Anatol Șalaru: Rusia nu are niciun avion capabil să înfrunte F-16. Versiunea achiziționată de România, mult peste MiG-21 LanceR

Sursă foto: Forțele Aeriene Române
Sursă foto: Forțele Aeriene Române

Anatol Șalaru, fost ministru al Apărării în Republica Moldova, în cadrul emisiunii „Pe Plan Extern” difuzată de la DefenseRomania în fiecare vineri, a discutat și despre procesul de înzestrare al României cu aeronave F-16 Fighting Falcon.

România deține în prezent o escadrilă completă de 17 aeronave F-16 Fighting Falcon, achiziționate second hand din Portugalia. Avioanele portugheze nu au fost zburate prea mult timp și au resursa de zbor mare. 

 

F-16 și România, un program care schimbă mentalitatea ROAF

 

La finalul anului trecut România a demarat procedurile de achiziționare a încă două escadrile de F-16, de data aceasta din Norvegia. Vor fi achiziționate 32 de aeronave, la un preț excelent de 345 de milioane de euro, la care se adaugă pachetul logistic de 100 de milioane de euro. Aeronavele nu au resursa de zbor atât de mare precum a F-urilor portugheze, ci în medie cam 2.500 de ore, ceea ce înseamnă aproximativ 10 ani de zbor. Vestea bună e că aeronavele vor fi achiziționate în configurație M6.5.2, configurație superioară primelor 17 avioane F-16 achiziționate din Portugalia, care vor fi modernizate și ele la acest standard la Aerostar Bacău.

În cadrul emisiunii „Pe Plan Extern” de săptămâna trecut, Anatol Șalaru a lăudat achiziția făcută de România și a amintit că, în pofida criticilor cu privire la faptul că tehnica militară e second hand, aeronavele F-16 în configurația achiziționată sunt mult peste bătrânele MiG-21 LanceR din dotarea Forțelor Aeriene Române.

„Aeronavele F-16 au întărit foarte mult capacitatea de apărare a României. Și chiar dacă sunt second hand, ele sunt mai bune decât aeronavele MiG-21 LanceR din dotarea Armatei României”, a precizat fostul ministru al Apărării din Republica Moldova.

 

Rusia nu are niciun avion capabil să înfrunte F-16 Fighting Falcon în cea mai modernă versiune Block 70 Viper

 

2. Un avion d... (f-35-f-16-sua-america_98468900.jpg)

Un avion de generația a V-a F-35 Lightning II, zburând alături de un F-16 Fighting Falcon. Sursă foto: U.S. Air Force

 

Referindu-se la succesul pe care F-16 în are pe plan internațional, Anatol Șalaru a adăugat că „azi, Rusia nu are niciun avion capabil să înfrunte F-16”. Cu siguranță fostul ministru al Apărării de la Chișinău a făcut referire la cea mai modernă versiune a F-16, anume Block 70 Viper. 

Din 1970, peste 4.550 de avioane F-16 au fost livrate de SUA statelor aliate iar anul trecut americanii au deschis o linie de producție pentru 128 de aeronave F-16 Block 70/72, toate destinate vânzărilor militare externe.

F-16 în versiunea Block 70/72 dispune de tehnologie de generația a V-a de pe F-22 Raptor și F-35 Lightning II.

În ceea ce privește Federația Rusă, Moscova promovează intens aeronave precum MiG-35, Su-35, sau controversatul Su-57.

Succesul acestora e reliefat și din achizițiile externe. Spre exemplu, clienții nu prea se înghesuie pentru MiG-35, o aeronavă structurată totuși pe MiG-29. 

Într-adevăr, Su-35, pe care chinezii l-au testat intens, chiar dacă nu atinge tocmai performanțele cu care se laudă industria rusă, e un avion care punctează pe partea de motorizare și mai ales manevrabilitate. China e singurul operator extern al Su-35, după ce Egiptul a renunțat recent la contract.

 

Su-57 rămâne cel mai controversat „produs” al Rusiei

 

3. -imagine fara descriere- (su-57-zbor_01505800.jpeg)

Foto: Su-57

 

În ceea ce privește Su-57, acesta rămâne cu siguranță cel mai controversat proiect aeronautic militar al Federației Ruse. Aeronava despre care industria rusă spune că ar fi de generația a V-a a cunoscut un șir îndelungat de probleme, mai ales pe partea de motorizare.

„Su-57 e un avion de generația a V-a cu care rușii s-au lăudat foarte mult. Au produs trei avioane din care două au căzut și unul se află la sol”, a comentat ironic, Anatol Șalaru, fostul ministru al Apărării din Republica Moldova.

Acesta a amintit că Federația Rusă a încercat să atragă parteneri străini, printre care și India, însă acești parteneri s-au retras treptat din cauze financiare ale unui proiect „ce nu poate fi realizat prea curând”.

După ce primul Su-57 din producția de serie s-a prăbușit, în 2020 rușii au livrat pentru prima dată aeronava. La finalul anului trecut era anunțat faptul că încă patru aeronave vor fi livrate. Se estimează că Federația Rusă ar deține aproximativ 12 aparate.

Există totodată un contract în derulare semnat în 2019 pentru livrarea a 76 de Su-57 până în 2027.

CITEȘTE ȘI: Clarificări privind achiziția de F-35. România plănuiește să demareze înzestrarea în 2032

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Get it on App Store
Get it on Google Play

DefenseRomania on Facebook

Articole Recomandate

Crossuri externe


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0