Avioanele F-16 ale României sunt sigure. Nu avionica a fost cauza incidentului în care un rezervor s-a desprins în zbor

Eduard Pascu / 14 iul 2021 / 11:30
F-16, România, sursă foto: Forțele Aeriene Române
F-16, România, sursă foto: Forțele Aeriene Române

În urma incidentului de ieri în care a fost implicat un avion F-16 din cadrul Escadrilei 53 Vânătoare s-a luat decizia ca avioanele să nu fie consemnate la sol fiind vorba despre un incident electromagnetic, nefiind implicată avionica. 

Surse apropiate anchetei care investighează evenimentul în care a fost implicat un avion F-16 din componența Escadrilei 53 a RoAF ne-au declarat că toate aeronavele sunt apte de zbor nefiind consemnate la sol. ”Fiind vorba despre un eveniment în care nu avionica a fost cea care a creat probleme ci un sistem electromagnetic, avioanele nu au fost consemnate la sol, fiind declarate apte de zbor”, au precizat sursele pentru DefenseRomania.

Marți, 13 iulie, pilotul unei aeronave F-16 Fighting Falcon din dotarea Escadrilei 53 Aviație Vânătoare a Forțelor Aeriene Române a raportat un incident de zbor survenit în timpul executării unor antrenamente cu trageri de luptă aer-sol în zona poligonului Mălina, jud. Galaţi.

 

În urma incidentului de ieri, un F-16 românesc a pierdut rezervorul de combustibil extern și o grindă în momentul în care a lansat o bombă de antrenament

 

„Menţionăm faptul că incidentul nu a pus în pericol viaţa pilotului sau a altor persoane, și nici integritatea aeronavei sau a altor proprietăţi şi bunuri de la sol. Din primele informații raportate de pilot, în momentul lansării unei bombe de antrenament, s-a produs desprinderea necomandată a unui rezervor extern de combustibil şi a grinzii de  acroşare triple de pe partea dreaptă a aeronavei, materiale care au căzut în zona destinată tragerilor aer-sol din poligon”, a transmis ieri, într-un comunicat de presă, ROAF.

Conform unor informații publicate pe pagina de Facebook a Escadrilei 53 Vânătoare, ”Lansatorul triplu de muniții aer-sol este fabricat în configurația sa originală TER-9/A și o modificare de ”mare viteză”, denumită oficial TER-9/A MOD.

TER-9A folosește cartușe cu impuls electric (trei în total, câte unul pentru fiecare acrosaj) care acționează mecanismul de lansare.

Mecanismul lansează muniții convenționale de până la 1.000 de livre de pe fiecare stație. Se pot acroșa muniții cu un diamentru cuprins între 9 și 16 inci (cu un diametru maximum de 18,6 inci). Munițiile pot fi lansate independent sau simultan, secvențial de pe cele trei stații: centrală, stânga și dreapta, controlul acestora fiind realizat prin intermediul unei unități electronice. Bombele se atașază pe TER-9A cu două cârlige distanțate la 14 inci. TER-9A MOD are suplimentar un con aerodinamic care micșorează coeficientul de rezistență la înaintare și este acoperit cu un material radar absorbant. Marvin Engineering, producătorul sistemului, a efectuat modificări suplimentare adăugând un comutator digital care îmbunătățește siguranța și asigură intervalul corect al secvenței de lansare”

România  a semnat, în 2013, un contract pentru livrarea a 12 avioane de vânătoare F-16 Fighting Falcon din Portugalia. Primul lot a fost livrat în 2016 și 2017. Ulterior, România a semnat un nou contract pentru al doilea lot de aeronave F-16, în număr de cinci, tot din Portugalia. ROAF este al treilea deținător al avioanelor, după SUA și Portugalia.

Astfel, România operează în acest moment 17 avioane F-16, escadrila fiind completă. Toate aceste aeronave sunt second hand, dar au fost amplu modernizate de portughezi iar resursa lor de viață e încă mare.

Țara noastră urmează să achiziționeze încă două escadrile de F-16 în viitorul apropiat.

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy