moscova transmite că nu a fost nicio interceptare iar Londra a acționat ilegal

 

2. Imagine cu... (captura-de-ecran-2025-04-27-090912_20289600.png)

Imagine cu caracter ilustrativ. Navă britanică, monitorizând o navă rusă în Canalul Mânecii. Photo source: Royal Navy

Un material publicat de ziarul rus Vzglyad, portal cunoscut pentru narativul propagandei Kremlinului, numește puterea maritimă britanică - care a dominat secole mările - „o broască care își umflă mușchii” în fața Marinei ruse.

Sursa citată, care amintește în text că politica publicației e să considere Marea Britanie „cea mai neprietenoasă țară”, amintește că Ambasada Rusiei la Londra a afirmat că poziția Marii Britanii stârnește „zâmbete diplomatice” și a acuzat Londra de „amplificarea isteriei militariste”.

Publicația rusă compară interceptările navelor ruse aflate în apele internaționale cu misiunile de Poliție Aeriană, considerând că aceste misiuni sunt legitime dacă se încalcă spațiul aerian al unui stat, dar în cazul de față rușii îi acuză pe britanici că au acționat ilegal, navele ruse aflându-se în apele teritoriale internaționale. Altfel, Londra e acuzată de Moscova că încalcă libera circulație maritimă.

Portalul rus mai scrie că „deputatul și membru al Comitetului pentru Apărare, Andrei Kolesnik, a ironizat termenul folosit de Londra”, citând astfel din oficialul rus.

„Cum își imaginează Marea Britanie o ‘interceptare’ a unei nave care navighează în ape de liberă circulație? A intercepta înseamnă să oprești, să preiei controlul. Evident, așa ceva nu s-a întâmplat.” El a descris acțiunea britanică drept „joc în care o broască își arată mușchii”, subliniind că o navă de patrulare nu poate opri o corvetă militară, comparând situația cu încercarea „de a opri un camion de mare tonaj cu un scuter al unui livrator”.

Oficialul rus a sugerat că Marea Britanie exagerează deliberat situația pentru consum intern și pentru a alimenta narativul unei rusofobii, într-o perioadă în care, spune el, Londra nu are succese militare pe care să le prezinte electoratului, făcând referire indirectă la războiul din Ucraina.

Serghei Ișcenko, căpitan rus în rezervă a afirmat și el că „interceptarea” anunțată de britanici nu înseamnă nimic în acest context. „Nava britanică a identificat navele rusești, s-a apropiat, le-a recunoscut și a plecat. Este o practică standard pentru orice stat când alte nave se apropie de apele sale.” 

Presa rusă acuză Londra și presa britanică au transformat episodul într-un incident major pentru a transmite electoratului mesajul că Marea Britanie controlează orice mișcare rusă în zonă și, totodată, pentru a transmite NATO un semnal de fermitate.

Rușii susțin că navele lor traversează legal Canalul Mânecii, iar în acest sens nici englezii nici francezii nu pot face nimic pentru a împiedica acest lucru.

 

Rusia, țara cu un singur portavion, Amiral Kuznețov, care nu a mai ieșit pe mare de 8 ani, ironizează puterea Marinei britanice pe care o compară cu o „broască cu mușchi”

 

3. Portavionu... (amiralul_kuznetsov_96179200.jpg)

Portavionul rus Amiral Kuznețov, singura navă de acest tip pe care Federația Rusă o deține

Ironia acestei ironii e că tocmai Rusia ridiculizeaza Maria britanică, stat care nu are capacitatea de a controla Marea Neagră după 4 ani de război în ciuda faptului că ucrainenii nu dispun nici de nave de suprafață nici de submarine și, în plus, singurul ei submarin se află la cheu de mai bine de 8 ani.

Amintim după întoarcerea din ultima campanie, în Siria, în anul 2017, portavionul Amiral Kuznețov a fost dus la Murmansk, fiind supus unor lucrări de reparații și modernizare, care ar fi trebuit finalizate de mult timp.

În luna iulie a acestui an, așa cum arăta atunci și o analiză a DefenseRomaniaRusia a anunțat că suspendă pe termen nelimitat lucrările la singurul ei portavion Amiral Kuznețov.

Portavionul rus Amiral Kuznețov pare că e blestemat. Nava rusă a trecut printr-o serie de incidente grave în ultimii ani. În octombrie 2018, docul plutitor PD-50 în care se afla s-a scufundat, iar o macara de andocare s-a prăbușit peste navă, provocând avarii, însă nava a rămas pe linia de plutire și a fost remorcată la Șantierul naval nr. 35 din Severomorsk pentru reparații. Ulterior, în decembrie 2019, un incendiu izbucnit în timpul unor lucrări de sudură, când scânteile au aprins combustibilul vărsat în cală, s-a soldat cu doi morți și 14 răniți. Problemele au continuat, iar la sfârșitul anului 2022 a fost raportat un nou incendiu la bord, de această dată fără victime.

CITEȘTE ȘI: Cum să îți fie Flota decimată de un stat fără nave și submarine. Numărul exact de nave pierdute de ruși în Marea Neagă

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta

Parteneri






CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
pixel