Turcia a găsit soluţia salvatoare pentru proiectul tancului Altay. Coreea de Sud oferă ajutor industriei turce de apărare

Cristian Soare |
Data actualizării: | Data publicării:

După îndelungi căutări şi negocieri purtate în ultimii doi ani, viitorul tanc turcesc Altay va fi echipat până la urmă cu un motor fabricat în Coreea de Sud. 

Potrivit cotidianului turc Daily Sabah, motorul pentru mult așteptatul tanc turcesc Altay a fost deja livrat de Coreea de Sud către industria turcă de apărare, a precizat duminică, 13 martie, Ismail Demir, șeful Directoratului turc pentru Industria de Apărare (SSB).

Oficialul turc a spus că în aceste zile sunt efectuate mai multe teste ale motorului achiziţionat din Coreea de Sud pentru tancul Altay. Şeful SSB a ţinut să precizeze că în luna mai ar urma să fie prezentat un prototip al tancului Altay, echipat cu motorul achiziţionat din Coreea de Sud.

În toamna anului trecut, Turcia și Coreea de Sud au semnat un acord de cooperare militară pentru furnizarea unui motor de fabricație coreeană pentru că industria turcă de apărare să poată continua dezvoltarea proiectului militar pentru tancul Altay.

O declarație de intenție privind furnizarea de motoare pentru tancul de luptă principal al Turciei (MBT) Altay a fost semnată, în toamna anului 2021, de oficiali din Coreea de Sud.

Trebuie precizat că, încă din anul 2020, industria turcă de apărare a purtat discuții cu compania sud-coreeana Hyundai Rotem pentru a rezolva problemele legate de lipsurile tehnologice care au ţinut pe loc programul militar pentru tancul Altay. La momentul respectiv, producătorul turc de vehicule blindate BMC purta discuţii, prin intermediul companiei coreene Hyundai Rotem, cu alţi doi producători sud-coreeni din domeniul apărării: producătorul de motoare Doosan și S&T Dynamics, care produce transmisii automate.

Rapoartele mass-media anterioare relatau că BMC, compania care realizează proiectul Altay, a semnat până la urmă un acord cu două companii sud-coreene, Doosan Infracore Co. și S&T Dynamics Co., pentru motor și transmisie. 

După cum precizează publicaţiile ArmyRecognition şi MilitaryLake, compania sud-coreeana Doosan a oferit industriei turce de apărare motorul diesel DV27K, în 4 timpi și 12 cilindri, răcit cu apă, care dezvoltă 1.500 CP.

În mai 2011, macheta primului MBT Altay a fost prezentată publicului la expoziţia de apărare IDEF 2011 și primele prototipuri au fost livrate Forțelor Armate Turce, în noiembrie 2016. În noiembrie 2018, Președinția Industriilor de Apărare (SSB) a încheiat un contract cu producător de vehicule blindate BMC pentru producția în serie a tancului Altay.

La început, Turcia spera să doteze tancul Altay cu motorul german MTU și transmisia RENK, dar discuțiile care au avut loc în ultimii ani cu producătorii germani au eșuat din cauza faptului că Germania a oprit vânzările de arme „susceptibile de a fi folosite” de Ankara. Germania este unul dintre numeroasele guverne europene care au limitat exporturile către Turcia din cauza ofensivei sale în nord-estul Siriei împotriva miliţiei kurde Unităţile de Protecţie Populară (YPG).

De asemenea, comania germană de apărare Rheinmetall a înființat, de asemenea, o societate mixtă cu BMC, care avea ca scop producția în comun de vehicule blindate, în special tancul de luptă principal, Altay. Cu toate acestea, producția și furnizarea motorului tancului s-au oprit în urma deciziei Berlinului de a limita exporturile de arme către Turcia.

Trebuie precizat şi că, de-a lungul timpului, oficialii turci din domeniul apărării au reiterat că motorul care urmează să fie achiziționat din străinătate va fi folosit doar pe primele tancuri produse în serie, în timp ce restul tancurilor Altay urmează să fie echipate cu motoare fabricate în totalitate de industria turca de apărare.

Astfel, la începutul anului 2021, Ismail Demir, șeful Directoratului turc pentru Industria de Apărare (SSB), preciza că primul prototip al motorului ''Batu'', dezvoltat de industria turcă de apărare, care va fi montat pe tancul principal de luptă (MBT) Altay, a intrat într-o primă etapă de testare.

Ankara anunța atunci dezvoltarea acestui motor ca pe o soluţie la înlocuirea motorului german MTU - planificat inițial să fie instalat pe tancul turcesc.

Batu este un motor diesel cu 12 cilindri în V ce ar trebui să dezvolte o putere de aproximativ 1600 CP şi un cuplu de 4600 Nm - alţi parametri tehnici nu sunt cunoscuţi.

Rețineți că tancul turcesc Altay este aproape gata pentru producția în serie, totul depinde de găsirea unui motor pentru acesta. 

Programul de producție al Turciei pentru primul său tanc principal de luptă (MBT), de nouă generație, Altay a început să prindă contur în anul 2018, când guvernul de la Ankara și compania turcă BMC au semnat contractul pentru acesta.

Contractul prevede fabricarea unui prim lot de 250 de unități, suport logistic pe toată durată de viață operațională și construirea unui centru de mentenanţă. Ca parte a contractului, compania BMC ar trebui să proiecteze, să dezvolte și să producă şi o versiune fără echipaj a tancului Altay.

Tancul cântărește 60 de tone, în timp ce poate atinge viteze de până la 70 km / h, iar armamentul principal al Altay constă dintr-un tun de ​​calibru de 120 mm - fabricat de compania turcă MKE printr-un contract de transfer tehnologic cu Hyundai Rotem din Coreea de Sud.

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta

DC Media Group Audience

Parteneri






CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel