Comandorul Ionuț Ursescu: Decât să te urci cu frică în aeronavă, mai bine nu te mai urci

DefenseRomania Team / 10 aug 2021 / 09:50
Sursă foto: MApN
Sursă foto: MApN

Locțiitorul pentru zbor al Șefului de Stat Major la Comandamentul Flotilei 56 Fregate "Contraamiral Horia Macellariu", comandorul Ionuț Ursescu a vorbit despre ceea ce presupune profesia de pilot militar și a sfătuit viitorii piloți militari ai țării noastre.

Interviul a fost publicat de Forțele Navale Române și realizat de Ana-Maria Petolescu.

Aceasta a vorbit cu comandorul Ionuț Ursescu despre frumoasa meserie de pilot militar, în spatele căreia se află foarte multă muncă, efort, zeci, chiar sute de ore de pregătire teoretică și practică.

Comandorul Ionuț Ursescu a îmbrăcat uniforma militară în anul 1993, odată cu admiterea la Liceul Militar de Marină „Alexandru Ioan Cuza”. După liceul militar, a absolvit Academia Navală „Mircea cel Bătrân”, în anul 2001, iar în anul 2006 a finalizat Cursul de formare a piloților militari de elicoptere din ofițeri de marină la Școala de Aplicație pentru Forțele Aeriene Boboc și a fost brevetat pilot militar pe elicoptere, începându-și astfel zborul pe aeronave IAR-330 SOCAT la Baza 90 Transport Aerian Otopeni. În același an, odată cu înființarea Grupului de Elicoptere Tuzla, a îndeplinit, pe rând, funcțiile de pilot șef, comandant patrulă de elicoptere și instructor șef de zbor. Dorința de continuă perfecționare l-a determinat ca, în perioada 2018-2020, să urmeze cursurile Universității Naționale de Apărare „Carol I” din București, iar la finalul acestora să obțină diploma de master Conducere Interarme - Forţe Navale, potrivit sursei citate.

În dialogul purtat, acesta a vorbit despre calitățile pe care ar trebui să le aibă un pilot militar, dar și despre ce presupune mai exact această profesie. Comandorul Ionuț Ursescu a discutat și despre fricile unui pilot militar, dar și despre diferențele dintre piloții militari și cei civili.

 

Fricile unui pilot militar. Comandorul Ionuț Ursescu: Decât să te urci cu frică în aeronavă, mai bine nu te mai urci

 

Redăm integral inteviul publicat pe pagina Forțelor Navale Române:

1. Ce le-ați putea recomanda tinerilor militari care își doresc să îmbrățișeze cariera de pilot?

În primul rând, este nevoie de pasiune. Fără aceasta nu există performanță. În al doilea rând, pentru a fi pilot militar trebuie să ai încredere în tine și în colegii tăi, având în vedere că vei lucra tot timpul în echipă.

2. Care sunt trăsăturile cheie pe care ar trebui să le aibă un pilot militar?

După părerea mea, una dintre cele mai importante trăsături ar fi deschiderea spre învățare continuă. Este o meserie care necesită acumularea unui bagaj de informații vast și, nu de puține ori, este obligatorie aprofundarea cunoștințelor deja obținute. Tot aici, putem vorbi și despre oameni. Nu poți fi de unul singur pilot, acest lucru este posibil numai cu ajutorul celor din jurul tău, de la cel care te salută când intri pe poartă până la cel care te dirijează în timpul zborului, munca în echipă în acest domeniu este esențială.

3. Ce ne puteți spune despre primul zbor la manșa elicopterului?

Eram în aer, dar în același timp și „aerian”. Aveam impresia că dimensiunea cabinei de pilotaj este prea mică, iar mișcările comenzilor erau foarte ample. Cu ajutorul instructorilor mei și a celor studiate anterior, am reușit, oră de zbor după oră de zbor, să controlez aeronava din ce în ce mai bine.

Profesia aceasta impune asumarea unor riscuri calculate ce pot fi minimizate dacă se respectă reglementările și procedurile.

4. Care a fost cea mai interesantă experiență din cariera dumneavoastră?

Cea mai frumoasă amintire o am din anul 2009, când, elicopterul IAR 330 PUMA NAVAL, din al cărui echipaj făceam parte, a deschis parada de 1 Decembrie cu drapelul tricolor fluturând sub el.

5. Care sunt fricile unui pilot militar?

Piloții sunt și ei oameni și, ca orice om, și ei au frici, dar nu de zbor. Decât să te urci cu frică în aeronavă, mai bine nu te mai urci. Nu trebuie să minimizezi riscul, dar nici să te duci cu inima ieșind din piept. În același timp, există riscul de a fi prea sigur, însă obligația instructorilor și a celor cu mai multă experiență este de a le arăta lor, celor mai tineri, că siguranța trebuie pusă pe primul loc. Nu există un concurs între piloți. Suntem o echipă și mai mult decât atât, o familie.

6. Există diferențe între piloții civili și cei militari?

Da, există diferențe, programul de pregătire este altfel, noi suntem crescuți diferit. Nu din toți oamenii poți face militari și nu din toți piloții poți face piloți militari și invers. Misiunile piloților militari sunt variate și complexe, iar când spun asta vorbesc despre misiunile de luptă antisubmarin, de luptă la suprafață, de căutare și salvare, de transport sau de inserție în diferite medii a scafandrilor de luptă sau a forțelor pentru operații speciale.

7. Un mesaj pentru cei care vor să devină piloți militari.

Felicitări pentru alegerea făcută. Cu perseverență și dăruire totul se poate realiza. De asemenea, doresc ca tinerii pe care îi avem acum în pregătire să ajungă cât mai repede la nivelul de pregătire care le va permite să execute întreaga gamă de misiuni despre care am amintit mai devreme.Pentru mine, cât și pentru colegii mei, faptul că după noi, primii ofițeri de marină deveniți piloți de elicoptere, urmează o nouă promoție arată că eforturile noastre nu au fost în zadar și avem cui preda ștafeta.CER SENIN!

1. Comandorul... (comandorul-ionut-ursescu_33191200.jpg)

Comandorul Ionuț Ursescu, sursă foto: Daniel-Andrei Pap via Forțele Navale Române

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy