Belgia intenționează să achiziționeze încă 14 aeronave de luptă F-35A

S.I. Catalin / 29 ian 2020 / 17:05

Într-un raport publicat recent de către Curtea de Conturi din Belgia s-a constatat că, în ciuda faptului că mediul internaţional de securitate este din ce în ce mai puţin prietenos, nivelul de dezvoltare al capabilităţilor Forţelor aeriene belgiene a fost redus, treptat, în ultimii ani.

Publicaţia franceză Opex 360 indicat câteva aspecte care au determinat o reducere a capabilităţilor militare ale Forţelor aeriene belgiene, una dintre ele fiind dificultățile de menținere a funcționării celor 54 de F-16, de-a lungul ultimilor ani.

Astfel, se constată că numărul necesare de avioane F-16 în starea operațională scade treptat. Exprimat în număr de aeronave, obiectivul de 60% din flota operațională permanentă ar trebui să corespundă cu 32 de aeronave operaționale dintr-o flotă de 54. Dacă numărul avioanelor F-16 operaţionale va continua să scadă, acest lucru va pune Forţele aeriene belgiene în incapacitatea de a-şi putea îndeplini obiectivele, dar şi de a se conforma cerinţelor şi standardelor NATO, notează Curtea de Conturi din Belgia.

Obiectivul forței aeriene belgiene este, prin urmare, să poată avea 32 de aeronave de luptă disponibile în permanenţă. Cu toate acestea, pentru a înlocui avioanele F-16, Bruxelles a cumpărat, în 2018, 34 de aeronave F-35A de la Lockheed-Martin, pentru 3,8 miliarde de euro. Primele opt aeronave F-35 vor fi livrate în 2023 și 2024, dar vor rămâne o perioadă în Statele Unite pentru a fi utilizate pentru formarea piloților și tehnicienilor belgieni. Următoarele patru vor fi livrate în 2025, direct forţelor aeriene belgiene la bază militară Florennes, iar restul de aeronave până la 34, până la sfârşitul anului 2030.

Se pare că, această soluţie nu este chiar atât de bună deoarece va duce la o scădere a activităţii piloţilor, spune Opex 360.

Numărul de ore de zbor efectuate va scădea de la 12.000 pe an pentru o flotă de 54 de avioane F-16 operate de 85, la un număr de ore de zbor cuprins între 7.950 și 9.150 cu 34 de aeronave F-35 și 67 de piloți. Și invers, numărul de ore de zbor pe simulatoare [două în prezent] va crește de la 1.200 la 4.500.

Aceeași problemă a apărut și în Olanda, care inițial a cumpărat 37 de avioane F-35A pentru a înlocui cele aproximativ 60 avioane F-16. În octombrie 2019, Ministerul olandez al Apărării a anunțat achiziția a încă 9 avioane F-35, da ia în calcul să mai cumpere, în timp, alte șase aeronave de acest tip.

Ceea ce este valabil pentru Olanda ar trebui să fie valabil și pentru Belgia

Potrivit cotidianului Le Soir, NATO solicită Bruxelleslului să aibă 48 de avioane F-35A în total [inclusiv trei de rezervă]. Prin urmare, acest lucru obligă Olanda să achiziționeze încă 14 avioane F-35. Chiar dacă este de aşteptat ca preţul per unitate pentru un avion F-35 să scadă sub pragul de 80 de milioane de dolari, o astfel de achiziție va cântări foarte mult pentru bugetul apărării belgiene.

 

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
defense.n-nxt.26