15 mai 2023 ar putea să nu fie sfârșitul MiG-21 LanceR. România ia în calcul prelungirea serviciului bătrânelor avioane

DefenseRomania Team |
Data actualizării: | Data publicării:
MiG-21 LanceR, survolând podul de la Cernavodă. Sursă foto: Mihai Zamfirescu via Baza 86 Aeriană Borcea @Forțele Aeriene Române @ROAF
EXCLUSIV
MiG-21 LanceR, survolând podul de la Cernavodă. Sursă foto: Mihai Zamfirescu via Baza 86 Aeriană Borcea @Forțele Aeriene Române @ROAF

În luna mai a acestui an MApN a anunțat că activitățile de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR din dotarea Forțelor Aeriene Române au fost reluatei. Totuși, doar pentru o perioadă de aproximativ un an. Însă acesta ar putea să nu fie sfârșitul bătrânelor aeronave.

MApN anunța la vremea respectivă că „aeronavele MiG-21 LanceR vor fi întrebuințate, până la data de 15 mai 2023, exclusiv pentru executarea misiunilor specifice Serviciului de Luptă Permanent Poliție Aeriană și pentru menținerea antrenamentului de zbor al piloților selecționați în scopul continuării utilizării acestui tip de aeronavă. După această dată, aeronavele de acest tip urmează a fi scoase din serviciul Forțelor Aeriene Române”.

Amintim că pe data de 15 aprilie MApN a anunțat suspendarea tuturor zborurilor pentru avioanele MiG-21 LanceR. MApN preciza la data respectivă că în ultimii 20 de ani s-au înregistrat 26 de accidente ale aparatelor MiG-21 LanceR.

 

România ar putea să prelungească serviciul avioanelor MiG-21 LanceR. Avioanele ar trebui scoase din serviciu în mai 2023

 

2. MiG-21 Lan... (mig-21-lancer_47525700.jpg)

MiG-21 LanceR, sursă foto: Foto: Bogdan Pantilimon, Statul Major al Forțelor Aeriene via Forțele Aeriene Române

În tot acest context, vorbind la interviul acordat săptămâna trecută publicației noastre, ministrul Vasile Dîncu a precizat că perioada în care vor fi în serviciu avioanele MiG-21 LanceR s-ar putea prelungi. Declarațiile au fost făcute în timp ce ministrul discuta de gestionarea situației problemei piloților români în contextul celor 32 de avioane F-16 Fighting Falcon care vor veni în număr mare din Norvegia.

„Am vorbit cu mulți instructori și piloți români de MiG-21 LanceR, dar și piloți de vânătoare americani de la Baza Kogălniceanu, care mi-au spus că MiG-ul nostru e un avion foarte greu iar piloții experimentați de MiG trec foarte ușor la un F-16 modernizat”, a precizat Vasile Dîncu, în discuția cu DefenseRomania.

Ministrul a spus că tocmai acest lucru și perspectiva de pregătire a piloților a fost un element al deciziei „pentru care CSAT ne-a aprobat să mai zburăm cu MiG-21 LanceR”.

Întrebat dacă acest lucru se va întâmpla până în mai 2023, când e programată ieșirea avioanelor din serviciu, ministrul Dîncu a completat: ,,Da, dar s-ar putea să mai prelungim deoarece pentru antrenamentul piloțillor sunt excelente (n.r. - avioanele MiG-21 LanceR). Acest lucru îmi spune toată lumea. MiG-urile solicită pilotul, cum spun ei sunt avioane grele, dar piloții noștri reușesc rapid să facă reconversia”, a adăugat ministrul, vorbind de trecerea piloților de MiG-21 LanceR pe avioane F-16 Fighting Falcon.

CITEȘTE ȘI: Cum gestionează România problema piloților de avioane F-16? MApN dezvăluie programe de instruire cu două state aliate

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel