Moment istoric pentru Coreea de Sud: Un prototip al KF-X, aeronava de generația a V-a, se pregăteşte de zborul inaugural

DefenseRomania Team |
Data actualizării: | Data publicării:

Un prototip al avionului de luptă KF-21 a fost văzut în timpul testelor la sol la unitatea de producție a companiei KAI (Korea Aerospace Industries), din apropierea aeroportului din Sacheon, Coreea de Sud. 

Forțele Armate ale Republicii Coreea de Sud (ROKAF) au precizat într-un scurt comunicat de presă, publicat pe  Facebook, că un prototip al noului său avion de generația a V-a KF-21 Boramae a fost surprins în timpul testelor la sol. 

Youtube video image

KF-21 este programat să efectueze primul său zbor în această lună. Un total de șase prototipuri vor efectua diverse teste de zbor până când KF-21 va fi declarat operațional în 2026.

2022 va fi cel mai important an pentru programul KF-21 Boramae (cunoscut anterior ca KF-X ), deoarece este programat primul zbor oficial al noului avion de generația a V-a, construit de industria de apărare din Coreea de Sud în colaborare cu cea din Indonezia.

Dezvoltarea Boramae progresează rapid, deși, potrivit informațiilor furnizate de KAI la începutul acestui an, zborul inaugural ar fi trebuit să aibă loc în luna iunie. Cu toate acestea, efectuarea acestor teste la sol sunt un indiciu că primul prototip va zbura în curând.

KF-21 Boramae (cunoscut anterior ca KF-X ) este un avion de luptă de generația a V-a, dezvoltat de Korea Aerospace Industries în parteneriat cu mai multe companii din Indonezia. Având dimensiuni de 16,9m x 4,7m x 11,2m, KF-21 este mai mare decât F-16 și are o dimensiune similară cu F-18. Un alt partener al proiectului este compania americană GE Aviation care furnizează motoarele F414, utilizate şi pe avioanele F/A-18E/F Super Hornets și Saab JAS 39E/F Gripens.  

Diverse publicaţii mass-media din domeniul aviaţiei indică data de 22 iulie ca fiind cea mai probabilă pentru zborul inaugural. Pentru un program atât de complex, întârzierea cu doar o lună poate fi considerată aproape nesemnificativă. Mai ales dacă ținem cont de faptul că între timp a existat o pandemie și neînțelegerile cu Indonezia, partener în acest program.

Compania sud-coreeană Korea Aerospace Industries (KAI) este responsabilă pentru proiectarea, asamblarea și testarea generală a aeronavei. Compania a avut experiență în dezvoltarea și fabricarea avioanelor din seria T-50. KF-21 Boramae este un avion stealth de nouă generație care combină elemente ale unui avion de vânătoare de generația a V-a. Deși inițial avioanele au fost destinate să fie produse ca aeronave de generația a V-a, prima aeronavă care a ieșit de pe linia de producție, conform specificaţiilor este de generaţia 4++.

Dar, conform producătorului, după o serie de alte lucrări planificate de actualizare, aeronava va devenit una de generația a V-a.

Cele șase prototipuri ale KF-21 Boramae produse până acum ar trebui să finalizeze faza de dezvoltare până în 2026. Aceasta va fi urmată de producția celor 40 de avioane KF-21 Boramae în configuraţia Block I. Avioanele KF-21 Block I sunt considerate aeronave de generația 4,5, având o amprentă radar destul de scăzută, similară cu cea a unui Dassault Rafale sau Boeing Super Hornet, și cu o electronică internă de generația a cincea.

După cum precizează publicaţia AviaciOnline, va urma şi un avion KF-21 Boramae în configuraţiile Block II şi Block III. În ceea ce privește KF-21 în configuraţia Block III, este de aşteptat ca această aeronavă să aibă caracteristici stealth similare cu cele ale F-35 sau F-22, pe lângă faptul că va încorpora alte tehnologii avansate care îl vor plasa pe deplin în liga aeronavelor de generația a cincea.

Dezvoltarea KF-X, conform programului, ar trebui finalizată undeva în 2026. Coreea de Sud intenționează să achiziționeze peste 250 de aeronave de acest fel. Noile avioane ale Coreei de Sud, dezvoltate intern, vor înlocui treptat aeronavele F-4 Phantom II  și Northrop F-5E Tiger II.

Potrivit KAI, zborul inaugural al prototipului este programat pentru sfârșitul lunii iulie 2022, iar producția de serie va începe în 2026. ROKAF speră să primească 120 de avioane de luptă KF-21 până în 2032 pentru a-și înlocui avioanele de luptă îmbătrânite, și anume F-4E și F-5E. 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel