Turcia a intrat în linie dreaptă pentru prima decolare a noii drone Bayraktar TB3 de pe portavionul ușor Anadolu. Deosebirile față de TB2

Nicolae Iordan |
Data publicării:
Bayraktar TB3, sursă foto: Baykar
Bayraktar TB3, sursă foto: Baykar

În Turcia, introducerea în serviciu a dronei Bayraktar TB3 a intrat în linie dreaptă, UAV-ul apropiindu-se de prima decolare de la bordul navei amiral a Marinei Turce TCG Anadolu (L 400).

Având în vedere acest eveniment important, în ultimele luni au fost efectuate teste aprofundate la Centrul de Instruire și Teste de Zbor al Baykar Technologies. În acest scop, a fost construită o pistă de aceleași dimensiuni ca puntea de zbor a navei multirol Anadolu cu un terminal  Ski-jump având o înclinare de 12 grade.

Testele de decolare la sol pe această pistă s-au încheiat favorabil, permițând astfel Baykar Technologies și Marinei Turce să continue cu următoarea fază care implică teste de zbor la bordul TCG Anadolu.

 

Deosebirile dintre noua dronă Bayraktar TB3 față de versiunea TB2

 

2. Bayraktar ... (1-bayraktar-tb-3_94046900.jpg)

Bayraktar TB3 / Foto: Baykar, @OfficialFacebook

Versiunea TB3 a fost creată pentru a fi utilizată pe puntea de zbor a LHD TCG Anadolu, devenind o adevărată "dronă de transport" care intră în serviciul de luptă.

TB3, deși este derivat din TB2, are o deschidere mai mare a aripilor, de 14 metri, o lungime mai mare, de 8,35 metri lungime și autonomie extinsă pentru a permite misiuni prelungite pe mare.

Noua versiune se distinge față de fratele său cu bazare terestră prin faptul că a primit o structură întărită și un tren de rulare mai robust, adaptat la operațiunile de aterizare și decolare specifice, precum și semiaripi pliabile pentru a-i permite să fie depozitat în hangar, reducând spațiul ocupat.

Aeronava va trebui să-și folosească propriul sistem de frânare deoarece TCG Anadolu nu este echipat cu un sistem de acroșare având însă și alternativa decolaării de pe mare și aterizării pe continent pe piste obișnuite sau scurte.

Greutatea maximă la decolare a TB3 este de 1.450 de kilograme, cu o capacitate de încărcare utilă de 280 de kilograme. Pentru comparație, TB2 are o greutate maximă la decolare de 750 de kilograme și o capacitate de încărcare utilă de 130 de kilograme.

TB3 va fi echipat cu un motor PD170 de 172 CP produs de compania naţională TUSAŞ Engine Industries Inc. (TEI).

În intențiile Marinei Turce, TB3 va lucra alături de UAV-ul Kızılelma pentru a fi utilizate în misiuni de recunoaștere și supraveghere, atac și apărare aeriană.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel