Un pilot ucrainean de Su-27 povestește detalii ale războiul cu aviația militară rusă, inclusiv bătălii aeriene și explică eșecul aerian al Rusiei

S.I. Catalin |
Data actualizării: | Data publicării:

Un pilot de avion Su-27 Flanker al Forțelor Aeriene Ucrainene a oferit câteva detalii despre misiunile la care a luat parte împotriva Forțelor Aeriene Ruse, desfășurate în timpul războiului aerian de pe frontul din Ucraina. Un tânăr pilot ucrainean de Sukhoi Su-27, care luptă încă de la începutul războiului, a povestit câteva cazuri emoționante din timpul unor lupte aeriene, dar și ce înseamnă supraviețuirea în luptă în fața unei forţele aeriene net superioare, unde încercările teribile continuă și în prezent.

Pilotul ucrainean cu indicativul "Saber" a descris câteva cazuri de ingeniozitate tactică de care au dat dovada piloţii ucrainenii, în condiţiile în care aceştia sunt depăşiţi numeri de cei aflaţi în slujba forţelor aeriene ruse.

Într-un interviu de nouă minute realizat de platforma media ucraineană United24, ''Saber'' descrie câteva dintre victoriile pe care piloţii ucraineni l-au obţinut în aer, dar și la sol - atât doborârea avioanelor de vânătoare rusești, cât și momentele terifiante în care a fost lovit de acestea.

Reportajul realizat de United24 citează un raport al Pentagonului care plasează flota actuală a Ucrainei la doar "56 de avioane de luptă operaționale".

Experţii în aviaţie militară de la publicaţia The Aviationist, care au analizat interviul cu pilotul ucrainean, susţin că toate afirmațiile făcute de "Saber" trebuie tratate cu rezervă, deoarece acestea fac parte dintr-un videoclip al platformei administrate de guvernul ucrainean, lansat pe 5 mai 2022, pentru a strânge bani pentru Ucraina în urma invaziei rusești.

Interviul include imagini care nu au nicio legătură cu războiul aerian desfăşurat pe linia frontului din Ucraina. Astfel, posibilitatea ca unele dintre afirmații să fi fost exagerate pentru a susține cauza Kievului nu trebuie exclusă, iar unele dintre relatări să fi fost oarecum accentuate pentru a sublinia eroismul pilotului și a ridica moralul ucrainenilor, așa cum s-a mai întâmplat în trecut.

Cu toate acestea, deși nu pot fi verificate majoritatea detaliilor menționate de ''Saber'', povestea să oferă câteva informații interesante despre tacticile ucrainene și rusești și despre gândirea militară care a ghidat campania militară a Moscovei.

Relatarea lui Saber vine chiar înainte că mult promisele şi aşteptatele avioane F-16 să ajungă în Ucraina - unde vor fi livrate aproximativ 26 din cele 85 de avioane promise de aliați.

Pilot ucrainean. Sursa foto: Forțele aeriene ale Ucrainei, Facebook.

Reportajul surprinde cum, în ciuda "dominației aeriene" totale a Rusiei, pe care aceasta va continua să o "impună", piloții ucraineni au reușit să "mențină controlul spațiului aerian timp de doi ani", în fața unor condiții de luptă atroce. Ei au reușit să se asigure că Forțele Aerospațiale Ruse nu zboară deasupra teritoriilor neocupate.

,,Încă îmi amintesc când două dintre avioanele noastre s-au confruntat în aer cu 13 avioane rusești și au fost cazuri când au fost patru împotriva a 24. Cu toate acestea, noi încă ne-am angajat în lupte aeriene pentru a-i împiedica să își îndeplinească misiunile", a declarat Saber.

,,Au existat "momente" în care, după ce piloții ucraineni au efectuat manevre de eschiva pentru a evita impactul cu o rachetă, îi auzeau pe ruși spunând prin stație "oh, unul agil" - ceea ce însemna că nu au putut să-l doboare'', a precizat pilotul ucrainean.

,,Inițial, rușii nici măcar nu aveau tactici particulare, deoarece pur și simplu "porneau" "bruiajele" și ambele părți "nu puteau vedea nimic". A fost "haosul absolut care probabil i-a salvat" pe ucraineni'', adaugă Saber.

Dar o caracteristică specială a luptei împotriva rușilor au fost zborurile de tip "maratoane nesfârșite" de executare a unei misiuni una după alta, la ordin, chiar și imediat după aterizarea la bază și presupunând că acțiunea de o zi s-a încheiat. Uneori aterizăm pe un aerodrom și ni se spune rapid să realimentăm (și să decolăm) pentru că vin rachete".

"Ne mutăm la un alt aerodrom, apoi zburăm de la al doilea la un al treilea aerodrom, (nu întotdeauna ajungem) acolo unde am planificat", a spus Saber. Săptămâna trecută, el "a schimbat trei aerodromuri într-o singură zi".

Aceasta este o strategie a Rusiei în care, după ce a luat cunoștință de o bază aeriană la care vor ateriza avioanele ucrainene în urma unei decolări, Rusia întreprinde atacuri cu rachete asupra acestor aerodromuri.

Saber a adăugat că piloții ruși au condus tactici și strategii care au uimit Occidentul, dar au fost afectate de o planificare deficitară și de "exces de încredere".

,,Unele tactici și manevre folosite de ruși au fost derutante atât pentru NATO, cât și pentru noi. (Noi) nu am putut înțelege scopul lor. Nivelul lor de pregătire (al rușilor) este destul de ridicat. Ei ar fi putut distruge complet aviația Ucrainei și să ne scoată apărarea aeriană, dar au eșuat din cauza incompetenței, a lipsei de planificare adecvată și a încrederii excesive", a relatat pilotul ucrainean.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel