Oficialul rus a explicat că programul Su-57 este într-o fază de modernizare continuă, fiecare deficiență identificată în teste sau în luptă fiind tratată cu prioritate.
„Îmbunătățiri continue sunt în derulare. Toate deficiențele identificate în timpul testelor și al luptelor reale sunt remediate rapid. Ca piloți de testare, noi evaluăm modurile de zbor și transmitem feedback, în timp ce implementarea schimbărilor revine tehnicienilor și biroului de proiectare”, a declarat acesta. Misiunile reale efectuate în Ucraina, de la suprimarea apărării aeriene, la lupte aer-aer în zone puternic protejate și lovituri de precizie, ar fi confirmat performanțele avionului, transmit rușii.
Doar că aici e o contradicție. Deși se laudă cu Su-57 foloste intens în Ucraina, lucrul acesta e fals și reprezintă mai degrabă o strategie de marketing în contextul în care nu au fost livrate decât aproximativ 20 de avioane, programul fiind în mare întârziere. Mai mult, așa cum și DefenseRomania analiza anul trecut, oficialii ucraineni au confirmat că Rusia folosește Su-57, dar o face cu precauție majoră, avioanele mai degrabă lansând rachete din teritoriul rus. Nicidecum lupte aeriene sau suprimarea apărării antiaeriene unde de de parte în ceea ce privește aviația militară de vânătoare „calul de bătaei” rămâne Su-35, probabil cel mai capabil avion nou rus.
Stand up comedy? Rusia spune că luptele la care Su-57 au luat parte sunt incomparabil mai grele decât cele la care americanii au participat cu F-35 și F-22 Raptor

Avioane de tip Su-57 considerate de Rusia - generația a V-a
Declarația oficialului rus Serghei Bogdan e preluată de publicația Military Watch Magazine într-un articol de promovare a Su-57. Sursa citată scrie că deși F-22 și F-35 sunt și ele combat proven, avioanele de generația a 5-a americane au acționat predominant împotriva unor adversari slab înarmați, fără a opera rachete aer-sol avansate sau lovituri complexe și fără sisteme antiaeriene performante.
Oficialul Sukhoi a precizat că procesul de testare nu se încheie odată cu intrarea în serviciu a aeronavei și spune că „un avion poate rămâne operațional 20–30 de ani și tot va continua să fie testat”.
„Când apar noi rachete sau bombe ghidate, se deschid programe suplimentare de testare. Analizăm manevrabilitatea, stabilitatea, rezistența, încercăm diferite configurații de armament și evaluăm performanțele în condiții de bruiaj. Până la retragerea aparatului, acesta va evolua constant”, conchide acesta.
Materialul citat mai precizează despre „interesul ridicat” pe plan extern pentru Su-57. Care însă nu există. Cu excepția Algeriei, Rusia nu a reușit să convingă niciun client extern să cumpere Su-57E, versiunea de export a avionului de generația a 5-a rus. În prezent rușii sunt într-o ofensivă diplomatică pentru a convinge India să achiziționeze Su-57 fiind dispuși la compromisuri pe care americanii sau europenii nu le-ar accepta, inclusiv transfer de tehnologie total și accesul Indiei la codul sursă al avionului.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News








