Cele trei elicoptere IAR-330 detașate în Mali s-au întors în țară

Eduard Pascu / 03 noi 2020 / 14:49

Tehnica militară detașată în Mali s-a întors în țară, azi dimineață, pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu, la bordul unui Antonov 124 Condor.

Transportul celor trei elicoptere IAR-330 L-RM din Mali către România s-a executat în același mod ca în momentul dislocării lor în teatrul de operații, în luna septembrie 2019, cu o aeronavă AN-124 Condor, una dintre cele mai mari aeronave de transport din lume, pusă la dispoziție de către Organizația Națiunilor Unite.

Aeronava a aterizat pe aeroportul Mihail Kogălniceanu în dimineața de 3 noiembrie, după un zbor de 10 ore pe traiectul Bamako-Mihail Kogălniceanu, cu o escală tehnică pentru alimentare în Tunis. Transportul a cântărit aproximativ 35 de tone, pe lângă cele trei elicoptere fiind încărcate și un agregat de tractare și alte echipamente.

Pregătirea elicopterelor pentru îmbarcarea în aeronavă a fost realizată de o echipă tehnică de 6 militari din cadrul detașamentului și a constat în demontarea palelor principale și secundare, a butucului rotor portant (BRP), stabilizatorul orizontal și sistemul optoelectronic de observare (EOP), într-o perioadă de trei zile.

Apoi, după aterizarea Baza 57 Aeriană, cu sprijinul echipei de la sol, se vor executa toate operațiunile în ordine inversă : debarcare, montarea tuturor subansamblurilor, efectuarea lucrărilor și a zborurilor de verificare și disponibilizarea/trecerea la exploatare/zbor.

Despre aeronava AN-124 CondorConstruit în anii '80, Antonov-124 Condor este considerată cea mai mare aeronavă militară de transport, cu o masă maximă la decolare de aproape 400 de tone.

Fizic, AN-124 este similar cu C-5 Galaxy produs de producătorul american Lockheed, dar mai mare. Primul zbor al acestui tip de aeronavă a avut loc în decembrie 1982. O particularitate a aeronavei este rabatarea cabinei (cockpit-ul), astfel încât încărcarea/descărcarea materialelor se poate face pe ambele părți concomitent. AN-124-100 poate transporta o încărcătură de până la 150 de tone, și este utilizat de obicei pentru dislocarea echipamentelor de mari dimensiuni (elicoptere, vehicule de luptă, motoare de avion), de asemenea, poate transporta până la 88 de pasageri în puntea de sus din spatele cockpit-ului. Modelul imediat următor, AN - 225 Mriya, este considerat cea mai mare aeronavă de transport din lume.

Cu o anvergură a aripilor de 73 metri, și o lungime de 69 metri, AN-124 are viteza de croazieră între 800km/h- 850km/h, zburând la o altitudine de peste 10 000 m, se arată într-o postare a revistei Forțelor Aeriene Române.

????????????????????Voi cum ați rezolva problema de mai jos, dacă ați fi primit-o temă? Ipoteză: O formație de trei elicoptere...

Publicată de CER SENIN - Revista Forţelor Aeriene pe Luni, 2 noiembrie 2020

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy