Avionul L-39NG, competitorul lui IAR-99, zboară la propriu în direcţia Vietnam: Industria aeronautică din Cehia se mândreşte cu această reuşită

S.I. Catalin |
Data actualizării: | Data publicării:

Compania cehă AERO Vodochody a făcut o prezentare oficială a primului avion L-39NG pe care îl livrează Forțelor Aeriene Vietnameze. Imaginile publicate pe reţele de socializare arată un L-39 în versiunea NG cu însemnele Forțelor Aeriene Vietnameze. Aeronava va fi repartizată Escadrilei 910 de antrenament de la Baza Aeriană Tong Thac. În prezent, trei escadrile de L-39C sunt desfășurate la această bază aeriană.

????️The first L-39NG aircraft in series production will soon be heading to its new owner. The most recently developed subsonic jet aircraft has been created on the modernized line at Aero. ???? pic.twitter.com/qkXJTo9MkW

— AERO Vodochody (@AERO_Vodochody) August 7, 2023

DefenseRomania a scris, în luna mai, într-un amplu articol că în timp de România face calcule pe hârtie pentru IAR 99, industria aeronautică din Cehia se mândreşte cu un nou proiectul avionului L-39NG.

La momentul respectiv precizam că producătorul ceh de aeronave AERO Vodochody anunţa, pe 24 aprilie 2023, că a reușit să efectueze cu succes primul zbor cu noul avion L-39NG produs în serie.

Presa de la Praga a prezentat atunci zborul, pe bună dreptate, ca fiind un eveniment istoric, deoarece avea loc la 20 de ani de la zborul ultimului avion produs în serie de către industria aeronautică cehă, iar avionul L-39NG a întrecut toate așteptările.

Primul zbor al aeronavei L-39NG a durat aproximativ 40 de minute. Piloții au verificat funcțiile motorului, ale sistemelor aeronavei și ale sistemelor de avionică, precum și manevrabilitatea și comportamentul aeronavei în toate fazele de zbor, de la decolare la aterizare, trecând printr-o serie de acrobații. Testele au fost efectuate în gama de altitudini de la 0 la 8 500 de metri și viteze de de până la 900 km/h.

Ministerul vietnamez al Apărării a comandat avioane L-39NG în februarie 2021 când avionul produs de compania cehă AERO Vodochody era în faza de testare. Contractul vizează achiziţia a 12 aeronave de acest tip.

Acordul prevede instruirea piloților, a instructorilor, a personalului de la sol și a mecanicilor. Termenii includ, de asemenea, furnizarea de piese de schimb pentru aeronave.

Livrarea aeronavelor este programată pentru perioada 2023 - 2024. Noua versiune va înlocui vechea flotă de aeronave L-39C, pe care Forțele Aeriene Vietnameze au primit-o între sfârșitul anilor 1970 și 1980.

 

Dacă industria aeronautică din România nu rămânea blocată în promisiuni, azi poate vorbeam despre un contract de export pentru IAR 99

 


Dar, pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu subiectul, programul de modernizare a avioanelor IAR-99 Standard e în întârziere mare

Proiectul avionului ceh de antrenament L-39NG ar trebuie să fie un exemplu de urmat pentru industria aeronautică din România, deoarece noi am rămas la făcut calcule pe hârtie pentru avioanele de antrenament românești IAR-99. Programul de modernizare a avioanelor IAR-99 Standard e în întârziere mare. 

În 2020 s-a semnat un contract între Avioane Craiova și Ministerul Apărării pentru modernizarea a 10 avioane IAR-99 Standard la versiunea Standard Modernizat (Șoim).

Potrivit unui anunț al Ministerului Apărării de la vremea respectivă, contractul, în valoare de 275 de milioane de lei fără TVA, are o durată de 4 ani, ultima aeronavă modernizată urmând a fi livrată în termen de 48 de luni de la semnarea documentului. Așadar, durata contractului ajunge la final anul viitor, fără însă să se fi efectuat livrări.

Potrivit datelor oficiale, programul de revitalizare și modernizare a 10 avioane IAR-99 Standard din dotarea Forțelor Aeriene Române la varianta IAR-99 SM (Standard Modernizat) are ca obiectiv realizarea capabilității aeriene de școală și antrenament pentru pregătirea avansată a piloților în vederea trecerii la zborul pe aeronavele F-16 operate de aviația militară română, precum și menținerea capabilității aeriene de sprijin aerian apropiat și intervenția împotriva țintelor aeriene de viteză mică.

 

Cum arata industria aeronautică din Cehia şi cu ce se diferenţiază de cea din România?

 

Compania cehă AERO Vodochody  a pus recent în funcțiune o nouă linie de producție dedicată exclusiv aeronavei L-39NG. În termen de doi ani, producătorul ceh de aeronave intenționează să își mărească producția de L-39NG la 24 de unități pe an. Alte companii cehe sunt, de asemenea, implicate în procesul de producție. Peste 60% dintre furnizorii companiei Aero sunt companii din cehia.

AERO Vodochody AEROSPACE a.s. se concentrează pe dezvoltarea, producția, întreținerea și îmbunătățirea aeronavelor civile și militare și este cel mai mare producător de aeronave din Republica Cehă și unul dintre cei mai vechi producători de aeronave din lume. În domeniul aeronautic, AERO este partener permanent al mai multor forțe aeriene militare și deține o poziție puternică pe piața avioanelor militare de antrenament și de luptă ușoare.

Cu 11.000 de aeronave produse în cei 100 de ani de existență, sute de aeronave L-39 Albatros sunt încă în serviciu. Cu noua să aeronavă L-39NG, AERO s-a impus ca lider pe piața mondială a avioanelor de antrenament cu reacție. În sectorul aviației civile, AERO colaborează cu marii producători de aeronave într-o gamă largă de proiecte și este partener în mai multe programe militare, în cadrul cărora este responsabilă nu numai pentru fabricarea și asamblarea componentelor de aeronave, ci și pentru dezvoltarea acestora.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel