Compania Raytheon: Înlocuirea motoarelor avioanelor F-35 A, un proces mult prea costisitor pentru Forţele Aeriene ale SUA

S.I. Catalin / 30 oct 2021 / 14:53

Directorul executiv al Raytheon Technologies, Greg Hayes, a precizat marţi că Forţele Aeriene ale SUA ar putea fi puse într-o situaţie foarte neplăcută de a nu își putea permite să suporte costurile pentru construirea unui motor complet nou și avansat pentru avionul său de luptă F-35A Lightning II.

În 2016, Forțele Aeriene ale SUA au acordat companiei Pratt & Whitney și General Electric Aviation, deținută de Raytheon, câte un contract in valoare de un miliard de dolari pentru a dezvolta un nou motor pentru avioanele F-35A, ca parte a unui program militar ce urmăreşte realizarea unui motor mult mai performant.

Cu toate acestea, CEO-ul Raytheon, Greg Hayes, a declarat marți că acest nou motor nu ar putea fi folosit pe avioanele F-35B şi nici pe F-35C pe care U.S. Marine Corps le foloseşte, iar costul pentru dezvoltarea acestui ar urma să fie suportat în totalitate de Forțele Aeriene ale SUA, precizează Defense News.

General Electric Aviation a precizat pe site-ul său că, deși noul motor este încă în testare, acesta a fost proiectat pentru a fi utilizat atât pe avioanele F-35A, cât și pe F-35C.

Forțele Aeriene SUA iau în considerare, de asemenea, să păstreze și să modernizeze motorul F135 –  construit de compania Pratt & Whitney –  în loc să aștepte un nou motor pentru avioanele F-35.

Hayes a spus că Raytheon a discutat cu reprezentanţii Biroului pentru Programul Comun F-35 Lightning II despre ce soluţii există la îndemână pentru a moderniza actualul motor instalat pe avioanele F-35, la un cost semnificativ mai mic decât un motor nou-nouț.

Hayes le-a spus analiştilor că F-35 ar putea primi un motor nou în jurul anului 2027 sau 2028.

Într-o analiză anterioară, DefenseRomania a precizat că Pentagonul intenţionează să crească puterea motoarelor avioanelor F-35, după implementarea programului de modernizare Block 4 adus acestor aeronave. 

De asemenea, ca urmare a declaraţiilor din ultimii doi ani cu privire la costurile mult prea mari de întreținere ale motoarelor Pratt & Whitney F-135 PW-100 ale avioanelor F-35 s-a pus problema dacă acestea nu ar trebui înlocuite.

În vara acestui an, mai multe publicaţii mass-media occidentale din domeniul apărării precizau că Pentagonul are în vedere unele modificări și îmbunătățiri care are trebui aduse motoarelor avioanelor stealth F-35 ale armatei SUA, dar şi instalarea unui motor cu totul diferit pentru a îmbunătăți performanțele avionului de generaţia a V-a și pentru a depăși problemele legate de mentenanţa motoarelor Pratt & Whitney. 

În vara, generalul american Eric Fick, coordonatorul programului F-35 din cadrul Pentagonului, a precizat, în timpul unor audieri în Camera Reprezentanților din Congresul american, că costurile și întreţinerea motoarelor Pratt & Whitney F-135 PW-100 sunt o „provocatoare”. 

Eric Fick a precizat atunci că unele motoare Pratt & Whitney F-135 PW-100 se apropie de 2.000 de ore de zbor, etapă care presupune demontarea lor de pe avioanelor F-35 şi trecerea printr-un proces amănunţit de mentenanţă.

 

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy