„X-59 a finalizat cu succes primul său zbor în această dimineață”, a declarat marți purtătoarea de cuvânt a Lockheed Martin, Candis Roussel, numind-o „o piatră de hotar majoră în istoria aviației”.
Avionul X-59 a decolat de la fabrica Skunk Works de la Uzina 42 a Forțelor Aeriene ale SUA din Palmdale, California , înainte de a ateriza în apropierea Centrului de Cercetare a Zborului Armstrong al NASA din Edwards, California
Aeronava monomotor a zburat la viteze subsonice în timpul primului său test, atingând o viteză de 370 km/h și o altitudine de 3.660 de metri și s-a comportat exact conform planului. Zborul a fost condus de pilotul de testare șef al NASA pentru proiectul X-59, Nils Larson, care era singurul membru al echipajului la bord. Aeronava era însoțită de o aeronavă de supraveghere NASA.
Aparatul este destinat să să demonstreze posibilitatea de a diminua zgomotul produs de unda de șoc la trecerea prin bariera sonică. Acest lucru ar trebui să contribuie la dezvoltarea aviației supersonice civile în viitor.
Încălcarea interdicției privind aceste zboruri deasupra zonelor populate
Scopul este de a avea o aeronavă care să poată depăși bariera sunetului cu un zgomot minim - iar un astfel de pas ar putea de fapt să deschidă calea pentru călătorii aeriene comerciale mai rapide, potrivit Reuters.
Forma avionului X-59, care are o lungime de 30 de metri și o anvergură a aripilor de nouă metri, este special concepută pentru a reduce semnificativ bubuitul sonic exploziv care apare în mod normal atunci când se deplasează cu viteza sunetului. Zgomotul ar trebui redus la un „clic sonic” înăbușit, nu mai puternic decât trântirea unei uși de mașină.
Poluarea fonică sub forma unui bang sonic apare atunci când o aeronavă depășește viteza sunetului, adică aproximativ 1225 km/h.
Potrivit Lockheed, perfecționarea acestei tehnologii de zbor supersonic silențios este esențială pentru depășirea uneia dintre principalele probleme ale zborului supersonic comercial: interzicerea acestor zboruri peste zonele populate din cauza zgomotului.
Dezvoltarea și testarea în zbor a lui X-59 vor contribui la stabilirea unor noi praguri de zgomot acceptabile, bazate pe date, legate de zborul comercial supersonic pe uscat, deschizând calea pentru o nouă generație de aeronave supersonice care pot transporta eficient și sustenabil pasageri și mărfuri de două ori mai repede decât aeronavele din prezent.
Dezvoltarea și operarea aeronavei nu au fost ieftine. NASA a plătit companiei Lockheed Martin peste 518 milioane de dolari din 2018 pentru a dezvolta și testa X-59.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News









