Aviația militară rusă, în cădere liberă? Controversele ajung și la MiG-21 LanceR, avioane aflate în dotarea României

Tudor Curtifan |
Data actualizării: | Data publicării:
Sursă foto: ROAF
Sursă foto: ROAF

O analiză cu privire la viitorul aviației militare a Federației Ruse a stârnit nemulțumirea Moscovei, ajungându-se la un exemplu foarte cunoscut României: MiG-21 LanceR.

Întreaga polemică a pornit după ce publicația poloneză Defence24 a analizat situația actuală a aviației militare ruse, polonezii ajungând la concluzia că aviația Rusiei se află în ultima etapă înainte de un regres evident și inevitabil.

Motivul? Rușii se bazează pe foarte multe avioane provenite din epoca sovietică. Iar perioada de viață ale acestor aparate se apropie de final și din „spate” nu vine nimic. Totul din cauze financiare, tehnice și din cauza slăbiciunii industriei de apărare a Federației Ruse.

Potrivit analizei poloneze, la începutul acestui an Forțele Aerospațiale de Apărare ale Federației Ruse numărau 1.585 aparate. 380 avioane de vânătoare de tip Su-27, 267 de aparate MiG-29 în diferite versiuni, 131 de MiG-31, 274 Su-24, 125 de avioane Su-34 și 193 de aeronave Su-25. Acestora li se adaugă 124 de bombardiere de tip Tu-169, Tu-95, Tu-22M și 91 de aeronave militare ale Forțelor Navale.

Un total așadar de 1.585 de avioane, un număr impresionant. Problema însă e că foarte multe din aceste avioane se află la finalul resursei.

 

Răspunsul Moscovei și o controversă cunoscută și de România: MiG-21 LanceR

 

Analiza nu a fost deloc pe placul Moscovei. Pilotul militar rus Vladimir Popov, în cadrul unui interviu acordat PolitRos.com a criticat dur publicația de specialitate poloneză, punând analiza pe o rusofobie poloneză și pe faptul că polonezii „doresc să facă pe plac Occidentului”.

Popov spune că Moscova nu se confruntă cu „problemele catastrofale” prezentate de polonezi și a subliniat că aviația militară rusă primește constant echipamente noi. Potrivit acestuia, 70% din Armata Federației Ruse e dotată cu tehnică modernă de luptă, cel mai mare indicator la nivel mondial în opinia sa.

Pilotul rus îi acuză de „miopie” pe polonezi, pe care îi numește peiorativ „experți”, precizând că aparatele sovietice au un „potențial mare de modernizare” iar versiunile îmbunătățite și modernizate se ridică la nivelul avioanelor occidentale.

În acest sens, fără să numească România, Vladimir Popov a dat exemplul aeronavelor MiG-21 care „încă zboară în unele state ale lumii”. Mai mult, Popov e de părere că MiG-urile 21 se ridică la nivelul ... avioanelor de generația a IV-a, ca de exemplu F-16, fără să numească însă aeronava americană.

„În ciuda faptului că aceste avioane sunt de generația a III-a (n.a. - MiG-21) ele se ridică la nivelul avioanelor de luptă de generația a IV-a”, a conchis pilotul rus care a vorbit și de F-35, avioane de care crede că americanii nu aveau nevoie, amintind că SUA începe dezvoltarea de aparate de generația a VI-a.

 

 

Polonezii asociază MiG-urile cu „sicrie zburătoare”

 

2. O aeronavă... (cf-18-canada-mig-21-romania_61036900.jpg)

O aeronavă CF-18 a Forțelor Aeriene Regale Canadiene, împreună cu două aeronave MiG-21 LanceR ale Forțelor Aeriene Române. Sursă foto: NATO Allied Air Command și Canadian Armed Forces - Facebook 

Polonezii de la Defence24  au răspuns articolului în care e intervievat pilotul rus considerând că după 1991 când URSS s-a prăbușit au fost într-adevăr modernizate aeronave, însă chiar și resursa de modernizare a ajuns la final.

Ei amintesc că din cele aproximativ 1.600 de aeronave militare ale Federației Ruse multe au o vechime de peste 30 de ani și deja au fost modernizate.

În ceea ce privește MiG-urile 21, polonezii consideră că afirmația pilotului rus este hazardată iar statele care încă utilizează aceste aeronave o fac din lipsă de fonduri.

„Argumentul potrivit căruia vechile aparate sovietice sunt încă utilizate „cu succes” în multe state din întreaga lume este, de asemenea, eronat. Avionul MiG-21 (n.a. - pe care pilotul rus l-a dat ca exemplu) este încă în serviciul unor state nu datorită succesului său ci din cauza lipsei de fonduri pentru înlocuire iar valoarea lui în caz de conflict militar e aproape nulă. În statele în care ele sunt încă în serviciu piloții le numesc „sicrie zburătoare” iar faptul că ele încă sunt operabile nu înseamnă că vor conta într-un ipotetic viitor conflict militar”, scriu polonezii.

Sursa citată e de părere că industria de apărare a Federației Ruse nu va putea umple golul pe care îl vor lăsa avioanele militare sovietice care vor ieși din serviciu.

CITEȘTE ȘI: Câte MiG-21 LanceR mai are România. Armata trece numărul bătrânelor avioane la „informații confidențiale”

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel