Accident naval în Rusia. Portavionul ,,Amiral Kuznețov” a fost avariat

S.I. Catalin / 30 oct 2018 / 10:33

La Șantierul Naval 82 din Murmansk, în nordul Rusiei, s-a scufundat docul plutitor PD-50, unul dintre cele mai mari din lume. Accidentul a avut loc în noaptea de 30 octombrie, când portavionul ”Admiral Kuznețov” părăsea docul. Potrivit SeverPost, totul a fost cauzat de două macarale care au căzut ca urmare a unei pene de curent, una dintre ele s-a prăbușit pe puntea portavionului.

Patru persoane au fost rănite. Mai mulţi muncitori au căzut în apă rece ca gheața, raportează „Murmanski Vestinik”. Victimele au fost spitalizate cu hipotermie, completează Tass. Aproximativ 70 de persoane au fost evacuate în total de pe docul plutitor, potrivit pagina de rusia.

Potrivit concluziilor preliminare, cauza accidentului a fost o întrerupere a alimentării cu energie. Urmare a unei creşteri bruşte tensiunii în reţeaua electrică, s-a produs o deconectare a pompelor de apă, tancurile s-au umplut brusc și docul s-a scufundat, a raportat Centrul Zvezdocika.

Portavionul „Admiralul Kuznețov” a suferit avarii

Corporația Națională de Construcții Navale a raportat că macaraua, care a căzut pe punte, a distrus o parte a corpului navei, dar nu a afectat echipamentul „vital” al portavionului. A fost deteriorată puntea de decolare, susţine o sursă TASS.

Oficialii şantierului naval susţin că incidentul cu docul plutitor nu va afecta calendarul lucrărilor de reparații ale portavionului. În același timp, potrivit Novaya Gazeta, docul plutitor PD-50 era singurul capabil să primească o navă de asemenea dimensiuni pentru reparații.

Sursa „Interfax” susține că la Novorossiysk, la peste 5.000 de mile marine, există un alt doc plutitor – PD-190 – capabil da primească nave de tipul portavionului ”Admiral Kuznețov”.

Portavionul se afla în reparaţii

Portavionul „Admiral Kuzneţov“, aflat în dotarea armatei ruse din ianuarie 1991, se afla în reparaţii, după ce în luna aprilie a acestui an, Ministerul rus al Apărării a semnat un contract în acest sens cu Corporația Națională de Construcții Navale, companie de stat din domeniul construcţiilor navale ce are sediul în Sankt Petersburg. Contractul prevede efectuarea unor lucrări de reparaţii şi modernizare. Aceste lucrări erau planificate să dureze de la doi ani şi jumătate până la trei ani, dar accidentul naval s-ar putea să prelungească acest termen.

La momentul semnării contractului, ministrului adjunct al Apărării Iurii Borisov spunea că portavionul va putea fi trimis într-o misiune începând cu anul 2021.

Amiralul Kuznetov, o epavă sovietică plutitoare

Unicul portavion rusesc, Amiralul Kuznetov, era catalogat în 2017 de către ministrul britanic al Apararii drept ,,vechi, decrepit". Tot în 2017, transportatorul a pierdut un Su-33 și un MiG-29KR, când ambele avioane rusești au căzut în mare. Problemele cu dispozitivul de oprire au fost citate drept cauză.

Pe 5 decembrie 2016 un Su-33 s-a prăbușit în Marea Mediterană după ce nu a reușit să aterizeze datorită problemelor cu  cablul arestor, folosit pentru frânare în timpul aterizării pe punte.

Acestea au fost şi motivele pentru care Ministerul rus al Apărării a decis că portavionul trebuie să treacă printr-un amplu proces de reparaţie.

Articole Recomandate


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2018 - Toate drepturile rezervate.
defense.n-nxt.23