China a instalat un motor performant pe dronele CH-4. Acestea ar putea sta în aer până la 42 de ore

Cătălin Costea |
Data actualizării: | Data publicării:
Dronă chineză CH-4 Rainbow, foto: Militaryleak.com
Dronă chineză CH-4 Rainbow, foto: Militaryleak.com

Pe 17 august, producătorul chinez CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation) a anunțat că au avut loc testele de fabrică ale versiunii îmbunătățite a vehiculului aerian fără pilot Cai Hong 4 (CH-4 sau Rainbow 4) echipat cu un motor cu combustibil cu densitate mare fabricat local.

Surse din industrie au declarat pe 18 august că, de fapt, zborul inaugural a avut loc la începutul lunii iulie, în nord-vestul Chinei.

Dezvoltat de filiala CASC a Academiei Chineze de Aerodinamică Aerospațială (CAAA), UAV-ul CH-4 are o greutate maximă la decolare (MTOW) de 1.330 kg și o capacitate de încărcare (sarcină) utilă de 345 kg.

Compania nu a furnizat detalii despre noul motor care a fost montat pe CH-4, dar mai multe surse au precizat că este o unitate Lark HFE turbo de 150 CP, în patru timpi, dezvoltată de Anhui Haery Aviation Power (Haery Power) din Wuhu. Acesta antrenează o elice cu trei pale cu pas variabil, sistemul rezultat permițând dronei să zboare continuu până la 42 de ore la viteza de croazieră, ceea ce reprezintă o  creștere a anduranței cu 40% față de performanțele tipului de bază.

Lark HFE este un motor cu o greutate de 98 kg, răcit cu lichid și alimentat cu un sistem cu rampă comună de înaltă presiune (HPCR). Acesta beneficiază de control digital cu autonomie completă (FADEC) și are un timp mediu între revizii de 2.000 de ore.

Potrivit surselor, noul motor, deși mai puternic, ar avea un consum de combustibil redus cu aproximativ 20% față de versiunea anterioară și ar permite reducerea semnificativă a distanței de decolare a vehiculului.

În pofida unei imagini inițiale defavorabile, pe care această drona o avea prin comparație cu corespondentele occidentale din categoria MALE (altitudine medie și anduranță mare), producția de CH-4 pentru clienții interni și chiar internaționali a crescut în ultimii ani, determinând CAAA să-și extindă capacitatea de producție cu o nouă unitate. Aceasta, situată în zona de aglomerare industrială din golful Taizhou, a fost pusă în funcțiune în decembrie 2019. Primul lot de vehicule aeriene produse în Taizhou – configurat special pentru activități de observare aeriană și cartografiere geospațială – a fost livrat Departamentului de Resurse Naturale din Zhejiang.

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel