Refuzul Germaniei de a cumpăra avioane SUA F-35 periclitează cooperarea în domeniul apărării cu partenerii din NATO

S.I. Catalin / 02 mai 2019 / 15:11

Decizia Germaniei de a nu cumpăra avioane de luptă F-35 este un pas înapoi care i-ar putea afecta capacitatea de a opera la acelaşi nivel cu partenerii din NATO, potrivit directorul pentru Europa al gigantului american Lockheed Martin, Jonathan Hoyle, informează Financial Times.

Jonathan Hoyle a declarat că decizia Germaniei de a nu cumpăra avioane F-35, că înlocuitoare pentru flota sa de avioane Tornado, a luat prin surprindere multe guverne. Ministerul german al Apărării a anunţat la momentul respectiv că a decis să cumpere fie mai multe avioane Eurofighter de la grupul european Airbus fie avioane F-18 fabricate de Boeing.

În timp ce retorică germană din ultimii trei ani a fost despre creşterea capabilităţilor militare, decizia de a nu lua în considerare achiziţia a avioane F-35 a ridicat semne de întrebare privind continuarea acestei politici şi implicaţiile pentru NATO, a afirmat Hoyle într-un interviu acordat publicaţiei Financial Times.

Acesta a adăugat că, în timpul unei vizite recente la NATO, mai mulţi ambasatori şi-au exprimat dezamăgirea provocată de decizia Germaniei. Aceştia au notat că, în timp ce multe dintre ţări investesc în tehnologie de avioane de generaţia a cincea, optând pentru F-35, Germania, care are cel mai mare buget de apărare, a făcut acest pas înapoi.

,,Atunci când colaborăm operaţional, dacă folosim avioane de generaţia a cincea, nu doreşti avioane de generaţia a patra în mijlocul operaţiunilor, pentru că toată lumea vede acest lucru", a adăugat el.

Ministerul Apărării al Germaniei a spus că pe moment guvernul a decis să achiziționeze mai multe avioane de luptă de tip Airbus, de la grupul european cu același nume, care e în primul rând franco-german. 

Decizia germană a fost văzută de mulţi observatori drept un semnal al Berlinului privind angajamentul faţă de viitorul sistem de avioane de luptă franco-germane de generaţie viitoare (FCAS).

Parisul şi-a exprimat anterior îngrijorarea că o comandă germana pentru achiziţia de avioane F-35, considerat că cel mai avansat avion de pe o listă scurtă e opţiuni, ar fi făcut redundant proiectul FCAS.

Se presupune că aparatele din programul FCAS, menit să înlocuiasă până în 2040 aparatele Rafale și Eurofighter. Pentru motorul acestui avion al viitorului, compania franceză Safran și grupul german MTU Aero Engines vor lucra mână în mână.

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
defense.n-nxt.84