Potrivit ministerului lituanian al apărării, pe 13 octombrie, aeronavele NATO au identificat un avion de recunoaștere rusesc IL-20, care zbura din regiunea Kaliningrad și s-a întors în exclavă după un timp. Aeronava zbura cu transponderul oprit, fără un plan de zbor și nu a menținut contactul radio cu Centrul Regional de Control al Traficului Aerian (RSVC), relatează presa lituaniană.
De asemenea, pe 14 octombrie, avioanele NATO care asigură poliția aeriană în zona baltică au escortat un avion de recunoaștere rusesc IL-20 și un avion de vânătoare Su-30. În ambele cazuri, aeronavele au zburat cu transponderele oprite și doar avionul de recunoaștere IL-20 a menținut contactul radio cu Centrul de Control al Traficului Aerian.
Pe 15 octombrie, a fost identificat un avion de vânătoare Su-30SM, care zbura tot cu transponderul oprit, fără un plan de zbor și care nu menținea contactul radio cu RSVS.
Misiunea de poliție aeriană a Alianței în statele baltice este efectuată din Lituania și Estonia.
Avioanele rusești zboară constant cu transponderele oprite
Potrivit unui comunicat din august al Ministerului lituanian al Apărării, pe 7 iulie, avioane de poliție aeriană NATO au decolat pentru a identifica două aeronave Su-24M. Aeronavele zburau în spațiul aerian internațional din regiunea Kaliningrad și s-au întors în exclava rusă. În plus, aeronavele zburau cu transponderele oprite, fără planuri de zbor și nu au menținut contactul radio cu Centrul Regional de Control al Zborurilor (RSVC).
Pe 8 iulie, avioane de poliție aeriană NATO au zburat pentru a identifica și intercepta un posibil obiect zburător. Obiectul zbura fără transponderul său activat, fără un plan de zbor și nu era în contact radio cu RSVC. Obiectul nu a putut fi identificat din cauza norilor.
O încălcare a spațiului aerian a fost înregistrată pe 10 iulie. Drona, identificată drept „Gerbera”, a fost găsită prăbușită în apropierea orașului Šumskas.
De asemenea, între 15 și 21 septembrie, avioanele de luptă NATO care patrulează spațiul aerian al statelor baltice au fost ridicate de șase ori ca răspuns la activitatea aeronavelor rusești.
Printre cele mai interesante incidente s-au numărat cele din 17 și 18 septembrie, când avioanele de vânătoare NATO au detectat aeronave IL-20 care zburau din regiunea Kaliningrad către continentul rus și înapoi fără un transponder radar sau un plan de zbor.
Pe 18 septembrie, avioanele de vânătoare NATO au detectat, de asemenea, două grupuri de avioane de vânătoare rusești SU-30 și SU-35S care nu comunicau cu controlul traficului aerian, notează 77.lt.
Pe 19 septembrie, avioane MIG-31 și SU-30 au decolat în misiuni de recunoaștere, iar pe 20 septembrie, alte două avioane SU-30 au survolat spațiul aerian internațional.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News