Navele rusești nu mai au voie să intre în porturile ucrainene. Interdicţia a intrat în vigoare azi

Costea Cătălin |
Data actualizării: | Data publicării:
Flota Rusă în Portul Sevastopol, Peninsula Crimeea
Flota Rusă în Portul Sevastopol, Peninsula Crimeea

Pe 1 ianuarie 2022, în Ucraina a intrat în vigoare legea prin care sunt stabilite regulile privind accesul navelor străine în apele interioare ale țării, cu excepția navelor aparținând Rusiei.

În documentul aprobat de Rada Supremă a Ucrainei încă din 3 decembrie 2020 se precizează că „operațiunile de transport de marfă pe căile navigabile interioare ale Ucrainei [..] pot fi efectuate de către nave ucrainene sau nave străine ai căror armatori sunt entități comerciale înregistrate în Ucraina”, o secțiune distinctă fiind destinată interzicerii accesului navelor care navighează sub pavilion rusesc sau care sunt deținute de cetățeni ruși.

Textul legii include conceptul de “nave ale țării agresoare”, cu referire la navele aflate sub pavilionul sau proprietatea unei entități ruse, cărora, indiferent de încărcătura pe care o transportă, li se interzice intrarea în porturile ucrainene din Marea Neagră și Marea Azov, precum și în porturile fluviale de pe Nipru, Dunăre sau alte râuri de pe teritoriul ucrainean.

De asemenea, parlamentarii ucraineni au interzis înregistrarea în Registrul de stat al țării a navelor și a altor ambarcațiuni plutitoare aparținând cetățenilor ruși.

Dincolo de semnificația politică a aplicării acestei legi, experții în domeniul transporturilor navale consideră că activitățile economice vor continua să se desfășoare între Rusia și Ucraina, iar interdicția accesului navelor comerciale rusești în porturile ucrainene va determina în ultimă instanță o creștere a prețului produselor importate de Ucraina. Armatorii ruși vor fi nevoiți să își schimbe înregistrarea sau să folosească nave străine, ceea ce va introduce costuri suplimentare de transport.

Pe de altă parte, este remarcat faptul că o bună parte din armatorii ruși au trecut deja la o astfel de practică, majoritatea navelor comerciale folosite de aceștia pe relația cu Ucraina navigând sub pavilioanele altor state, de regulă cel al Panama sau al unor state africane.

În Rusia interdicția este privită cu superioritate, considerându-se în mod ironic, cu trimitere la preconizata invazie a trupelor ruse, că astfel Rada Supremă din Ucraina a oprit și intrarea navelor militare ale Flotei Ruse din Marea Neagră în porturile ucrainene.

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel