Măcar turelele viitoarelor mașini de luptă să fie produse în România? Turela UT30 MK2 e deja integrată pe Redback, dar poate fi și pe Lynx sau ASCOD

Ciprian Dumitrache |
Data actualizării: | Data publicării:
Turelă tun 30 mm Elbit / Photo source: DefenseRomania
Turelă tun 30 mm Elbit / Photo source: DefenseRomania

Elbit spune că turela UT30 MK2, care poate fi integrată pe mai multe tipuri de MLI-uri e deja fabricată în proporție de 50% în România, deocamdată, pentru clienți externi.

Zilele acestea, la invitația Elbit Systems, DefenseRomania a avut ocazia să viziteze mai multe facilități ale companiei din Israel.

Discuțiile cu oficialii israelieni a abordat și subiectul Mașina de Luptă a Infanteriei. Amintim că România să înlocuiască mașinile de luptă ale infanteriei MLI-84 Jderul cu 298 de blindate şenilate moderne, ceea ce înseamnă că Armata română va deține între 10 și 15 batalioane de infanterie mecanizată. 

Elbit propune Românei pentru programul MLI o turelă deja testată, produsă în proporție de aproximativ 50% în România. E vorba de turelele UT30 MK2.

„Aveți ingineri excelenți. Echipa pe care o aveți acolo e la fel de bună ca cea de aici”, au subliniat reprezentanții Elbit, care au evidențiat în discuție nivelul ridicat de pregătire al specialiștilor români implicați în producție și dezvoltare.

Turelele UT30 MK2 sunt din categoria turelelor ușoare cu un tun de 30 mm automat. Potrivit celor de la Elbit, turelele sunt fără operator și au capacități de ultimă generație de identificare a țintelor, dar și a controlului focului. Integrează sisteme de luptă și de afișare pentru o eficacitate mărită, precum și senzori moderni.

 


Cărțile pe care mizează Elbit în programul MLI: Producție masivă în România a turelelor UT30 MK2 și integrare multiplă - pe Redback, ASCOD sau Lynx

 

Un argument-cheie al Elbit este faptul că turela destinată României este produsă aproape în întregime în țară, ceea ce reprezintă un argument major pentru finanțarea prin SAFE.

Potrivit oficialilor Elbit, turela pe care România ar putea să o integreze în programul MLI e similară cu cea de pe platforma Redback, dezvoltată de Hanwha pentru Australia. Deși designul exterior diferă, platforma este similară cu cea folosită pe Redback.

Mașină de luptă a infanteriei (IFV) Redback. Photo source: DefenseRomania

În plus, producția turelei cu tun de 30 mm, folosită inclusiv pe Redback-urile australiene, e realizată în proporție de aproximativ 50% în România, spun oficialii Elbit.

"Cel mai mare avantaj e că avem și o logistică importantă în România", spun  oficialii, făcând trimitere la faptul că turelele pentru transportorul blindat Piranha 5 sunt fabricate tot în România. În cazul acestora, aproape 100% din producție se realizează pe plan local, singurul element major importat fiind mitraliera din SUA.

Revenind la Programul MLI, amintim că alte două vehicule aflate în competiția românească (ASCOD și Lynx) pot integra aceeași turelă de la Elbit. Compania confirmă oficial această compatibilitate.

Totuși, nu putem să nu readucem în discuție un punct sensibil în cursa pentru programul românesc - și anume propunerea celor de la Rheinmetall. Compania germană susține că va deschide o fabrică în România pentru producția Lynx o mișcare care ridică multe semne de întrebare din punct de vedere economic, având în vedere că Rheinmetall produce deja Lynx în Ungaria.

În acest scenariu, România ar ajunge probabil să producă doar o parte a vehiculului - cel mai probabil turela Elbit, precum și alte câteva elemente - însă elementele esențiale ale vehiculului ar continua să fie fabricate în Ungaria.

Citește mai mult pe subiect: Golul marcat de Lynx în România, anulat la VAR. În programul viitoarelor mașini de luptă ale României meciul încă se joacă

 

Turele fabricate la Măgurele și Bacău. „Suntem singurii cu raportul ăsta calitate-preț”

 

România este una dintre țările europene în care Elbit are cea mai solidă prezență, iar producția locală se traduce și în costuri mult diminuate. Reprezentanții Elbit afirmă că prețul turelei este considerabil mai scăzut tocmai datorită faptului că mare parte din aceasta este produsă în România.

Pentru a onora contractele încheiate cu MApN, dar și pentru export, Elbit Systems are în România șapte unități de producție, printre care:

Elmet (Bacău) - Produce sisteme și subsisteme electromecanice, inclusiv posturi de armament cu operare directă și la distanță (12,7 mm / 25 mm / 30 mm).

Elmet Măgurele - Unitate de producție pentru sisteme terestre care va funcționa ca centru de producție și integrare pentru turelele și stațiile de luptă contractate de Elbit Systems în cadrul unor programe locale, dar și ca hub regional conceput să acopere cererea de astfel de sisteme pentru alte țări.

Simultec (Măgurele) - simulatoare și dezvoltă soluții de integrare hardware și software.

A/E Electronics (Bacău) - Produce și testează subansamble electronice pentru aplicații militare și civile.

Elmet Engineering (București) - Un centru de inginerie care proiectează sisteme cheie de turele la nivel local (sistemul de realimentare ATMOS a fost proiectat aici).

Elmet Brașov - Produce cablaje electronice pentru aplicații militare.

Elbit Chitila (lângă București) - Produce celule de UAV, inclusiv pentru platforma Watchkeeper. (Divizia Aerospace Elbit Systems).

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta

Parteneri






CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
pixel