Orientul Mijlociu a spus 'nu' Su-57, 'mândria' industriei rusești. Potențialii clienți preferă armamentul SUA

Tudor Curtifan / 28 feb 2021 / 20:30
Sursă foto: Ministerul Apărării al Federației Ruse
Sursă foto: Ministerul Apărării al Federației Ruse

Su-57E, versiunea de export a aeronavelor rusești de generația a V-a, a fost prezentă la IDEX-2021, cea mai importantă expoziție de armament din Orientul Mijlociu, care a avut loc în Abu Dhabi, Emiratele Arabe Unite.

Înainte de expoziție, directorul general al companiei Rosoboroneksport, Aleksander Mikheev, a declarat presei ruse că deja discuții cu o serie de state în ceea ce privește vânzarea avionului.

Cu întârzieri, după ce primul prototip s-a prăbușit și programul a întâmpinat diferite probleme în special legate de motorizare, primul Su-57 din producția de serie a văzut „lumina zilei” în luna decembrie a anului trecut. Un al doilea Su-57 din producția de serie va fi livrat Forțelor Aerocosmice ale Rusiei, undeva spre finalul lunii martie. Mai mult, în 2021, rușii ar urma să livreze 3 sau 4 aeronave Su-57.

În ceea ce privește exportul Su-57, publicația greacă Defence Net, scrie într-o analiză că eforturile rușilor de a promova Su-57 în Orientul Mijlociu nu au dat roade.

Potrivit sursei citate, în ciuda eforturilor depuse de Moscova, nicio țară din Orient nu și-a manifestat interesul pentru „mândria” industriei aerospațiale rusești. În acest sens, grecii scriu că analizând programele de înzestrare ale țărilor din Orientul Mijlociu în ceea ce privește avioane de vânătoare de generația a V-a, cu excepția Israelului care operează F-35, doar Emiratele Arabe Unite și Arabia Saudită ar mai rămâne pe listă.

 

Singurii potențiali clienți pentru Su-57 din Orientul Mijlociu preferă F-35

 

Doar că, amintește publicația greacă, Emiratele Arabe Unite au încheiat un acord cu SUA, privind vânzare de arme, în valoare de 23 miliarde dolari, printre care se numără şi cele 50 avioane F-35, dar şi 18 drone MQ-9 Reaper. Acordul a fost semnat chiar în ultima zi de mandat a fostului președinte Donald Trump. Nu mai puțin adevărat este că în prezent Administrația Biden a suspendat vânzările de F-35 către Emiratele Arabe Unite.

În ceea ce privește Arabia Saudită, important aliat regional al SUA, cu greu e de conceput că va alege o altă soluție în afara celei americane în ceea ce privește Forțele Aeriene ale regatului, cu toate că relațiile între Administrația Biden și Riad au devenit reci și tensionate după ce Washingtonul l-a acuzat oficial pe prințul moștenitor Mohammed bin Salman că a autorizat uciderea jurnalistului disident Jamal Khashoggi.

Totuși, grecii omit două state din Orient care ar putea fi un potențial client extern al Su-57: E vorba despre Egipt, țară tot mai apropiată de Moscova, și, de ce nu, Turcia, în cazul foarte probabil în care ușile pentru Rafale sau F-35 vor rămâne în continuare închise pentru Ankara, după decizia autorităților turce de a achiziționa sisteme rusești S-400.

În ceea ce privește Egiptul, se pare că există un acord cu Rusia pentru Su-35, motiv care a determinat reacția SUA.

Despre posibili clienți externi pentru Su-57 a scris recent și DefenseRomania.

Pe lista statelor mai putem adăuga India, China sau Algeria. Potrivit unor surse algeriene, se pare chiar că Rusia și Algeria ar fi încheiat deja un prim contract pentru livrarea de avioane de vânătoare Su-57E, ceea ce ar transforma statul nord african în primul client extern al Su-57.

CITEȘTE ȘI: Su-57 - sunetul controversatelor motoare. Imagini video rare cu patru Su-57 care zboară în formație (VIDEO)

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy