Piloții ucraineni spun că fac cu greu față Su-35 rusești în luptele aeriene. Probleme sunt și la MiG-29: Rachetele americane HARM - doar la 25% din potențial

Darius Muresan |
Data actualizării: | Data publicării:
Su-35 rusesc. Foto: TehcInsider
Su-35 rusesc. Foto: TehcInsider

Doi piloți ucraineni, sub protecția anonimatului, au discutat în presa din SUA despre provocările cu care se confruntă zilnic pe cerul Ucrainei, precizând că avioanele ucrainene fac cu greu față Su-35 rusești și au făcut un nou apel pentru transferul de F-16 Fighting Falcon occidentale.

În cadrul unui interviu acordat CNN, doi piloți ucraineni sub indicativul de Pumba și Juice, au subliniat importanța furnizării de avioane de luptă occidentale.

Aceștia spun că avioanele ruse mult mai moderne ca de exemplu Su-35 sunt un adevărat coșmar iar superioritatea aeriană a Rusiei e una evidentă din punct de vedere tehnologic, ucrainenii reușind să „blocheze” aviația rusă cu ajutorul sistemelor antiaeriene pe care NATO le-a furnizat.

 

Ucrainenii fac cu greu față avioanelor rusești Su-35

 

2. Su-35 ruse... (lansare-rachete-avioane-su-35_29315900.jpg)

Su-35 rusești, în timpul lansării unor rachete în cadrul manevrelor militare de antrenament

„Pierdem multe avioane din cauza Su-35”, precizează pilotul ucrainean Pumba care a adăugat în presa americană că de la începutul invaziei a pierdut mulți camarazi în confruntările aeriene, inclusiv liderul său de escadrilă, camarazi pe care îi consideră adevărați „eroi ai Ucrainei”.

„Când îți vezi colegul lovit de o rachetă și explodând în fața ta e un șoc”, spune pilotul ucrainean.

Pumba e pilot de Su-25, avioane de atac la sol, iar după începerea contraofensivei misiunea e de a oferi sprijin forțelor terestre. 

Ucrainenii amintesc faptul că avioanele Su-25 ale Ucrainei sunt din perioada sovietică, sunt aparate vechi care au fost introduse în serviciu în anii 1980 și sunt o pradă ușoară pentru Su-35 rusești, echipate cu radare moderne și rachete cu rază lungă de acțiune.

Su-35, considerat de ruși de generația 4++, este cel mai promovat produs al aviației militare ruse. Costul unui aparat e estimat la 98 de milioane de euro.

În luna mai Forțele Aeriene Ucrainene au anunțat că au doborât un avion de luptă rusesc de tip Su-35 Flanker. Totuși, informația nu a fost confirmată din surse independente. 

Există însă certitudinea că Federația Rusă a pierdut cel puțin un Su-35 Flanker-E de generația 4 ++ în Ucraina, asta după ce la începutul lunii aprilie 2022 Ministerul Apărării de la Kiev a prezentat imagini de la sol cu epava aeronavei.

Pe imagini e cât se poate de clar că discutăm despre un Su-35. Sunt primele în care epava de la sol a aeronavei ne confirmă cu certitudine doborârea unui Su-35.

 

Probleme sunt și cu avioanele MiG-29 ucrainene: Rachetele americane AGM-88 "HARM", folosite doar la 25% din capacitatea lor

 

3. MiG-29 ucr... (mig-29-ucraina_43099300.jpg)

MiG-29 ucrainean. Foto: Forțele Aeriene ale Ucrainei

Ucraina a primit în total de la aliați 45 de avioane sovietice Su-25 și MiG-29, dar chiar și așa tehnologia sovietică face cu greu față. 

Pilotul ucrainean Juice trage și el un semnal de alarmă și spune că Forțele Aeriene Ucrainene ar fi mult mai capabile să ofere suport și să protejeze forțele terestre de la sol în cazul în care ar dispune de avioane mai performante.

Un astfel de avion e F-16 Fighting Falcon. Cu toate că avionul a intrat pentru prima oară în producție în anii 1980, de-a lungul timpului a trecut prin multe upgrade-uri. F-16 e cel mai popular avion din lume iar dacă ar ajunge în dotarea Ucrainei ar fi cu siguranță mult peste ceea ce ucrainenii au azi.

Piloții ucraineni cred că livrarea de F-16 ar fi un moment de cotitură nu doar pentru contraofensiva ucraineană, dar și pentru soarta războiului.

La fel ca și Pumba, Juice se teme de apărarea antiaeriană a Rusiei și de Su-35, dar spune că Ucraina a reușit eficient să adopte noi tactici. Dar rușii se adaptează și ei.

O altă problemă cu care se confruntă ucrainenii sunt sistemele de armament occidentale integrate pe avioanele lor de luptă. Pilotul ucrainean spune că armele occidentale sunt departe de a fi folosite la capacitate maximă din cauza faptului că avioanele sovietice sunt foarte vechi. El a dat exemplul rachetelor americane HAMR integrate pe MiG-29 ucrainene.

„Din păcate, să luăm cazul rachetelor HAMR, acestea sunt limitate și sunt folosite doar la aproximativ 25% din capacitatea lor. Nu le putem folosi la 100% din potențial din cauza limitărilor în ceea ce privește raza de acțiune și precizia”, a conchis pilotul ucrainean Juice.

Astfel că avioanele occidentale, cu precădere F-16 ar trebui să fie o prioritate. 

Piloții ucraineni sunt de părere că ar fi nevoie de o escadrilă formată din 12-20 de avioane pentru a echilibra balanța, dar de mult mai multe pentru ca ucrainenii să aibă un impact semnificativ pe câmpul de luptă. 

Amintim că la începutul lunii august 2022, au apărut primele informaţii ca rachetele AGM-88 de fabricație americană au început să lovească pozițiile forţelor ruse de ocupaţie din Ucraina. Însă, la acel moment, nu se știa ce aeronava au folosit ucrainenii pentru a lansa acest tip de rachete.

Ulterior, Pentagonul a confirmat oficial că a furnizat rachete antiradar AGM-88 "HARM" către Forțelor Aeriene Ucrainene. Acestea au fost integrate pe MiG-29.

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta

DC Media Group Audience

Parteneri






CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel