H215M pentru România, cu linia de asamblare în țară. Airbus se declară pregătit să ducă investițiile și transferul de tehnologie la următorul nivel

DefenseRomania Team / 22 noi 2020 / 14:51
Elicopter H215M, Sursă foto: Airbus
EXCLUSIV
Elicopter H215M, Sursă foto: Airbus

Georges Durdilly, Airbus Head of Country Romania, , într-un interviu acordat publicației noastre a vorbit despre programul de înzestrare cu elicoptere.

Deși programul pentru achiziționarea elicopterelor nu a fost încă lansat de MApN, șeful Airbus Romania reiterează faptul că Airbus propune țării noastre elicoptere H215M construite la Ghimbav.

Durdilly subliniază că IAR-H215M va oferi beneficii țării noastre în următorii 25 de ani. Totodată, elicoptereul a fost testat în luptă, el combinând andurața familiilor de elicoptere Cougar și Super Puma.

În același timp Airbus reiterează că „este pregătit să ducă investițiile la un alt nivel, investiții care vor include cooperare industrială, transfer de tehnologie și know-how, investiții în specializarea personalului”.

Redăm integral interviul pe care ni l-a acordat Georges Durdilly, Airbus Head of Country Romania:

DefenseRomania: În ceea ce privește programul de înzestrare prin care România ar urma să achiziționeze elicoptere de atac, oferta Airbus pentru H215M, construite la Ghimbav, ca urmare a parteneriatul exclusiv pe care Airbus îl are de 15 ani cu IAR, rămâne valabilă?

Georges Durdilly: Cu siguranță. Airbus este partenerul României de 50 de ani, suntem mândri de colaborarea noastră și încrezători în viitor. Avem centrul de mentenanță, reparați și reviziielicoptere (MRO) de la Ghimbav, rezultatul colaborării Airbus Helicopters – IAR, precum și fabrica Premium Aerotec, deținută de Airbus, care livrează componente pentru Airbus Commercial. Adăugarea unei linii de asamblare pentru IAR-H215M va genera dezvoltarea platformei aeronautice deja existente, oferind beneficii semnificative României în următorii 25 de ani: va  crea locuri de muncă și competențe profesionale de nivel înalt, va contribui la bugetul local și va investi în educație – iar România va deveni din nou producător de  elicoptere. Așadar, doar avantaje pe toate planurile. 

În ceea ce privește modelul H215M, acesta este un elicopter multirol de atac, versatil,  din categoria mediu-greu , care a fost testat în luptă. Acest model combină anduranța specifică familiilor de elicoptere Cougar și Super Puma cu avionica, opțiunea de pilotaj automat și cockpitul integral din sticlă al modelului H225M. Modelul H215M și-a dovedit performanța în misiuni de transport, putând transporta echipajul (2 sau 3 membri) alături de până la 24 de soldați. De asemenea, modelul H215M este o opțiune rezonabilă din punct de vedere al costului pentru misiuni de căutare și salvare (SAR), atât în plan civil cât și militar. 

Pentru elicoptere de atac, luând de asemenea în calcul o viitoare extindere a parteneriatului cu IAR, Airbus propune soluția cea mai bună și mai eficientă din punct de vedere al costului – H145M, un elicopter de luptă modern, care este utilizat deja de câteva țări și care, pe lângă caracteristicile de luptă, oferă posibilitatea de a transporta până la 6 militari ai Forțelor Speciale. H145M, dotat cu pilot automat în 4 axe și cu sistemul Helionix®, a fost optimizat pentru misiuni de recunoaștere, transport sau luptă la  o distanță sigură, pe timp de zi sau de noapte, în condiții meteo dificile sau în caz de vizibilitate redusă și în situații în care sunt folosite contramăsuri.  

DefenseRomania: În ceea ce privește o posibilă viitoare comandă din partea României, pentru începerea producției, rămâne valabilă și cifra de 16 elicoptere?

Georges Durdilly: Airbus nu impune României această condiție – comanzi 16 elicoptere și începem producția! Acest număr ține de fezabilitatea afacerii.

Producția în România a elicopterului H215M este un proiect mare, care include și implicarea partnerului nostru IAR, dar pentru a fi sustenabil, comanda minimă trebuie să fie de 16 elicoptere. Această comandă ne va permite să operăm transferul de tehnologie și know how-, să angajăm personalul de care avem nevoie și să îl instruim. Această comandă va oferi României - capacitatea de a personaliza și, mai apoi, de a întreține, repara și moderniza aceste aparate.

DefenseRomania: Care este stadiul contactelor cu MApN în ceea ce privește acest program? Au mai existat discuții?

Georges Durdilly: Suntem în contact cu Ministerul Apărării și am răspuns cererilor de informare legate de produsele noastre, de câte ori am fost solicitați. Chiar dacă programul de achiziții de elicoptere nu a fost lansat încă, România va trebui, la un moment dat, să își reînnoiască flota de elicoptere și suntem pregătiți să contribuim la acest proces, oferind experiența acumulată, dat fiind faptul că suntem cei mai mari producători de elicoptere din lume.

După cum poate știți, avem o excelentă colaborare cu Ministerul de Interne, căruia îi oferim servicii  MRO pentru flota de elicoptere H135. De asemenea, am câștigat anul trecut licitația pentru 6 noi elicoptere H135.

Ce aș vrea să subliniez, în calitate de reprezentant Airbus în România, este că Guvernul se poate baza pe sprijinul nostru, iar Airbus este pregătit să ducă investițiile la un alt nivel, investiții care vor include cooperare industrială, transfer de tehnologie și know-how, investiții în specializarea personalului. Ne-am luat, de asemenea, angajamentul de a continua programul educațional de la Brașov, prin care 217 elevi studiază aeronautica în acest an, în cadrul Colegiului Transilvania.

DefenseRomania: Ovidiu Raețchi, vicepreședintele Comisiei pentru Apărare din Camera Deputaților, a anunțat că România se pregătește  de „un amplu program destinat elicopterelor multirol, de atac și, mai ales, celor antisubmarin”. Ce capacități ar putea oferi Airbus în cazul unor elicoptere antisubmarin?

Georges Durdilly: Airbus Helicopters are o experiență vastă în producția elicopterelor militare navale. De la începutul anului 1950 până în prezent, AH a produs unele dintre cele mai performante elicoptere navale care pot opera în orice condiții meteo, de la zona arctică la tropice, în operațiuni în largul mării sau în zona litorală. Am început cu Alouette 3 (SA319) și am ajuns la ultimul model NH90 – NFH inclusiv Super Frelon (SA321), dar să nu uităm și de cele câteva versiuni ale familiei Super-Puma/ Cougar (AS532, H215M, H225M).

Suntem conștienți de provocările actuale aduse de fiecare dintre aceste scenarii și am adaptat soluțiile navale pentru a răspunde cerințelor în continuă evoluție ale clienților. Printre dotările oferite de AH pot aminti: integrarea capacității premium a celor mai bune sonare care pot detecta de la cele mai mici submarine, convenționale, la cele nucleare, considerate cele mai rapide; cele mai eficiente radare care pot detecta periscopuri de atac sau care pot izola submarine de atac rapid ascunse printre nave de agrement sau turistice; integrarea armelor, de la cele de artilerie la rachete sau baterii de coastă și torpile.  

Domeniul capacităților de luptă anti-submarin este provocator, iar Airbus Helicopters are expertiza, dar și experiența și capacitatea de a conferi forțelor navale o poziție de avantaj. Studiem toate opțiunile posibile și putem dota, în prezent, elicoptere de categorie mare sau ușoară cu capabilități de luptă anti-submarin, fiind, în același timp, atenți către viitor, prin dezvoltarea unei drone care să ofere susținere premium prin sonare-balize pentru lupta anti-submarin și pentru alte categorii de luptă.

Este o veste bună că Forțele Navale ale României au lansat procesul de modernizare. Achiziția pentru corvete este în derulare, iar cele 2 fregate vor fi modernizate. România are nevoie de consolidarea capacității de la Marea Neagră, iar noi suntem gata să contribuim și în acest domeniu.

 

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
NoMy