Ministru a făcut referire la incidentul care a avut loc pe 1 Decembrie de Ziua Națională a României. Atunci aeronavele F-16 nu au mai defilat la parada militară de 1 Decembrie deoarece pista de la Baza 86 Aeriană Borcea era îngheţată. Gabriel Leș a precizat că a fost o ”greșeală administrativă”, existând pericol atât pentru piloți cât și pentru avion.
„La Borcea a fost o greșeală care a ținut strict de partea administrativă și a fost un pericol atât pentru piloți cât și pentru aparatură. Acesta a fost motivul pentru care nu au zburat atunci acele avioane.
Asta nu înseamnă că în caz de conflict, cum spunea multă lume pe rețelele de socializare, avioanele F-16 nu ar fi zburat. Zburau, nu se pune astfel problema”, a precizat Gabriel Leș.
Citește și: Poate România achiziționa avioane F-16 noi? Leș a purtat discuții în SUA
F-16, un sistem complex și modern. Încă învățăm să utilizăm avioanele
Gabriel Leș a subliniat complexitatea aparatelor F-16, precizând totodată că cele 12 avioane F-16 operaționale pe care le deține România nu sunt suficiente, necesarul „fiind mult mai mare”.
„Noi și astăzi învățăm cum să utilizăm aceste F-16. Pentru că un astfel de aparat nu îl iei azi și în două-trei luni ai învățat să îl utilizezi. Suntem încă în investiții. Și la Fetești, și la Mihai Kogălniceanu sau la Câmpia Turzii încercăm să menținem această capabilitate în funcțiune”, ne-a declarat ministrul amintind că „acum două săptămâni România a declarat operațională capabilitatea de poliție aeriană pentru avioanele F-16”.
„Bineînțeles că nu sunt suficiente. Necesarul nostru este mult mai mare. Discutăm de următoarele 36. Pentru 5 deja am trimis documente. Decizia la noi este luată”, a concluzionat Leș
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News