Infanteria Marină americană desfășoară pentru prima dată F-35C în regiunea indo-pacifică

Gheorghiță Orjanu |
Data publicării:
Avioane americane de luptă F-35C, foto: Lockheed Martin
Avioane americane de luptă F-35C, foto: Lockheed Martin

Grupul de Lovire Aeronaval Abraham Lincoln (CSG 3) al Forțelor Navale ale SUA (US Navy) a plecat, pe trei ianuarie, în zona indo-pacifică, într-o desfășurare programată.

La bordul portavionului Abraham Lincoln se află în premieră o escadrilă de avioane de generația a cincea, F-35C, aparținând Corpului Infanteriei Marine americane (USMC).

Din CSG 3 (Carrier Strike Group), pe lângă nava comandant – Abraham Lincoln, mai fac parte Aripa 9 Aeronavală (Carrier Air Wing 9 – CVW 9), crucișătorul USS Mobile Bay (CG 53) și Escadra 21 Distrugătoare (DESRON 21) formată din navele  USS Fitzgerald (DDG 62), USS Gridley (DDG 101), USS Sampson (DDG 102) și USS Spruance (DDG 111).

În cadrul fiecărui CSG mai acționează, cel puțin, un submarin de atac, dar US Navy rareori  publică informații despre desfășurarea operativă a submarinelor sale.

Misiunea actuală a CSG Abraham Lincoln a fost precedată de o perioadă de pregătire începută în aprilie 2021 și finalizată recent cu un exercițiu integrat, desfășurat timp de o lună, în care comandantul Flotei a 3-a a certificat CSG pentru misiune.

CSG 3 se desfășoară cu cea mai avansată aripă aeronavală, în care sunt integrate aeronave de generația a 4-a și a 5-a, se precizează într-un comunicat al US Navy.

Din Aripa 9 Aeronavală fac parte trei escadrile de luptă F/A-18E/F Super Hornet, o escadrilă de luptă F-35C, o escadrilă de atac electronic EA-18G Growler, o escadrilă de avertizare timpurie E-2D Hawkeye și două escadrile elicoptere de luptă (una cu MH-60S Seahawk, iar cealaltă cu MH-60R Seahawk).

Varianta F-35C, care se află la bordul lui Abraham Lincoln, este destinată folosirii pe un portavion echipat cu catapultă de lansare și cablu de agățare la aterizare. În comparație cu F-35A, are aripi mai mari, cu secțiuni pliabile în vârful acestora, suprafețe de control mai mari pentru zborul la viteze reduse, tren de aterizare mai puternic specific aterizărilor dure pe portavion, cârlig de coadă pentru agățarea cablului de aterizare. Suprafața mai mare a aripii permite scăderea vitezei de aterizare în timp ce crește atât raza de acțiune, cât și sarcina utilă. Accelerația maximă suportată de F-35C este 7,5 g, în timp ce la F-35A este de 9 g.

Versiunea F-35B este destinată pentru decolarea scurtă (dar fără catapultă) și aterizare verticală (STOVL - short takeoff and vertical landing), ceea ce îi permite să echipeze portavioanele mai mici și navele amfibii de asalt. Față de F-35A, sacrifică aproximativ o treime din volumul de combustibil pentru a găzdui sistemul de împingere la decolare (SDLF - Shaft Driven Lift Fan). F-35B nu are cârlig de aterizare, dar poate ateriza și pe distanțe scurte (V/STOL) nu doar vertical. Accelerația maximă suportată de F-35B este 7 g.

Raza de acțiune (combat range sau combat radius în engleză) a aeronavei F-35C este de peste 1400 km cu rezervor de carburant intern și echipat doar cu arme aer-aer dispuse tot intern, pentru a beneficia de capabilitatea stealth la maximum, în timp ce raza de acțiune a F/A-18E/F Super Hornet, echipat de luptă și cu rezervor intern, este de 720 km.

În zona indo-pacifică, operează, în prezent, CSG 1, cu portavionul USS Carl Vinson. Și la bordul acestuia se află o escadrilă de avioane F-35C, dar care aparține US Navy.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel