Ministerul Apărării a precizat că Naval Group, Saab Kockums și Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) au rămas în competiție după ce societatea Navantia s-a retras. Conform caietului de sarcini principala cerință pentru cele patru submarine multirol este să fie cu rază lungă de acțiune departe de baza lor de origine. Următoarea fază a competiției va fi evaluată pe factori precum: cel mai bun preț, gestionarea riscurilor și capacitatea de a proteja interesele de securitate națională ale Olandei și autonomia strategică, potrivit ministerului.
Ministerul Apărării a subliniat importanța implicării „grupului de construcții navale olandeze, inclusiv IMM-urilor”. Secretarul de stat pentru apărare, Barbara Visser, a declarat: "Sectorul construcțiilor navale din Olanda trebuie să obțină cea mai bună poziție posibilă în lanțurile de aprovizionare ale șantierelor navale. O poziție bună ca furnizor oferă companiilor olandeze șansa de a-și spori propriile cunoștințe iar beneficiul revine Ministerului Apărării".
Saab a declarat într-un comunicat de presă că a făcut echipă cu constructorul naval olandez Damen Shipyards pentru a dezvolta un submarin maritim ca să înlocuiască submarinele din clasa Walrus.
Societatea Naval Group nu s-a lăsat nici ea mai prejos, văzând cerința din caietul de sarcini și s-a asociat cu compania olandeză Royal IHC.
TKMS oferă proiectul U212CD care deja este în curs de dezvoltare pentru Germania și Norvegia, cu participarea industriei olandeze.
Vezi și: US Navy a acordat cel mai mare contract pentru construirea de submarine din clasa Virginia