Probleme tehnice la unul dintre motoare pentru un C-27J Spartan al Forțelor Aeriene Române. Avionul a aterizat cu motorul oprit, în siguranță, pe Otopeni

Darius Muresan |
Data publicării:
C-27J Spartan, foto: ROAF
C-27J Spartan, foto: ROAF

Luni, 24 iulie, în jurul orei 07.30,  echipajul unei aeronave C-27J Spartan, care efectua zbor de rutină pe traiectul Câmpia Turzii – Otopeni, a raportat o semnalizare la bord cu privire la funcționarea defectuoasă a motorului stâng.

Potrivit unei informări emise de Ministerul Apărării către DefenseRomania, „echipajul a aplicat procedurile standard prevăzute pentru această situație în normele de exploatare a aeronavei, oprind motorul stâng. Aeronava a aterizat în siguranță pe aeroportul de destinație, Otopeni, în jurul orei 8, fără a fi declarată situație de urgență și fără a fi nevoie de intervenția echipajelor specializate de la sol”.

„La bordul aeronavei se aflau 7 militari – 3 membri ai echipajului și 4 pasageri, care au aterizat fără probleme.

În conformitate cu procedurile în vigoare, șeful Statului Major al Forțelor Aeriene a numit o comisie de cercetare a acestui eveniment de zbor, pentru a stabili cauzele producerii acestuia”, mai precizează Ministerul.

 

Despre C-27J Spartan

 

C-27J Spartan este un avion proiectat şi construit de Alenia Aeronautica, menit să reprezinte o întreagă generaţie de avioane militare, de dimensiuni medii. Avionul C-27J este un aparat remarcabil în clasa din care face parte, cu capacitate manevrieră şi tactică superioară. Este destinat să execute misiuni tactice, în operaţii de menţinere a păcii şi umanitare asigurând transportul aerian direct în teatru, ziua şi noaptea, potrivit ROAF.

Este destinat să execute misiuni tactice, în operaţii de menţinere a păcii şi umanitare asigurând transportul aerian direct în teatru, ziua şi noaptea.

Este capabil să transporte forţe, echipamente, vehicule, artilerie uşoară, elicoptere uşoare, diferite echipamente şi materiale şi să asigure desantarea/debarcarea forţelor pentru operaţii speciale, materialelor şi echipamentelor. Poate opera perioade lungi de timp fără sprijin direct de la baza de dislocare, în condiţii de relief şi climatice severe.

C-27J Spartan are caracteristici de supravieţuire proprii, datorită propulsiei puternice şi designului aerodinamic care oferă calităţi de pilotare excelente, precum şi datorită unei foarte bune manevrabilităţi. Mai mult, toleranţa prin construcţie la avarii, redundanţa sistemului, separaţia fizică din construcţie, izolarea şi blindarea componentelor importante fac din Spartan un avion robust.

Contractul pentru achiziţia avionului C-27J SPARTAN a fost semnat între Ministerul Apărării Naţionale şi Alenia Aeronautica SpA în decembrie 2007, iar primele avioane au fost livrate in 2010.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel