Calea Maritimă de Nord. Rusia îşi consolidează poziţia strategică în Oceanul Arctic pentru urmatorii 15 ani

S.I. Catalin |
Data actualizării: | Data publicării:

Rusia are planuri mari pentru Calea Maritimă de Nord, partea a Oceanului Arctic care se află sub administrarea Moscovei. Astfel, Moscova a adoptat un amplu plan geostrategic, pe 15 ani, pentru Calea Maritimă de Nord, potrivit The Barents Observe.

Până în 2035, guvernul rus intenționează să construiască cel puțin 40 de nave arctice, să modernizeze 4 aeroporturi regionale, să construiască căi ferate și porturi maritime și să faciliteze exploatarea masivă a resurselor naturale ale Arcticii.

Planul de dezvoltare al Căii Maritime de Nord a fost semnat de premierul rus Dmitri Medvedev cu doar câteva zile înainte de începutul noului an. Documentul este în curs de elaborare de ceva timp și s-a considerat foarte important ca acesta să fie aprobat și semnat înainte de sfârșitul anului 2019.

Noul plan de dezvoltare a infrastructurii Căii Maritime de Nord vine în același timp în care guvernul federal se pregătește să finalizeze noua Lege cu privire la Arctica. Noua legislație va fi adoptată în primul trimestru al acestui an și va oferi stimulente semnificative pentru dezvoltatorii de resurse naturale. Cinci categorii de proiecte vor avea dreptul la reduceri semnificative de impozite , între care proiecte petroliere offshore, producția de GNL, industria petrochimică și mineritul.

Motorul acestui plan de dezvoltare este în principal Rosatom, corporația de stat rusă specializată în energie nucleară. Rosatom va avea principalele responsabilități pentru ruta maritimă a Nordului. Documentul se bazează pe decretele semnate de președintele Rusiei, Vladimir Putin, în mai 2018 și pe solicitarea de a crește transporturile anuale pe ruta maritimă a Nordului la 80 de milioane de tone până în 2024.

 

Proiectului federal „Calea Maritimă de Nord" este prevăzut ca un plan complex

 

Guvernul rus, agențiile sale și societățile de stats respective se grăbesc foarte mult să atingă obiectivele traseului maritim îndepărtat din zona arctică.

Planul include până la 84 de puncte și acoperă o gamă largă de priorități, de la dezvoltarea infrastructurii necesare și construirea de nave noi până la cartografierea resurselor naturale și lansarea de noi sateliți și echipamente meteorologice.

Prima dintre priorități trebuie finalizată încă din acest an. Astfel, în aprilie, trebuie adoptat un program regional de explorare geologică. Și până în iunie, trebuie luate decizii cheie cu privire la dezvoltarea unei linii feroviare către Sabetta, portul maritim și terminalul de gaz natural lichefiat (GNL) de pe coasta de nord a Peninsulei Yamal.

Dezvoltarea masivă a resurselor naturale este necesară pentru ca Rusia să-și îndeplinească ambițiile pe ruta arctică și multe dintre cele mai mari companii ale țării sunt implicate.

Printre acestea, companiile de petrol și gaz Novatek, Gazprom Neft, Rosneft și Independent Oil Company. De asemenea, dezvoltatori de minerale și minereuri precum Nornickel, VostokCoal, Baimskaya, KAZ Minerals, Vostok Engineering și Severnaya Zvezda.

 

Planul se bazează şi pe dezvoltarea unui număr mare de nave

 

Până în 2035, vor fi construite aproximativ 40 de nave noi, din care mai multe spărgătoare de gheață cu propulsie nucleară.

Rusia va construi opt noi spărgătoare de gheață propulsate de motoare cu energie nucleară până în 2035 și 16 nave de salvare și sprijin.

În plus, mai multe mari porturi maritime sunt în curs de dezvoltare și un total de 12 noi sateliți urmează să fie puși pe orbită, a spus recent Kulinko într-o conferință. În 2018, compania Rosatom a fost însărcinată cu responsabilitatea de a dezvolta Calea Maritimă de Nord, ruta de transport maritim care se întinde între arhipelagul Novaya Zemlya și Strâmtoarea Bering.

Primul obiectiv este creșterea volumului anual de mărfuri care trec prin Calea Maritimă de Nord la 80 de milioane de tone până în 2024, ținta stabilită de președintele rus Vladimir Putin în marele său plan național care se întinde pe durata a ultimilor sai cinci ani de mandate.

Flota extinsă de spărgătoare construită de Rosatom va include până în 2035, cinci spărgătoare de gheață din proiectul 22220, cu o putere de 60 MW și trei spărgătoare de gheață „Lider" de 120 MW.

Trei dintre primele spărgătoare ale proiectul 22220 sunt deja în proces de construcție și un contract pentru construirea primul spărgător din clasa „Lider" urmează să fie semnat înainte de 2020, a spus Kulinko.

 

 

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel