Construcția de portavioane ușoare este puțin probabilă sub noua administrație americană

Gheorghiță Orjanu / 01 apr 2021 / 08:10

Șeful războiului aerian din US Navy: „Cred că navele din clasa L care funcționează cu F-35B se potrivesc pentru această sarcină.”

Marina SUA (US Navy), probabil, nu are nevoie să adauge un portavion cu punte mică la flota sa de nave de asalt amfibiu [clasa L], a declarat, pe 30 martie, un amiral din conducerea Forțelor Navale, înaintea unei revizuiri a conceptului.

„Cred că navele din clasa L care funcționează cu F-35B se potrivesc pentru această sarcină”, a declarat Contraamiralul Gregory Harris, care lucrează la Pentagon și conduce divizia de război aerian, din cadrul Biroului șefului Operațiilor Navale. „Alții nu ar fi de acord și este în regulă. Cred că partea frumoasă a oricărui studiu este că va lua cele mai recente date.”

Navele din clasa L includ navele de asalt amfibiu din clasele Wasp și America (LHD și LHA). Au o lungime de 257 m și transportă până la 20 de avioane F-35.

Oficialii administrației Trump au susținut ideea dezvoltării unor portavioane mai mici, care nu funcționează cu energie nucleară, ca un mod mai ieftin, agil și mai letal de a proiecta puterea în diferite părți ale lumii. În octombrie 2020, secretarul apărării de atunci, Mark Esper, a anunțat o foaie de parcurs pentru domeniul naval care a ridicat problema achiziționării de portavioane ușoare, se precizează de către publicația Defense One.

Contraamiralul Harris a adăugat: „Sunt încrezător că, pe termen lung, vom descoperi că nu există o rentabilitate convingătoare a investiției pentru a face un portavion mai mic doar datorită vitezei, […] aripii aeriene de luptă de la bord  și capacității de a avea combustibil pentru aripa aeriană și portavion […].”

Comentariul autorului: Forțele Navale ale SUA au în înzestrare 10 portavioane din clasa Nimitz și un portavion din clasa Gerald Ford, ultima fiind cea mai recentă, care pot transporta, fiecare, în jur de 90 de avioane de luptă și elicoptere. Cele două clase sunt considerate super-portavioane, deoarece depășesc deplasamentul de 100.000 de tone. La acestea, se adaugă șapte nave din clasa Wasp și două din clasa America.

Mai sunt planificate să se construiască cel puțin patru portavioane din clasa Gerald Ford, pe măsura retragerii portavioanelor din clasa Nimitz. De asemenea, se vor mai construi nouă nave de asalt amfibiu din clasa America.

China, principalul competitor al SUA în privința portavioanelor, deține două portavioane ușoare de 55.000 tone. Beijingul mai are planificat să construiască cel puțin două portavioane – unul de 85.000 de tone, iar celălalt de peste 110.000  tone.

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy