Turcia publică imagini cu urmașul lui Bayraktar TB2. Noua dronă, Bayraktar TB3, înainte de primul zbor

Cătălin Costea |
Data publicării:
Foto: Vehicul aerian de luptă fără pilot Bayraktar TB3. (Sursa: Baykar)
Foto: Vehicul aerian de luptă fără pilot Bayraktar TB3. (Sursa: Baykar)

După succesul demonstrat în lupte de vehiculul aerian fără pilot Bayraktar TB2, căruia ucrainenii i-au compus inclusiv o melodie, Turcia, a cărei producție de drone reprezintă deja o industrie în plină dezvoltare, a lansat primele imagini cu noua versiune din această serie, Bayraktar TB3.

Compania privată turcă de apărare Baykar, specializată în drone, și-a prezentat UAV-ul Bayraktar TB3 chiar înainte de efectuarea primului său zbor, iar pentru a scoate în evidență realizările companiei, TB3 va zbura alături de avionul supersonic de luptă fără pilot Bayraktar Kizilelma. De altfel, președintele turc Erdogan a postat pe conturile sale de socializare o fotografie în care se afla în fața avionului Bayraktar Kizilelma în aceeași zi în care au fost lansate imaginile dronei TB-3.

Foto: Vehicul aerian de luptă fără pilot Bayraktar TB3. (Sursa: Baykar)

TB3, cu o lungime de 8,3 metri, înălțime de 2,6 metri și anvergură a aripilor de 14 metri este semnificativ mai mare decât TB2 (6,5m x 2,2m x 12 m). De asemenea, performanțele acestuia sunt îmbunătățite: poate transporta o sarcină utilă de 280 de kilograme (față de 150 în cazul TB2), se poate deplasa cu o viteză maximă de până la 300 km/h (față de 225), are o greutatea maximă la decolare de 1.450 de kilograme (față de 700) și poate zbura continuu până la 24 de ore.

Baykar Bayraktar TB3 este, ca și varianta anterioară TB2, un UAV de tip MALE (altitudine medie și mare anduranță), capabil să execute operațiunile de decolare și aterizeze pe distanțe foarte scurte. Acesta a fost dezvoltat în principal pentru că Turcia nu avea aeronave care să utilizeze portavionul ușor multirol Anadolu (construit după nava spaniolă LHD Juan Carlos).

Foto: Vehicul aerian de luptă fără pilot Bayraktar TB3. (Sursa: Baykar)

Conform planurilor inițiale, nava trebuia să fie echipată cu avioane de luptă F-35B Lightning II, dar după eliminarea Turciei din programul de achiziții aceasta a intrat într-un proces de modificare pentru a-i permite operarea UAV-urllor. Dezvoltarea dronei TB3 a fost anunțată pentru prima dată în 2020, portavionul TCG Anadolu fiind desemnat ca bază operațională pentru aeronava fără pilot.

În prezent, se consideră că este necesară o testarea mai extinsă a TB3, mai ales în ceea ce privește funcționarea în mediul ostil specific luptei navale. Cu aripile pliabile, capabil să decoleze și să aterizeze pe portavioane cu pistă scurtă, pe lângă misiunile de tip ISR (cercetare, supraveghere și recunoaștere), TB3 asigură și îndeplinirea misiuni de atac folosind munițiile inteligente care pot fi acroșate sub aripile sale.

Potrivit producătorului, aeronava poate fi operată de la distanțe foarte îndepărtate datorită capacităților sale performante de comunicații, de tip Line-Of-Sight (vizibilitate radio directă, la linia orizontului radio)  și Beyond-Line-Of-Sight (dincolo de linia orizontului radio).

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel