România a contractat deja 54 de obuziere autopropulsate K9 Thunder și 36 de vehicule de realimentare cu muniție K10. O parte importantă din obuziere, dar și din vehiculele de realimentare vor fi produse în țară, așa cum anunța și DefenseRomania, direct de la Seul, în aceste zile. Mai exact e vorba de 36 din cele 54 de obuziere, care vor fi produse în fabrica pe care Hanwha o construiește în prezent în localitatea Petrești, județul Dâmbovița.
Însă dacă Hanwha Aerospace va reuși să obțină și contractul pentru mașinile de luptă ale infanteriei - contract care încă nu se știe dacă va fi pe SAFE sau prin licitație deschisă -, reprezentanții companiei ne-au precizat că linia de producție va fi extinsă și va viza și alte state din regiune. Cu alte cuvinte, am putea vedea obuziere K9 Thunder sau mașini de luptă ale infanteriei Redback, „made in Romania”, în Europa.
În ceea ce privește contractul pentru mașinile de luptă ale infanteriei, el se ridică la aproximativ 3 miliarde de dolari. Într-o primă fază, România va achiziționa 246 de mașini de luptă care vor înlocui bătrânele MLI-84 Jderul.
„Să facem din România un gigant industrial în Europa de Est”. Hanwha își propune să construiască inclusiv un Centru electromagnetic în țara noastră, linii de producție pentru obuziere K9 și mașini de luptă Redback care ar putea fi vândute în regiune

Obuzier autopropulsat de 155 mm de tip K9 Thunder. Photo: Hanwha
În discuția cu Peter Bae, CEO Hanwha Aerospace Romania, la care a participat și DefenseRomania, oficialul Hanwha ne-a menționat că gigantul coreean își propune dezvoltarea fabricii din România, singura pe care Hanwha o deține în Europa. Cu alte cuvinte Hanwha nu își dorește doar să vândă, ci să dezvolte aici parteneriate și linii de producție pe termen lung. „„Să facem din România un gigant industrial în Europa de Est”, ne-a precizat Peter Bae.
În cazul în care Hanwha va câștiga contractul pentru mașinile de luptă, compania va efectua în țară investiții majore, inclusiv în cercetare și dezvoltare. De asemenea, va fi ridicat și un Centru electromagnetic de testare.
Însă pe lângă producția K9 Thunder, o eventuală producție și a mașinilor de luptă Redback în România, va atrage 2.000 de noi locuri de muncă direct și indirect. Pentru industria de apărare din România ar fi o gură de oxigen în contextul în care se estimează că nu mai puțin de 16.000 de locuri de muncă ar fi sprijinite prin conexiuni auxiliare.
Cei de la Hanwha au mai adăugat că își doresc ca fabrica din România să devină un centru de excelență pentru sisteme terestre și obuziere K9 Thunder, vehicule de realimentare K10 și mașini de luptă de tip Redback, produse aici, să fie exportate și altor state din regiune.
În România se află singura fabrică a Hanwha Aerospace din Europa, în contextul în care gigantul coreean vinde masiv tehnică de ultimă generație către state europene și membre NATO.
Spre exemplu obuzerul autopropulsat K9 Thunder e azi cel mai popular obuzier la nivel global. Aflat în dotarea a 9 țări, inclusiv cinci membre NATO - Polonia, Norvegia, Estonia, Finlanda și Turcia, au fost produse peste 2.400 de astfel de obuziere „combat proven”. Cifra reprezintă peste 50% din cota de piață globală a obuzierelor autopropulsate pe șenile.
K9 Thunder și mașinile de luptă Redback

Mașină de luptă Redback. Foto: Hanwha Aerospace
K9 este un obuzier șenilat K9 ce poate lovi la distanțe de peste 40 de kilometri. Având o greutate de 47 de tone, K9 este optimizat pentru capacitatea „Shoot and Scoot”, adică poate trage mai multe proiectile și se poate deplasa imediat într-o altă locație.
K9 e propulsat de un pachet motopropulsor de aproximativ 1.000 cai putere și poate lansa până la 8 lovituri pe minut.
Pe partea de protecţie şi uzabilitate, K9A1 integrează soluţii moderne precum blindajul îmbunătăţit (opţiuni de ad-on armour), sisteme de comunicare şi control automatizat al focului și compatibilitate cu vehiculul de reaprovizionare K10 pentru operaţiuni sustenabile. Recent Hanwha a anunţat şi adoptarea unui motor domestic de 1.000 hp pentru seria A1/A2, validat prin teste extinse de durabilitate, ceea ce reduce dependenţa de surse externe şi facilitează exporturile şi producţia localizată.
Pentru România versiunea autohtonă va fi K9 Tunetul.
Redback este o mașină de luptă a infanteriei. Are o greutate variabilă între 42 și 47 de tone, în funcție de configurația cerută de client. Platforma a fost concepută pentru a combina mobilitatea ridicată cu protecția superioară pentru echipaj și trupele transportate. Redback utilizează o suspensie in-arm (ISU), sistem în care amortizoarele și arcurile sunt integrate în brațul suspensiei și șenile compozite (Composite Rubber Tracks – CRT), care reduc vibrațiile, greutatea și zgomotul, crescând durabilitatea și confortul în teren dificil. În privința armamentului, versiunea de bază folosește turela MT30 de 30 mm. Redback integrează și rachete antitanc Spike LR2, aflate deja în dotarea României.
Recent Redback a fost selectat de Australia, după doi ani de testare intensă. Australia a contractat 129 de astfel de mașini de luptă.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News









