Motoare românești pe fregatele Regele Ferdinand și Regina Maria. Un proiect al industriei de apărare din România

Fregata Regina Maria, sursă foto: Centrul de Televiziune şi Film al MApN
Fregata Regina Maria, sursă foto: Centrul de Televiziune şi Film al MApN

Industria de apărare din România e implicată într-un program de înlocuire pe cele două nave fregatele Regele Ferdinand și Regina Maria.

În cadrul Parlamentului României a avut loc o dezbatere privind industria aeronautică din România, dezbatere care și-a propus să găsească soluții care să ajute la dezvoltarea acestei industrii.

S-a discutat intens și despre cercetare și inovare, la discuție participând nu doar mediul politic, cât și reprezentanții celor mai importante companii românești din industria de apărare, atât privată cât și de stat.

În cadrul intervenției sale, vorbind despre proiectele pe care le are Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare Comoti, directorul institutului a amintit de un proiect extrem de ambițios aflat în derulare: realizarea și înlocuirea motoarelor de marș pe fregatele românești.

Potrivit directorului Comoti, lucrările pe fregata Regele Ferdinand au fost finalizate, în aceste momente având loc lucrările pe fregata Regina Maria.

Avem încheiat cu Ministerul Apărării din România un contract foarte mare, după ce Ministerul Cercetării ne-a oferit fonduri pentru a produce modelele demonstrative, pentru a realiza și a înlocui motoarele de marș de pe fregatele românești. Deja s-au finalizat lucrările la fregata Regele Ferdinand, lucrăm acum la fregata Regina Maria”, a precizat în cadrul conferinței de ieri Valentin Silivestru, directorul general al Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare Comoti.

Amintim că atât de controversatul program „Corveta multifuncțională” include și modernizarea fregatelor T22R - Fregata Regina Maria și  Fregata Regele Ferdinand.

CITEȘTE ȘI: Fregatele Poloniei vs. corvetele României. Polonezii avansează în următoarea etapă, noi am pierdut inclusiv calendarul programului

 

Fregatele „britanice” din clasa Type 22 ale României: Regina Maria și Regele Ferdinand

 

2. Fregata Re... (plecarea_fregatei_regele_ferdinand_misiune_24680500.jpg)

Fregata Regele Ferdinand, pregătindu-se de o misiune sub steag NATO

 

Fregata Regina Maria a intrat în serviciul României în 2005 după un amplu proces de modernizare. Nava a aparținut Royal Navy, fiind și a purtat denumirea inițială de HMS London.

HMS London, fregată Type 22 (generaţia a II-a) a fost construită între 1982-1984, când a fost lansată la apă. Potrivit Forțelor Navale Române operaţiunea de comisionare a avut loc în 1987, iar nava a primit numele Bloodhound şi numărul de bordaj F95. La solicitarea primarului capitalei britanice, în amintirea distrugătorului clasa “County” cu acelaşi nume cu oraşul Londra, tradiţie foarte populară în Marina Regală Britanică, nava a preluat numele de HMS London.

În 1988 nava a fost dislocată în Marea Baltică având misiunea de a testa echipamentul de detectare submarină pe navele ruseşti.

În 1991 a fost dislocată ca navă comandant în forţa Royal Navy din Golful Persic. În 1993 a participat activ la Războiul din Golf, iar în anul 1995 a participat la războiul din Bosnia. În noiembrie 1998 a desfăşurat exerciţii în Marea Neagră cu nave aparţinând României şi Ucrainei, iar în perioada 21-24 noiembrie a vizitat portul Constanţa. A ieşit din serviciul Royal Navy în 1999.

În perioada cât a fost în serviciu a parcurs peste 300.000 Mm, a fost dislocată în climate de la arctice la tropicale şi a navigat o durată care depăşeşte 35.000 de ore, ceea ce înseamnă o rată de utilizare mai mare de 25% din ani.

În anul 2004 a început parcurgerea unui program de regenerare a fregatei, program care să asigure parametrii iniţiali ai tehnicii de la bord şi implementarea de tehnică şi armamente noi.

Fregata Regele Ferdinand a fost achiziționată și ea tot de la britanici în 2002 și a purtat inițial denumirea de HMS Coventry. Aceasta a fost construită de şantierul Swan Hunter din Anglia. Operaţiunile de construcţie a navei au demarat în anul 1984 și a fost lansată la apă în aprilie 1986, când a şi fost încadrată cu echipaj. A intrat în serviciu în octombrie 1988, cu numărul de bordaj F98.

A fost angajată efectiv în serviciul Royal Navy, fiind dislocată în numeroase zone, de la Golful Arabic şi Oceanele Atlantic şi Indian până la Marea Mediterană şi Marea Caraibelor, unde, în timpul ultimei sale misiuni, în noiembrie 2001, a jucat un rol decisiv în capturarea unui transport de cocaină, în valoare de 40 milioane de lire. A parcurs 425.776 Mm şi a navigat o durată care depăşeşte 30.000 de ore, ceea ce înseamnă o rată de utilizare pe mare de 25% pe an.

A fost dislocată în Forţa Royal Navy din Kosovo în anul 1999, iar la sfârşitul aceluiaşi an a continuat să reprezinte contribuţia Marii Britanii la Forţa Navală Atlantică a NATO.

A ieşit din serviciu Royal Navy în ianuarie 2002.

Începând cu anul 2003 a intrat într-un program de regenerare şi modernizare pentru a fi preluată de către Forţele Navale Române.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Get it on App Store
Get it on Google Play

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt50
YesMy - smt4.1.0