Barracuda pentru Olanda. Noul model de submarin francez Blacksword Barracuda a fost selectat de olandezi pentru înlocuirea clasei Walrus

Cătălin Costea |
Data publicării:
Submarinul Suffren din clasa Barracuda. Sursă foto: Forțele Navale Franceze
Submarinul Suffren din clasa Barracuda. Sursă foto: Forțele Navale Franceze

Autoritățile olandeze au confirmat prin secretarul de stat pentru Apărare, Christophe van der Maat, că Naval Group a fost selectat pentru înlocuirea celor patru submarine din clasa Walrus ale Forțelor Navale olandeze.

Pentru această competiție, Naval Group a oferit un nou model din gama Barracuda. Denumită Blacksword Barracuda, nava este mai compactă și mai economică decât “fratele” său mai mare, Shortfin, păstrând în același timp capacitatea și calitățile de navigație.

Dacă producătorul francez și autoritățile olandeze vor continua finalizarea contractului, estimat la o valoare cuprinsă între 4 și 6 miliarde de euro, foarte probabil se vor confrunta cu o serie de probleme interne generate de Parlamentul olandez controlat de partidul naționalist PPV, dar și de către constructorul olandez Damen, care și-a anunțat deja nemulțumirea și opoziția față de decizia guvernului.

 

O „ofertă echilibrată, versatilă și realistă” 

 

Marina Regală a Țărilor de Jos intenționează să înceapă retragerea submarinelor sale Walrus în termen de zece ani. Anunțul victoriei Naval Group cu Barracuda, pentru a înlocui cele patru submarine olandeze Walrus, era așteptat de două săptămâni, după ce Bloomberg a informat despre această victorie citând surse apropiate negocierilor.

„Naval Group a reușit să facă o ofertă echilibrată, versatilă și realistă. Șantierul naval a venit cu un succesor demn al clasei Walrus. Industria olandeză are un rol important de jucat”, a declarat van der Maat în comunicatul de presă publicat de Ministerul olandez al Apărării.

Mai mult, se precizează că cele patru nave se vor numi Orka (Orca), Zwaardvis (Peștele-spadă), Barracuda (Baracuda) și Tijgerhaai (Rechinul-tigru). Primele două nave ar trebui să fie livrate la zece ani de la semnarea contractului final. Mai mult, industria navală olandeză va fi implicată masiv atât în construcția, cât și în întreținerea navelor.

„Această decizie este, așadar, bună nu numai pentru marina și interesele noastre de securitate, ci cu siguranță și pentru companiile olandeze și pentru dezvoltarea know-how-ului nostru”, precizează secretarul de stat, în comunicatul său de presă.

„Suntem extrem de onorați să fim selectați de Țările de Jos în urma unei competiții dure și să fim implicați în acest proiect de importanță strategică. Submarinul familiei Barracuda va oferi Marinei Regale a Țărilor de Jos capabilități extinse de vârf, care să satisfacă cerințele stabilite de Ministerul olandez al Apărării. Așteptăm cu nerăbdare să începem să lucrăm îndeaproape cu partenerii noștri olandezi pentru a executa cu succes acest program major care contribuie la autonomia strategică a Țărilor de Jos”, a comentat Pierre Éric Pommellet, președinte și CEO al Naval Group.

 

Despre noul model Blacksword B0arracuda 

 

Noul model Blacksword Barracuda va avea 82 de metri lungime, 8,2 metri în diametru și un deplasament la scufundare de 3.300 de tone.

Fără a fi precizat în mod explicit, comunicatul de presă al ministerului confirmă că nava va fi echipată cu baterii litiu-ion, și nu cu un sistem independent de aer (AIP) mai puțin eficient. Acestea oferă mai multe avantaje, în special posibilitatea de a fi reîncărcate pe mare foarte rapid, o capacitate energetică mare și posibilitatea producerii unei cantități mari de energie dacă nava, spre exemplu, are nevoie de o accelerare bruscă.

Primul submarin din clasa Barracuda, Suffren, a intrat în serviciul Forțelor Navale Franceze în iunie 2022. A doua navă din această clasă, Duguay-Trouin, s-a alăturat marinei franceze în august 2023.

Reamintim că recent Parlamentul României a aprobat achiziția a două submarine produse de Naval Group, însă din clasa Scorpene. Programul se va derula pe o perioadă de 8 ani, iar valoarea estimată a contractului este de 2 miliarde de euro. 

Submarinele Scorpene, dezvoltate în comun de Naval Group și compania spaniolă Navantia, sunt o clasă de submarine mai mică decât Barracuda, cu dimensiunile maxime de 70,62 m x 6,2 m, deplasament maxim de 1.900 tone, cu propulsie diesel-electrică și o propulsie suplimentară independentă de aer (AIP).

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel