USS Gerald R. Ford se pregătește să domine mările. Americanii au rezolvat marea problemă a celui mai scump portavion construit vreodată

Tudor Curtifan / 27 oct 2021 / 19:19
Portavionul american USS Gerald R. Ford, sursă foto: US Navy
Portavionul american USS Gerald R. Ford, sursă foto: US Navy

Portavionul cu propulsie nucleară USS Gerald R. Ford, primul din clasa care îi va purta numele, urmează să fie desfășurat în vederea primei misiuni. 

Desfășurarea navei va avea în 2022, cu o întârziere, scriu cei de la The Drive, de patru ani față de momentul planificat inițial. US Navy a comandat 4 portavioane din această clasă, celelalte trei fiind în curs de construcție. Sursa citată scrie că o decizie pentru un al cincilea portavion urmează să fie luată anul viitor.

 

Problemele portavionului USS Gerald R. Ford se pare că au fost rezolvate

 

1. Un F/A-18F... (fa-18-uss-gerald-ford_35789900.jpg)

Un F/A-18F, zburând deasupra portavionului USS Gerald R. Ford, în timpul unor teste. Sursă foto: U.S. Navy via. The Drive

Iar US Navy e nerăbdătoare să opereze noua navă. USS Gerald R. Ford e cel mai scump portavion construit vreodată, dar programul a avut, din păcate, unele întârzieri cauzate de sistemele navei. Cea mai mare problemă se pare că a fost cu sistemul de catapultare electromagnetică.

Probleme au fost reprezentate de fiabilitatea acestui sistem care se defecta prea des.

Sistemele de catapultare electromagnetică înlocuiesc sistemele de catapultare pe aburi și cele hidraulice. Problemele cu sistemul portavionului USS Gerald R. Ford au început încă din 2017. Acum patru ani, fostul președinte Donald Trump, pe atunci instalat recent în Biroul Oval al Casei Albe, după ce a inspectat nava, s-a arătat dezamăgit de noile sisteme de catapultare electromagnetică și a cerut revenirea la vechile sisteme implementate pe portavioanele din clasa Nimitz.

Se pare că problemele au fost remediate iar nava urmează să fie desfășurată în cursul anului viitor. Nu există informații despre perioada din an în care nava va începe prima ei misiune.

 

USS Gerald R. Ford a trecut cu brio mai multe teste de șoc cu explozii subacvatice ce au produs un „cutremur” de 3.9 pe Richter (FOTO/VIDEO)

 

2. -imagine fara descriere- (uss-gerald-ford_94974100.jpg)

Testarea portavionului USS Gerald R. Ford prin detonarea explozibilului subacvatic ce a produs un „cutremur” de 3.9 pe Richter. Sursă foto: USS Gerald R. Ford (CVN 78) Twitter

Contraamiralul Gregory Huffman, comandantul Carrier Strike Group 12, cel care se va afla la conducerea celui mai scump portavion construit vreodată, a confirmat pentru USNI News că „totul se desfășoară conform planului” în ceea ce privește desfășurarea navei.

Amintim că în vara acestui an USS Gerald R. Ford a efectuat mai multe „teste de șoc”. Al treilea și ultimul test cu exploziv a avut loc în largul coastei peninsulei Florida, zona Jacksonville, subiect despre care DefenseRomania a scris pe larg.

Prin folosirea muniției reale, testele de șoc Full Ship Shock Trials (FSST) validează duritatea navei la șoc și capacitatea de a susține operații într-un mediu de luptă simulat. În cele patru luni de testare, portavionul a rezistat impactului a trei explozii subacvatice fiecare de 40.000 kilograme, care au avut loc la distanțe progresiv mai apropiate de navă.

Cu o lungime de 337 de metri, un deplasament de 100.000 de tone și o viteză maximă de 30 de noduri (aproximativ 55 de km/h), noul portavion va putea transporta aproximativ 80 de avioane F-35C. De pe USS Gerald R. Ford vor putea decola 160 de aeronave în 12 ore, spre deosebire de 120 de decolări la același interval de timp, pentru portavioanele din clasa Nimitz.

SUA dețin în prezent 11 portavioane, toate cu propulsie nucleară. Zece din clasa Nimitz și unul din clasa Ford, fiind vorba despre USS Gerald R. Ford. 

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy