Americanii cu JLTV și francezii cu Sherpa, două săbii și o singură teacă. În competiția pentru blindatele 4x4 ale României intră și turcii cu NMS 

Tudor Curtifan |
Data publicării:
Nurol Makina NMS. Foto: DefenseRomania
Nurol Makina NMS. Foto: DefenseRomania

România urmează să demareze un program amplu de înzestrare - „Autovehicule tactice blindate de tip ușor” (ATBTU) sau mai simplu blindate 4x4 pentru înzestrarea forțelor armate române.

E vorba de un program de înzestrare cu blindate 4x4 în mai multe configurări. Vor fi achiziționate într-o primă fază 1.059 de vehicule, dar potrivit surselor noastre întregul program își propune achiziționarea a aproximativ 3.000 de blindate.

Așadar, o competiție dură pentru un contract care se va ridica la o cifră cu multe zerouri.

Cei de la MApN sunt destul de zgârciți cu privire la detaliile acestui program, dar știm cu siguranță că până în prezent avem trei candidați iar colaborarea cu industria din România va fi o cerință obligatorie. E vorba de americanii de la Oshkosh Defense care propun JLTV, francezii de la Arquus care propun blindate Sherpa Light și ultimii înscriși în competiție, turcii de la Nurol Makina care propun înzestrarea forțelor noastre armate cu Nurol Yoruk NMS.

Din hotărârea privind aprobarea circumstanțelor și a procedurii specifice aferente fazei I din cadrul etapei I a programului aflăm că ponderea privind implicarea industriei de apărare din România e de 15%. 

Cum se va efectua cooperarea industrială și offset-ul rămâne de văzut, programul fiind în fază incipientă.

 

Americanii cu JLTV și francezii cu Sherpa, două săbii și o singură teacă

 

2. Oshkosh JL... (oshkosh-jltv-remorca-copy_53242600.jpg)

Oshkosh JLTV. Foto: DefenseRomania

 

3. Sherpa Lig... (sherpa-4x4-arquus_65844100.jpg)

Sherpa Light, sursă foto: Arquus

Interesant e că atât americanii de la Oshkosh Defense, cât și francezii de la Arquus, ambii în discuții exclusive cu DefenseRomania au vorbit despre discuții privind cooperarea industrială cu Automecanica Moreni.

Așadar, Automecanica e curtată de ambele companii.

Oshkosh a confirmat în cursul anului trecut în exclusivitate pentru DefenseRomania că intră oficial în competiția pentru vehicule blindate 4x4 cu modelul JLTV.

La vremea respectivă reprezentanții companiei americane ne-au transmis că sunt dispuși să coopereze industrial cu firmele de apărare din România, numind chiar câțiva posibili parteneri, inclusiv Automecanica Moreni.

CITEȘTE ȘI: Blindate JLTV pentru România, la Automecanica Moreni? Americanii de la Oshkosh s-au mișcat mai rapid și au cerut un audit

Trebuie să precizăm că Oshkosh a fost deja selectată, tot cu vehicule JLTV, pentru înzestrarea Forțelor de Operații Speciale ale României. 

Francezii de la Arquus ridică ștacheta mult și au anunțat, într-o vizită pe care DefenseRomania a efectuat-o la fabrica companiei de la Limoges, în Franța, că vor ca 70% din vehicul să fie „made in Romania”.

Reprezentanții Arquus ne-au precizat că sunt în discuțiile avansate pentru un parteneriat cu Uzina Automecanică Moreni.

Trebuie să precizăm că acest lucru va fi o provocare. Iar în ceea ce privește cooperarea industrială, fie că vorbim de producerea de componente, asamblare etc, ele vor fi o provocare pentru orice competitor în programul de înzestrare, în contextul în care industria noastră a bătut pasul pe loc în timp ce industriile din occident au avansat într-un ritm alert. 

CITEȘTE ȘI: Francezii propun României blindate Sherpa 4x4 și vor ca 70% din vehicul să fie „made in Romania”

 

Turcii de la Nurol Makina propun României NMS, fiind ultimii înscriși în competiția de blindate 4x4

 

1. Nurol Maki... (nurol-makina-copy_36706600.jpg)

Nurol Makina NMS. Foto: DefenseRomania

Recent, turcii de la Nurol Makina și-au manifestat interesul și ei pentru acest program de înzestrare. Propunerea companiei va fi NMS.

În ceea ce privește cooperarea industrială și intrarea Nurol Makina pe piața din România, Emre Akin, director de strategie şi dezvoltare a pieţei în cadrul companiei Nurol Makina, într-un interviu acordat publicației Bursa, a făcut câteva referiri interesante.

Nurol Makina este deschisă unei colaborări depline cu industria românească de apărare, de la cooperarea pentru dezvoltarea de sisteme şi subsisteme şi chiar dezvoltarea unei linii complete de asamblare a vehiculelor de luptă în România. Parametrul care va determina nivelul cooperării noastre este reprezentat de proiecţiile guvernului român. Avem deja numeroase colaborări cu industria românească de apărare şi ne dorim să adăugăm noi companii în ecosistemul nostru. De asemenea, suntem deschişi pentru transfer de know-how pentru asamblarea vehiculelor şi activităţi legate de testare.

(...)

Dacă partenerii români doresc acest lucru, putem muta întreaga producţie în ţara dumneavoastră. Numai că transferarea în România a unităţii de producţie din Turcia ar duce la o creştere a preţului transportorului pe care îl oferim, deoarece ar implica mai multe costuri de producţie printre care şi deplasarea întregii echipe de angajaţi de la fabrica din ţara noastră. Dar suntem gata, dacă găsim un partener pe plan local, să facem transferul de tehnologie care să ajute la dezvoltarea industriei de apărare din România”, a precizat oficialul turc, potrivit sursei citate.

CITEȘTE ȘI: Vehiculul blindat ușor NMS 4x4 al producătorului turc Nurol Makina, prezentat la Bucureşti în cadrul BSDA

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel