Avioane americane RC-135V și E-8C au lucrat în tandem în spațiul aerian al Ucrainei. Vizate, trupele ruse din regiune

Ionel Copcea |
Data publicării:

Conturi de monitorizare a aviației de pe Twitter și Telegram au semnalat faptul că, pe 27.12.2021, două avioane americane de tip RC-135V și E-8C au îndeplinit, simultan, misiuni specifice în spațiul aerian al Ucrainei.

Avionul de conducere în luptă și indicare a țintelor de tip Boeing E-8C Joint STARS aparținând Forțelor Aeriene ale SUA a decolat de la Baza Aeriană Ramstein din Germania. Aeronava, cu numărul de bord 01-2005 și indicativul radio REDEYE6, a efectuat mai multe treceri în zona liniei de demarcație din Donbas. Aceasta a evoluat la o altitudine de 9.480 de metri, cu o viteză de circa 907 kilometri pe oră.

Trebuie remarcat faptul că este pentru prima dată când o aeronavă de acest tip îndeplinește misiuni în spațiul aerian al Ucrainei. Anterior, avionul de tip E-8C a zburat deasupra apelor neutre ale Mării Negre, în două rânduri: pe 09 noiembrie și 16 decembrie. Zborul a fost efectuat cu aceeași aeronavă (număr de bord 01-2005), care a utilizat indicativul radio REDEYE8.

Avionul de cercetare radioelectronică de tip Boeing RC-135V Rivet Joint aparținând Forțelor Aeriene americane a decolat de la Baza Aeriană Souda Bay de pe Insula Creta. Aeronava, cu numărul de bord 63-9792 și indicativul radio HOMER19, a ieșit deasupra Mării Negre de pe teritoriul Bulgariei. Ulterior, aceasta a fost realimentată în aer de la un avion-cisternă Boeing KC-135T Stratotanker, care a decolat de la Baza Aeriană Mildenhall din Marea Britanie. Avionul-cisternă, cu numărul de bord 59-1470 și indicativul radio LAGR810, a ieșit deasupra Mării Negre de pe teritoriul României.

2. -imagine fara descriere- (ehrt_62656800.jpg)

După finalizarea procedurilor de realimentare în aer, avionul de cercetare radioelectronică RC-135V a urcat în nordul Mării Negre și a intrat în spațiul aerian al Ucrainei. Acesta a evoluat la o altitudine de aproximativ 9.750 de metri, cu o viteză de circa 710 kilometri pe oră. Aeronava a efectuat mai multe treceri în zona liniei de demarcație din Donbas și la nord de Peninsula Crimeea.

 

Avioanele americane au efectuat misiuni de tip ISR care au vizat trupele ruse din Crimeea și de la frontiera Ucrainei

 

Cele două aeronave americane au îndeplinit misiuni de tip ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance), vizând, probabil, trupele ruse din Crimeea și de la frontiera cu Ucraina, precum și pozițiile militarilor din republicile autoproclamate din Donbas.

Nu este pentru prima dată când cele două tipuri de avioane sunt utilizate în tandem de către SUA în Regiunea Mării Negre. Acest lucru este posibil ținând cont de faptul că acestea, deși au destinații diferite, se completează reciproc.

Caracteristica tehnologică cheie a avionului de cercetare radioelectronică RC-135V constă în prezența în arhitectura avionicii sale a două complexe unice de cercetare radiotehnică. Este vorba despre complexul de cercetare radiotehnică cu mai multe benzi de tip 55000 AEELS, precum și despre goniometrul radio de mare precizie pentru sursele de radiații electromagnetice CS-2010 Hawk, care este un mijloc auxiliar de recunoaștere radiotehnică de înaltă rezoluție. Acesta din urmă asigură stabilirea coordonatelor mijloacelor de emisie radio cu o precizie de 0,003-0,005 grade, completând AEELS. Fiind vorba despre echipamente radio pasive, doar cu căi de recepție, complexele de mai sus se pot lăuda cu imunitate la bruiajul efectuat de sistemele rusești de război electronic de la sol precum 1L269 Krasukha-2O, 1RL257 Krasukha-4, SPN-2 sau SPN-4. Drept urmare, chiar și într-un mediu dificil de bruiaj, operatorii complexelor de cercetare radiotehnică AEELS și CS-2010 Hawk pot detecta cu cea mai mare acuratețe locația sistemelor de război electronic menționate mai sus ale Forțelor Aerocosmice ale Rusiei dislocate în Crimeea și în alte zone din Regiunea Mării Negre.

 

Date tehnice cu privire la sisteme

 

Avantajele operaționale și tactice mult mai semnificative ale complexelor radiotehnice de aviație CS-2010 și AEELS constau în determinarea locației radarelor de iluminare și dirijare ale sistemelor de rachete antiaeriene ale adversarului, precum și în analiza parametrilor de amplitudine-frecvență ai funcționării radarelor respective.

De exemplu, receptorul de radiații electromagnetice CS-2020 Hawk este capabil să determine locația radarelor de iluminare și dirijare sau indicare a țintelor de tip 30/92N6 și 9S32M ale divizioanelor de rachete antiaeriene S-300PM2, S-400 și S-300V4 dislocate în Crimeea cu o precizie de 5-7 metri. La rândul său, softul complexului de cercetare radiotehnică 55000 AEELS permite analizarea parametrilor de frecvență ai acestora în diverse moduri de lucru (urmărirea traseului țintei sau escortarea trecerii și achiziția țintei pentru urmărirea automată). Pe baza acestor informații, operatorii complexului AEELS au capacitatea de a modela algoritmii de amplitudine-frecvență corespunzători pentru contramăsuri radioelectronice la radarele menționate mai sus ale sistemelor de rachete antiaeriene S-300 și S-400.

În ceea ce privește avionul E-8C JSTARS, trebuie spus faptul că spre deosebire de aeronavele R-135V/W Rivet Joint, echipate doar cu rețele pasive de antene interferometrice în fază (incluse în complexele AEELS) pentru descoperirea țintelor cu emisii radio, acesta dispune de radare de scanare laterală de înaltă energie AN/APY-7.

Aceste radare multifuncționale sunt reprezentate de deschideri extinse ale unei suprafețe mari bazate pe rețele active de antene în fază, formate din câteva mii de module de emisie-recepție. O astfel de arhitectură electronică oferă radarului APY-7 capacitatea de a detecta nu numai emisiile radio directe (radare de dirijare a complexelor de rachete antiaeriene și complexelor de război electronic), ci și un spectru larg de obiecte de suprafață cu contrast radio, inclusiv tancuri, mașini de luptă ale infanteriei, instalații de lansare ale complexelor de rachete, precum și vehicule de transport.  

Mai mult, aceasta asigură realizarea regimurilor de deschidere sintetică (SAR) și descoperirea obiectelor terestre aflate în mișcare (GMTI). Funcționând în modul de deschidere sintetică, radarul AN/APY-7 este capabil să formeze o imagine radar a sectorului scanat al suprafeței pământului la calitate fotografică, permițând clasificarea sau identificarea celei mai largi game de obiecte.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel