Renunţă SUA la F-22 în favoarea unui alt avion? Noi detalii despre programul NGAD

S.I. Catalin |
Data actualizării: | Data publicării:
Prima imagine concept a viitoarei aeronave de generația a 6-a dezvoltată în cadrul programului NGAD (Next Generation Air Dominance). Sursă foto: U.S. Air Force
Prima imagine concept a viitoarei aeronave de generația a 6-a dezvoltată în cadrul programului NGAD (Next Generation Air Dominance). Sursă foto: U.S. Air Force

General-locotenentul Clinton Hinote, adjunctul șefului de stat major al US Air Force, a oferit noi detalii despre programul viitorul avion de luptă al SUA, de generația a VI-a, cunoscut sub numele de NGAD (Next Generation Air Dominance). Potrivit mai multor analiştii militari, care se ocupă de secţiunea The War Zone a publicaţiei The Drive, este de așteptat că eforturile pe care US Air Force le depune cu acest program să ducă la o modernizare substanţială a capabilităţilor sale de luptă aeriană.

Generalul Clinton Hinote a vorbit despre viitorul avion de luptă al SUA, de generația a VI-a, la scrut timp după ce Șeful Statului Major al Forțelor Aeriene ale SUA (USAF), generalul Charles Q. Brown Jr., a spus că vrea să restrângă flota de avioane tactice de luptă, de la șapte tipuri la doar patru – aeronava stealth F-22 ”Raptor” ne făcând parte din planurile de viitor ale USAF.

DefenseRomania a scris în urmă cu două zile, citând surse mass-media internaţionale, ca generalul Charles Brown nu a menționat F-22 sau F-15E în proiecția de viitor a USAF.  Rugat să clarifice, un purtător de cuvânt al USAF a spus că Brown gândește pe termen lung și în contextul „unei flote foarte mici” [cea a avioanelor F-22], care va deveni din ce în ce mai greu de susținut, mai ales că va depăși vârsta de 25 de ani, în 2030. F-22 se va retrage „în cele din urmă” din inventar, purtătorul de cuvânt menționând că, probabil, succesorul lui F-22 va fi NGAD.

Generalul Hinote a revenit asupra acestui subiect într-un interviu acordat publicaţiei Defence News, în care a făcut câteva precizări şi completări cu privire la obiectivele pe care USAF vrea să le atingă cu dezvoltarea programului NGAD. El a explicat, de asemenea, faptul că data la care F-22 ar urma să fie retras din serviciul US Air Force se potriveşte cu etapele derulării programului NGAD.

Hinote, care este fost pilot de avion F-16 Viper și F-117 Nighthawk, a declarat pentru Defense News că, cel puțin în acest moment, nu anticipează înlocuirea F-22 cu NGAD până la începutul anilor 2030 – anul în care Raptorul va putea fi considerat „o platformă cu o vechime de 40 de ani”.

„Nu trebuie să luăm această decizie anul acesta”, a continuat Hinote. „Ceea ce vom dori să vedem este când trecem de la programul de dezvoltare NGAD la programul de producție?”

Până în prezent nu a fost destul de clar în ce fază de proiectare se află viitorul avion de generaţia a VI-a al US Air Force şi cu atât mai puţin când ar urma ca acesta să intre în serviciu.

Totuşi, reamintim că, în septembrie anul trecut, în presa de specialitate din domeniul apărării şi securităţii, Will Roper - asistent pentru achiziții al Secretarului Forțelor Aeriene – a susţinut că US Air Force a proiectat, construit și testat în secret cel puțin un prototip al unui avion de generaţia a VI-a.

Generalul Hinote a declarat, într-un alt interviu, de data aceasta pentru revista Air Force Magazine, că un al doilea prototip – cu un design complet nou – s-ar afla într-o anumită etapă de producție. 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel