Kenneth Possenriede, director financiar al Lockheed Martin, citat de Defense News, a declarat că aeronavele de generația a patra F-16 vor fi în continuare o țintă pentru clineții internaționali care „în acest moment nu își permit să achiziționeze avioane F-35”.
El a anticipat că va exista un nivel ridicat de vânzare a F-16, în special pe piața din Africa, America de Sud și Asia de Sud-Est, fără să specifice o anumită țară.
Programul F-16, complementar cu F-35
Reprezentantul Lockheed Martin afirmă că F-16 „ar putea fi un pas intermediar pentru clienții care vor să treacă la F-35”.
„Deci, considerăm că programul F-16 este complementar și nu concurează cu programul F-35”, a mai afirmat Possenriede, potrivit sursei citate.
Și, totodată, F-16 are un 'avantaj' de moment în fața F-35. Astfel, Possenriede a precizat că dacă programul F-35 a fost afectat de pandemia de COVID-19, precizând că ar putea exista întârzieri în ceea ce privește livrarea comenzilor, coronavirusul a avut un impact redus asupra liniei de producție a programului F-16.
Sursa citată amintește de contractele pe care Lockheed Martin le are în desfășurare pentru F-16, cu state precum Bahrain (16 aeronave), Bulgaria (8 aeronave), Slovacia (16 aeronave) și nu în ultimul rând Taiwanul care negociază achiziționarea a 66 de avioane.
El a mai precizat că Lockheed Martin negociază contracte pentru F-16 și cu o țară din Africa, una din America de Sud și alte state din Asia, dar s-a ferit să precizeze care sunt aceste state, date fiind clauzele de confidențialitate și faptul că de regulă contractele sunt anunțate de guvernele statelor care efectuează achiziția.