Aflat deja în întârziere, viitorul avion SCAF de generația a VI-a mai are o șansă. Franţa, Germania şi Spania, acord privind începerea Fazei 1B

Drona multirol prezentată de Airbus, care arată natura modulară a conceptului RC (parte din programul SCAF)
Drona multirol prezentată de Airbus, care arată natura modulară a conceptului RC (parte din programul SCAF)

Franţa, Germania şi Spania vor să recupereze întârzierea și au ajuns la un acord privind lansarea etapei următoare a dezvoltării unui nou avion de luptă, denumit SCAF - cel mai mare proiect de apărare din Europa.

Cele trei state au ajuns la o înţelegere privind demararea următoarei etape (Faza 1B) din proiectul SCAF, a precizat, vineri, condiţia anonimatului, o sursă din domeniul apărării.

Grupurile Dassault și Airbus au ajuns și ele la un acord asupra acestui punct, a declarat pentru Reuters o sursă guvernamentală franceză și se pare că, după 14 luni de întârzieri, faza 1B este pe cale să înceapă.

Lansat în 2017 de președintele francez Emmanuel Macron și cancelarul german Angela Merkel într-un moment în care Uniunea Europeană era slăbită de decizia britanicilor de a părăsi blocul comunitar și de criza migranților, proiectul SCAF a fost de atunci sursa tensiunilor recurente între Franța și Germania. 

O sursă guvernamentală franceză a confirmat, de asemenea, că industriile din Franța și Germania au găsit terenul comun pentru a trece la următoarea fază a proiectului avionului de de luptă.

Potrivit informațiilor anterioare, următoarea fază de dezvoltare a Sistemului aerian de luptă viitor (SCAF) este de așteptat să coste aproximativ 3,5 miliarde de euro (3,63 miliarde de dolari), care să fie împărțită în mod egal de cele trei țări.

Eurofighter Typhoon și Rafale EH / facebook, RAF Marea Britanie

Dassault , Airbus  și Indra - ultimele două reprezentând Germania și, respectiv, Spania - sunt implicate în proiectul prin care se dorește înlocuirea, începând cu 2040, a aeronavelor franceze Rafale și a avioanelor Eurofighter (produse de Germania și Spania).

Airbus dezvăluie conceptul dronei „loyal wingman” pentru SCAF

În paralel cu dezvoltarea viitorului avion de generația a șasea, pe 16 noiembrie Airbus a prezentat un nou concept modular pentru aeronava fără pilot de tip „loyal wingman” înarmat, care va fi operat ca parte a sistemului mai larg de Combatere Aeriană Viitorul (FCAS).

Drona multirol Remote Carrier (RC), prezentată de Airbus, care arată natura modulară a conceptului RC (care face parte din programul SCAF) / foto via Janes 

Prezentat la International Fighter Conference 2022 (IFC 2022), care a avut loc la Berlin între 16 și 18 noiembrie, conceptul Remote Carrier (RC) o dronă multirol, având partea din față interschimbabilă, în funcție de tipul misiunii, care poate executa trei tipuri de sarcini: atac aer-aer, atac aer-sol și, respectiv, atac electronic.

Drona dispune de un compartiment de arme intern și poate transporta sisteme de bruiaj sau o serie de muniții, inclusiv două rachete aer-aer MBDA Meteor, două muniții GBU-54 pentru atac combinat direct (JDAM), patru MBDA Select Efecte Precision At Range-Electronic Warfare (SPEAR-EW) sau două RC (Remote Carrier) mai mici, relatează și Janes.

 

Proiect aflat deja în întârziere

 

Președintele francez Emmanuel Macron și apoi cancelarul german Angela Merkel au anunțat pentru prima dată în iulie 2017 proiectul SCAF, care va include un avion de luptă și o serie de arme asociate, inclusiv drone.

Sistemul de luptă aeriană al viitorului (SCAF), prin care Franța, Germania și Spania intenționează să dezvolte o aeronavă de generația a VI-a, e în mare întârziere. Iar acest lucru nu mulțumește deloc Marina franceză.

Sebastien Lecornu, ministrul Apărării francez, în toamna acestui an, dădea asigurări că SCAF, „atât de așteptat de Berlin cât și de Paris se va face, nu putem să fim mai direcți”.

Și totuși, SCAF - viitorul avion european de generația a VI-a suferă.

SCAF a fost inițiat în 2017 și ar trebui ca undeva în jurul anului 2040 să ajungă la maturitate.

După luni de aprige discuţii privind împărţirea sarcinilor între cele trei ţări, guvernele au semnat la sfârşitul lui august 2021 un acord care prevedea 3,6 miliarde de euro pentru studii detaliate, aşa-numite de "fază 1B", în vederea începerii în 2025 a construcţiei unui prototip, care ar urma să decoleze doi ani mai târziu.

Acordul este extrem de important pentru Armata franceză, a cărei flotă de aeronave de luptă devine tot mai învechită tehnologic.

De precizat că în decembrie 2000 primele două Rafale în versiunea Rafale M au fost livrate Marinei franceze. Avioanele au fost declarate operaționale în 2004.

În prezent Marina franceză deține 42 de aeronave de tip Rafale M.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Get it on App Store
Get it on Google Play

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt50
YesMy - smt4.1.0