Germania vrea vehicule terestre robotizate pentru armată. Compania germană KMW, acord de cooperare strategică cu Milrem Robotics

DefenseRomania Team / 01 iun 2021 / 15:51
Vehicule militare terestre robotizate. Sursa Foto: Milrem-Robotics
Vehicule militare terestre robotizate. Sursa Foto: Milrem-Robotics

Milrem Robotics, principalul dezvoltator și producător de sisteme/vehicule militare terestre robotizate din Europa, și conglomeratul german de apărare Krauss-Maffei Wegmann (KMW) – dezvoltatorul şi producătorul tancurilor Leoparda, dar şi al obuzierelor autopropulsat PzH 2000 –  au semnat un acord de cooperare strategică. 

Contractul prevede ca KMW să achiziționeze o participație minoritară de 24,9% din acţiunile Milrem Robotics. Milrem Robotics va rămâne o companie independentă. Ambele companii au anunțat că vor lucra îndeaproape împreună la dezvoltarea Centrului European de Excelență pentru Robotică Militară din Estonia.

Obiectivul este de a combina cunoștințele și expertiza ambelor companii pentru a dezvolta soluții inovatoare pentru a satisface cerințele viitoarelor misiuni militare care implică interacțiunea sistemelor cu echipaj și fără echipaj.

„KMW ca lider de piață european pentru sistemele terestre și Milrem Robotics, ca lider de piață european pentru sisteme militare terestre robotizate sunt o potrivire excelentă. Colaborarea noastră ne oferă posibilitatea de a lucra la soluții inovatoare și noi, care vor avea impact asupra viitorului industriei de apărare”, a spus Horst Rieder, director financiar al KMW, potrivit Military Leak.

 

Vehiculele militare terestre fără pilot, în atenția Uniunii Europene

 

La sfârşitul anului 2020, DefenseRomania a precizat că Milrem Robotics a primit din partea Comisiei  Europeane (CE) un grant pentru inițierea unei arhitecturi standard, formate din vehicule militare terestre fără pilot (standard unmanned ground system - UGS).

Milrem a semnat acordul, în valoare de 32,6 milioane de euro, în calitate de lider al unui consorțiu format din câteva companii europene importante, din domeniile apărare, comunicații și securitate cibernetică.

Cerințele pentru UGS au fost stabilite de șapte state membre ale UE: Estonia, Belgia, Finlanda, Franța, Germania, Letonia și Spania. Statele respective cofinanțează proiectul cu două milioane de euro din totalul de 32,6.

 

Cu ce vehicule militare terestre fără pilot se laudă compania Milrem Robotics?

 

Vehiculul terestru fără pilot THeMIS

THeMIS poate fi operat de la distanță și a fost realizat în conformitate cu dorința dezvoltatorilor de a înlocui personalul militar de pe câmpul de luptă cu diferite tipuri roboți.

Inițial, THeMIS a fost dislocat în Mâli cu Forțele de Apărare din Estonia (FED) în timpul unei operațiuni de combatere a terorismului coordonată de Franţa, în aprilie 2019.

Până în aprilie 2020, vehiculul a fost utilizat, în mod regulat, în timpul unor misiuni de patrulare de către soldații estonieni, dar și pentru a transport în interiorul bazelor militare.

 

Type-X, vehiculul terestru fără pilot care va spori capacitatea de luptă a unităților mecanizate

 

Vehiculul terestru fără pilot (UGV) Type-X – mașina de luptă – este proiectat pentru a spori și a susține capacitatea de luptă a unităților mecanizate. Type-X este un vehicul blindat pe șenile care poate fi operat de la distanță și a fost realizat în conformitate cu dorința dezvoltatorilor de a înlocui personalul militar de pe câmpul de luptă cu diferite tipuri de roboți, iar în anumite situaţii este capabil să opereze autonom.

Typ-X dispune de o turelă CPWS (Cockerill Protected Weapon Station) ceea ce îi permite să fie poziţionat, atât în faţă cât şi în spatele unui convoi militar, pentru a oferi un grad de protecţie ridicat, a explicat Simon Haye, directorul de marketing al John Cockerill Defense.

CPWS este un sistem de arme operat de la distanță, proiectat inițial pentru a fi instalat pe transportoare blindate și pe vehicule de luptă pentru infanterie. Sistemul de arme dispune de mai multe camere care asigură o vedere panoramică la 360 de grade, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte, dar și diverși senzori, ceea ce face ca sistemul să fie un plus pentru un vehicul terestru fără pilot.

 

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy