Sentimentul pro-rus în rândul familiilor militarilor americani provoacă îngrijorare la Pentagon

Eduard Pascu / 09 dec 2019 / 16:39

Un sondaj anual efectuat în rândul membrilor familiilor militarilor americani pune pe gânduri oficialii, transmite defence blog.

Peste 1.000 de adulți din SUA au răspuns între 24 și 30 octombrie, la cel de-al doilea sondaj anual de apărare națională realizat de Fundația și Institutul Prezidențial Ronald Reagan. Sondajul are o marjă de eroare de plus sau minus 3,1 puncte procentuale. Aproape 46% din membrii familiilor militarilor au considerat Rusia ca un aliat chiar dacă între cele două țări au crescut tensiunile.

Vocea Americii a raportat că, deși majoritatea, 71% dintre americani și 53% din membrii familiilor militarilor, consideră în continuare Rusia ca un inamic, creșterea sentimentului pro-rus care pune pe gânduri oficialii din apărare.

"Există un efort din partea Rusiei de a inunda mass-media cu dezinformare pentru a semăna îndoieli și confuzii", a declarat pentru Vocea Americii purtătorul de cuvânt al Departamentului Apărării, colonelul Carla Gleason.

„Acest lucru nu se face numai prin dialog discordant și inflamator, ci și prin povestiri false concepute pentru a crea opinii empatice”, a spus ea, adăugând, „lucrăm activ pentru a expune și contracara dezinformarea rusă ori de câte ori este posibil.”

Deutsche Welle a precizat că "pentru a manipula discuțiile publice, în special în perioadele de alegeri sau referendumuri, furnizorii de informații controlate de Kremlin au diseminat în mod intenționat dezinformarea, știrile partizane și poveștile populiste. Aceasta nu este o extensie a pluralismului de opinie printr-o informație echilibrată și obiectivă, acceptabilă în sensul unei sfere publice libere, ci mai degrabă o ingerință nelegitimă. Aceste noi campanii de dezinformare exploatează cererea crescută de informații din lumea digitală. Ele inundă spațiul informațional cu o multitudine de minciuni, jumătăți de adevăr sau știri absurde".

Într-un raport înaintat Senatului este prezentată o analiză a campaniei de dezinformare a Rusiei în jurul alegerilor din 2016. Așa s-a descoperit că propaganda rusă folosește fiecare platformă socială importantă pentru a transmite cuvinte, imagini și videoclipuri adaptate intereselor utilizatorilor pentru a îi influența pe aceștia.

Vezi și: O navă rusească de spionaj a fost oprită la intrarea în Canalul Panama

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy