Propagandiştii Kremlinului critică cu jumătate de gură conducerea forţelor aeriene ruse, fără să facă referire la avioanele pierdute în Ucraina

DefenseRomania Team |
Data actualizării: | Data publicării:

Analistul militar rus Roman Skomorokhov, un vechi contribuitor pentru site-ul rusesc de propagandă TopWar, a publicat un articol mai puţin obişnuit în care critică starea Forțelor Aeriene Ruse. Acesta critică vehement conducerea Forțelor Aerospațiale Ruse [VKS], precum și pe unii oficiali de la Kremlin, făcând comparații nostalgice între Uniunii Sovietice și Rusia de astăzi.

,,Avioanele rusești se prăbușesc. Pierdem piloți, pierdem civili, pierdem avioane. Și dacă avioanele sunt ceva ce poate fi recuperat în timp [n.r. fabricarea de noi aeronave], dar echipajul și oamenii, în general, nu pot fi recuperati'', a spus analistul militar rus Roman Skomorokhov, precizând ironic ca avioanele Forțelor Aerospațiale Ruse ''se prăbușesc cu o regularitate de invidiat".

Cu toate acestea, criticile analistului militar sunt cu jumătate de gură, deoarece nu face precizări cu privire la avioanele de luptă rusești doborâte în luptă, ci la cele care s-au prăbușit în timpul zborurilor de antrenament, fără acțiune militară.

În aprilie, un MiG-31 s-a prăbușit în apropiere de regiunea Leningrad, iar echipajul s-a catapultat. În iunie, un Su-25 s-a prăbușit în apropiere de Belgorod, pilotul a reuşit să supravieţuiască. Un alt Su-25 se prăbușește în regiunea Rostov, dar pilotul nu supraviețuiește.

În septembrie, un Su-34 s-a prăbușit, echipajul reușind să se catapulteze și să supraviețuiască. În octombrie, în aceeași zi, un Su-25 [pilotul a murit] și un Su-24 [echipajul s-a catapultat] s-au prăbuşit. În aceeași lună, un Su-34 s-a prăbușit lovind o clădire din Yeisk, ucigând 15 civili. Mai târziu în cursul lunii, un Su-30 s-a prăbușit şi a lovit o casă. În decembrie, un MiG-31 s-a prăbușit din nou, dar echipajul a reuşit să se catapulteze.

În nouă luni, Forțele Aeriene Ruse au pierdut nouă avioane de militare, printre care avioane de luptă, de vânătoare şi bombardiere. Dacă se analizează anunțurile oficiale ale Forțelor Aeriene Ruse, motivele sunt diferite: eroare de pilotaj, defecțiuni ale motorului și defecțiuni de control. Există chiar și un raport despre un echipaj care s-a sufocat din cauza unei defecțiuni a sistemului de oxigen din avion.

Analistul militar rus nu face nicio referire la avioanele pierdute de Forțele Aeriene Ruse în Ucraina. Cele mai recente date, comunicat de ministerul ucrainean al apărării, arata ca aviaţia militară rusă a pierdut peste 280 de avioane în Ucraina, de la început invaziei.

Skomorokhov împarte avioanele pierdute în "vechi și foarte vechi". Dar principala problemă, în opinia sa, nu este vârsta avionului, ci lipsă orelor de zbor.

"Cu toate acestea, una este să stai în hangar făcând 2-3 zboruri pe an și cu totul altceva atunci când avionul este operat în regim normal'', spune Skomorokhov în analiza sa.

Autorul dă mai multe detalii despre lipsa orelor de zbor. El spune că atâta timp cât a existat URSS, fiecare avion, de luptă sau de transport militar, a înregistrat 180-220 de ore de zbor pe an. Astăzi, spune Skomorokhov, pentru aviația rusă dacă un avion face 35-45 de ore de zbor "este considerat bun".

Rusia a operat [și continuă să opereze] avioane foarte vechi în războiul civil sirian. Unele avioane au fost readuse în Rusia, dar un număr mare rămân în continuare desfăşurat în Siria. Același lucru este valabil și pentru un număr mare de piloți care nu s-au întors din războiul din Siria. Acest lucru sugerează că Rusia are piloți slab pregătiți, mai ales dacă vorbim despre Siria, unde, în comparație cu luptele din Ucraina, piloții ruși ar trebui să aibă un avantaj uriaș.

"Un pilot nepregătit și un avion nesigur - acesta este rezultatul", spune Skomorokhov.

Singurul lucru bun este că astăzi piloții ruși au avut ocazia să zboare mai mult. Da, este vorba despre războiul cu Ucraina, iar "singurul lucru bun" nu este despre război, ci despre oportunitatea piloților ruși de a zbura mai mult cu avioanele lor.

Skomorokhov vede un alt motiv pentru care avioanele de război rusești sunt tot mai puţine. Potrivit lui, nu este corect ca modernizarea unui avion să se facă în mai multe locuri, călătorind dintr-un punct în altul al țării. Pe vremea Uniunii Sovietice, spune autorul, totul se făcea într-un singur loc.

Și, potrivit autorului, există o problemă la capitolul calitatea lucrărilor de mentenanţa atunci când un avion este dus la reparat dintr-o parte în cealaltă parte a țării.

Analistul militar susţine că dacă Rusia nu are capacitatea financiară de a înlocui avioanele vechi cu altele noi [ca și în cazul tancurilor], atunci este cel puţin necesar ca întreținerea avioanelor vechi să se facă la un nivel calitativ mai înalt. ,,Cu toate acestea, rapoartele arată exact contrariul", conchide analistul rus.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel