India e interesată să producă IAR-99 cu România. Avioanele ar urma să fie fabricate la noi

Tudor Curtifan |
Data actualizării: | Data publicării:
IAR-99 Șoim, Sursă foto: Dan Ștefan via Baza 95 Aeriană "Erou Căpitan Aviator Alexandru Şerbănescu"
EXCLUSIV
IAR-99 Șoim, Sursă foto: Dan Ștefan via Baza 95 Aeriană "Erou Căpitan Aviator Alexandru Şerbănescu"

India are o nevoie mare de avioane de vânătoare, iar această nevoie atrage de la sine și o necesitate imediată pentru aeronave de antrenament. Iar IAR-99 poate fi o soluție pentru New Delhi.

Aces lucru a fost dezvăluit în exclusivitate pentru DefenseRomania de către Viorel Manole, directorul Patromil. Acesta din urmă a fost prezent în studioul DefenseRomania, alături de deputatul Nicu Fălcoi (USR-PLUS), președinte al Comisiei parlamentare speciale pentru controlul activităţii Serviciului de Informaţii Externe și membru al Comisiei de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională a Senatului. 

Tema emisiunii a fost vizita delegației noastre în Indonezia de acum câteva zile, delegație condusă de deputatul Nicu Fălcoi. În contextul în care se analizau oportunitățile industriei de apărare pe piața din Asia, Viorel Manole a dezvăluit că după vizită au existat discuții cu partea indiană pentru a produce împreună cu industria noastră avioane de antrenament IAR-99.

 

India vrea să producă cu România avioane IAR-99. Producția s-ar face în țara noastră

 

„Simulatorul nu îți asigură totul. Trebuie să ai niște avioane de antrenament care să facă trecerea spre avionul de vânătoare. Noi avem IAR-99, un avion extren de competitiv.

„India e extrem de interesată să producem IAR-99 împreună. Ei dețin avioane de antrenament Hawk, dar care, din punctul nostru de vedere nu sunt superioare IAR-99. Noi avem o avionică de ultimă generație”, a explicat directorul Patromil. La aceste elemente putem adăuga în mod cert și prețul aeronavelor Hawk.

Dar treubie să fim realiști, în momentul actual Avioane Craiova întâmpină dificultăți șu cu programul IAR-99 Șoim, modernizare solicitată de Ministerul Apărării din România. În aceste condiții o producție comună cu un gigant precum India, care să vină în România, ar fi win-win pentru ambele părți. 

„În condițiile în care Craiova nu va putea fabrica cu o cadență de peste 50 de avioane pe an, o colaborare industrială cu India, pe tiparul pe care am avut-o cu ani în urmă cu Iugoslavia, le-ar oferi atât indienilor o grămadă de oportunități, având în vedere statutul României de membru UE, dar și nouă o posibilitate de a avea o cadență mai mare în acest avion. Pentru că trebuie să recunoaștem, în momentul de față, singuri, nu mai suntem în măsură să furnizăm IAR-99”, a conchis liderul Patromil.

 

Reformă în companiile de apărare naționale. O nouă strategie pentru a „supraviețui”

 

În cadrul emisiunii, deputatul Nicu Fălcoi a subliniat importanța unui bun management în companiile de apărare de stat, oferind exemplul Indoneziei. În acest sens e necesară o reformă a acestor companii.

Iar prin contracte de producție de echipamente cu state străine, industria ar avea și posibilitatea retehnologizării.

„Toată industria de stat care din păcate a rămas în urmă din punct de vedere tehnologic, ar avea posibilitatea retehnologizării, prin asemenea contracte. În afara acestui fapt e vorba și despre specialiștii din industria apărării. Dacă facem o medie de vârstă, nu ne va oferi un rezultat care să ne dea speranțe foarte mari.

Atunci (n.a. - prin posibile colaborări industriale precum cea amintită mai sus cu India) creștem numărul specialiștilor și ne permitem școlarizarea unor oameni care au asigurat un loc de muncă. E un cerc iar lucrurile se leagă. Atâta timp cât nu ai contracte, nu ai ce face. Una din cele mai importante condiții pentru obținerea acestor contracte e un management care să aibă interesul să le obțină”, a precizat deputatul.

Nicu Fălcoi a dat exemplul unei fabrici din Indonezia, o fabrică omolog a Romarm-ului nostru, care datorită managementului nu se axează doar pe tehnică militară.

„Toate marile companii din această lume, care produc tehnică militară, au și o componentă civilă care le asigură supraviețuirea în caz de criză. Acest lucru trebuie să înțeleagă managementul companiilor de stat”, a conchis Nicu Fălcoi, care a precizat că spre deosebire de companiile de apărare de stat, cele private sunt mult mai flexibile”.

Deputatul a dat asigurări că Executivul României continuă procesul de restructurare și de reformă al companiilor de stat.

 

India ar avea nevoie de aproximativ 2.000 de avioane de antrenament. Iar IAR-99 prezintă un interes major

 

1. IAR-99 Șoi... (iar-99-soim_72882500.jpg)

În ceea ce privește nevoia Indiei de avioane de antrenament, din informațiile noastre indienii au nevoie de aproximativ 2.000 de aparate. O asemenea colaborare cu un stat gigant precum India, în industria de apărare, ar fi o gură de oxigen imensă pentru Avioane Craiova.

Amintim că India a comandat 36 de avioane Rafale, primind până în prezent 24. India va achita aproximativ 7 miliarde de dolari pentru aceste prime 36 de aeronave, însă pe termen mediu intenționează să achiziționeze până la 126 de astfel de avioane.

Aplicația DefenseRomania vă aduce cele mai importante știri ale zilei, totul cu un singur click

Mai jos puteți urmări intergral interviul din cadrul emisiunii „Punctul militar”, despre vizita delegației României în Indonezia:

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel