În pofida legendelor propagate cu agresivitate de propaganda rusă, rușii nu pot construi sau dezvolta aeronave militare de ultimă generație cu tehnologiile lor învechite. Documente scurse de la un producător rus de componente aerospațiale, potrivit Kyiv Post, arată cum Moscova rămâne dependentă de echipamente străine de inginerie de precizie pentru a construi aeronave de a cincea generație.

Un avion de generația a 5-a de tip Su-57 pe linia de producție de la Uzina de Aviație Komsomolsk-on-Amur., Ministerul Rus al Apărării
Dezvăluirile privesc OKBM, un mare centru științific și de cercetare responsabil pentru dezvoltarea și producția ambelor aeronave.
În ciuda afirmațiilor publice conform cărora importurile de echipamente de inginerie de precizie au fost înlocuite „cu resurse interne”, documentele interne sugerează că Rusia se bazează încă pe tehnologie străină.
Industria rusă are nevoie urgentă de mașini-unelte pentru frezare și rectificare de înaltă precizie, deoarece fără ele, companiile rusești nu pot îndeplini cerințele de precizie și fiabilitate pentru piesele de aeronave de calitate necesară.
Conform documentelor disponibile, OKBM se bazează pe canale de achiziție de la aliatul tradițional al Rusiei, Serbia, dar oarecum surprinzător și din Taiwan. Conform documentelor scurse, rușii au achiziționat mașini CNC Grindex BSD-700U din Serbia și mașini Hartford HCMC-1100AG și Johnford SL-50 din Taiwan. În toate cazurile, acestea sunt echipamente de ultimă generație pentru care Rusia nu are un substitut intern adecvat.
Moscova încă așteaptă noi bombardiere strategice
Imagine grafică a unui bombardier dezvoltat în cadrul programului Envoy, sau PAK DA. Imagine ilustrativă DefenseExpress.
Amintim că PAK DA este un bombardier strategic rusesc stealth cu rază lungă de acțiune, conceput pentru a înlocui flota îmbătrânită de avioane Tupolev Tu-95 și Tupolev Tu-160. PAK DA este, de asemenea, dezvoltat de biroul de proiectare Tupolev.
Conform specificațiilor tehnice disponibile, se presupune că PAK DA va avea o viteză de croazieră de 800km/h, un plafon operațional de 20.000 de metri și o greutate maximă la decolare de 145 de tone. Este operat de un echipaj de patru persoane, iar raza de acțiune preconizată este de 12.000 de kilometri. Sarcina utilă ar trebui să fie de 30 de tone, incluzând arme convenționale și nucleare și rachete hipersonice. Cu toate acestea, conform documentelor scurse, producția PAK DA a fost atât de întârziată încât conducerea militară rusă a început să ia în considerare modernizarea modelului Tu-160, care a fost creat în timpul Uniunii Sovietice.
La rândul său, programul Su-57, cu numele de cod NATO Felon, reprezintă răspunsul Rusiei la F-35, avionul rusesc fiind prezentat ca având tehnologie stealth, dar, potrivit experților, Su-57 este departe de a putea fi catalogat drept un avion de generația a cincea.
Prototipul Su-57 a zburat pentru prima dată în ianuarie 2010, iar primul Su-57 de serie a fost preluat de Forțele Aerospațiale Ruse în decembrie 2020. Cu toate acestea, industria aeronautică rusă încă nu este capabilă să construiască suficiente avioane pentru a satisface dorințele Comandantului Suprem al Forțelor Armate Ruse și ale președintelui Vladimir Putin. Produce probabil în jur de 10 unități pe an. Pentru comparație: consorțiul occidental Lockheed Martin livrează anual aproximativ 150-200 de avioane F-35 clienților săi.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News









