România s-a conectat deja la lumea F-16. Gen. Incicaș: Avioanele F-16 vor fi modernizate în țară la cea mai dezvoltată configurație M6.6

F-16, România. Sursă foto: MApN
F-16, România. Sursă foto: MApN

România urmează să primească încă din acest an primele din cele 32 de avioane de tip F-16 Fighting Falcon pe care le-a achiziționat din Norvegia. Vor fi două escadrile care se vor alătura primei escadrile de avioane achiziționate din Portugalia, formată din 17 aeronave.

Achiziția de avioane F-16 face parte din tranziția către F-35 Lightning II, care ar trebui să ajungă în țara noastră în deceniul următor.

Însă procesul de achiziție al F-16, fie că vorbim de cele 17 avioane preluate deja din Portugalia sau de cele 32 care urmează să ajungă din Norvegia, implică și modernizarea acestora la o configurație superioară, lucru care se va întâmpla în România la Aerostar Bacău.

Cele 32 de avioane F-16 norvegiene sunt în versiunea AM/BM, în configurație M6.5.2, iar contractul include și motoare de rezervă și suport logistic.

Prima escadrilă formată din 17 aeronave F-16 e în configurație M5.2R, toate avioanele urmând să fie modernizate la configurația M6.6.

 

Industria de apărare din România s-a conectat deja la lumea F-16. Modernizarea avioanelor la configurația 6.6 se va realiza la Bacău, anunță generalul Incicaș

 

2. F-16 Fight... (f-16-romania-fortele-aeriene_61374300.jpg)

F-16 Fighting Falcon al României. Foto: Forțele Aeriene Române

Generalul-maior Teodor Incicaș, șeful Direcției Generale pentru Armamente din cadrul Ministerului Apărării Naționale (MApN), în cadrul podcastului recent difuzat de Observatorul militar, a subliniat că trecerea avioanelor la configurația 6.6 se va realiza în România la Aerostar Bacău.

„În ceea ce privește aeronavele norvegiene noi am cerut ferm încă de la început să le preluăm în configurația 6.5.2 la care ele se regăsesc. E o configurație avansată. Dar atât primele 17 aeronave, cât și următoarele 32, urmează să fie modernizate în România la o configurație 6.6, a cărei dezvoltare e în curs de finalizare în Statele Unite. Probabil va fi cea mai dezvoltată configurație pe care o vor avea avioanele F-16”, subliniază șeful Direcției Generale de Armamente.

Întrebat dacă industria din România are această capacitate din punct de vedere tehnologic, generalul Incicaș afirmă: „Industria națională de apărare din România s-a conectat deja la lumea F-16 cu tot ceea ce înseamnă lucrări de mentenanță cât și posibile lucrări de modernizare. În acest sens mă refer la Aerostar Bacău”.

„Lumea în general când vorbește de industria de apărare se referă mai cu seamă la companiile de stat. Pentru noi, Ministerul Apărării Naționale, această lume e alcătuită din companii cu capital de stat și private. Cea mai mare companie din industria de de apărare se pare că este Aerostar Bacău.

Aerostar Bacău e centru de mentenanță în ceea ce privește aeronavele F-16. Deja Aerostar, în cooperare cu Forțele Aeriene au executat o serie de lucrări periodice la avioanele F-16 pe care le avem în uz. De aceea și modernizare se va face prin Aerostar Bacău. Noi am cerut părții americane ca în momentul în care vom avea primele două aeronave modernizate în Portugalia, specialiștii de la Aerostar să asiste la lucrările de modernizare pentru a îi pregăti pentru realizarea acestui proces”, a amintit generalul Incicaș.

CITEȘTE ȘI: Sunt suficiente 49 de avioane F-16? Fălcoi: Pentru ca România să devină o putere regională avem nevoie de 120 de avioane de luptă

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel