Bombardierul B-21 Raider, primul avion de generaţia a VI-a, este pe drumul cel bun: Suntem la etapa testelor de zbor, programul de testare decurge bine

DefenseRomania Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Primul B-21 Raider al Forțelor Aeriene ale SUA a fost expus la Uzina 42 din Palmdale, California, unde Northrop Grumman construiește noua flotă de bombardiere stealth a SUA. Sursa foto: U.S. Air Force.
Primul B-21 Raider al Forțelor Aeriene ale SUA a fost expus la Uzina 42 din Palmdale, California, unde Northrop Grumman construiește noua flotă de bombardiere stealth a SUA. Sursa foto: U.S. Air Force.

Directorul de achiziții al United States Air Force (USAF), Andrew Hunter, a precizat recent că etapa de testare la care este spus bombardierul B-21 Raider decurge bine. După cum relatează publicaţia The Avioationist, noul bombardier stealth B-21 Raider este în prezent supus testelor de zbor la Baza Aeriană Edwards, California, deși Forțele Aeriene ale SUA au fost foarte discrete cu privire la statutul aeronavei secrete încă de la primul zbor. USAF nu a publicat nici măcar o singură imagine oficială cu momentul în care B-21 Raider este testat, iar imaginile disponibile până acum provin de la fotografii care l-au observat în timpul primului zbor.

La 8 mai 2024, directorul executiv al serviciului pentru achiziții militare al USAF, Andrew Hunter, a făcut câteva noi precizări cu privire la stadiul în car se afla programul B-21 Raider, într-o mărturie în fața Comitetului Senatului pentru Servicii Armate cu privire la modernizarea Forțelor Aeriene. Noile informații au ieșit la iveală atunci când Hunter a fost întrebat despre componenta aeriană al triadei nucleare americane, care va fi compusă din B-21 și rachetă cu încărcătura nucleară Long-Range Stand-Off.

,,Suntem la etapa testelor de zbor, programul de testare decurge bine", a declarat Hunter ca răspuns la întrebarea adresată de senatorul Mark Kelly cu privire la evoluția programului B-21. "Face ceea ce programele de teste de zbor sunt concepute să facă, adică ne ajută să învățăm despre caracteristicile unice ale acestei platforme, dar într-un mod foarte, foarte eficient", a precizat directorul de achiziții al United States Air Force (USAF).

Hunter nu a dat mai multe detalii despre etapa de teste în zbor a , deoarece acest lucru este considerat extrem de sensibil. În mod similar, Forțele Aeriene ale SUA au declarat anterior că nu vor oferi detalii suplimentare despre programul de testare a bombardierului B-21 și nici despre numărul de zboruri efectuate de aeronavă. Cu toate acestea, Hunter a menționat că programul este pe drumul cel bun și că este mulţumite de rezultate.

,,Mai sunt câteva puncte cheie care urmează să fie atinse în acest an și aștept cu nerăbdare să vorbesc cu dumneavoastră atunci când vom putea reveni cu date despre aceste eforturi și să vă spunem unde ne aflăm, dar, începând de astăzi, se înregistrează progrese bune în ceea ce privește programul de testare. Credem că suntem pe drumul cel bun", a adăugat Hunter în continuarea răspunsului său către senatorul Kelly.

La scurt timp după începerea testelor de zbor, compania Northrop Grumman a primit contractul pentru producția inițială în ritm redus a noului bombardier stealth B-21 Raider. Pentagonul nu a făcut publice detaliile contractului, însă, la lansarea bombardierului în 2022, Forțele Aeriene au declarat că se așteaptă la un cost mediu de achiziție pentru fiecare aeronavă de 692 de milioane de dolari.

Numărul de aeronave acoperite de primul contract nu a fost comunicat, deși unele rapoarte de după primul zbor au afirmat că acesta ar putea acoperi până la 21 de aeronave. La momentul primului zbor, Northrop Grumman a declarat că șase aeronave se aflau în diferite stadii de producție, inclusiv cea care zboară deja, care a fost numită "Cerberus".

Luna trecută, șeful Statului Major al Forțelor Aeriene ale SUA, generalul David W. Allvin, a declarat că s-ar putea să nu achiziționeze mai mult decât cele 100 de bombardiere invizibile de generația a VI-a B-21 Raider, planificate în prezent, deoarece ar putea apărea ceva nou, cu o tehnologie mai eficientă, până la momentul în care cele 100 de bombardiere vor fi construite și livrate.

În timp ce B-21 "este viitorul forței noastre în materie de bombardiere", Allvin a declarat în fața SASC că o tehnologie mai modernă și mai eficientă ar putea apărea înainte ca producția prevăzută pentru B-21 să fie finalizată, ceea ce face ca Forțele Aeriene să ezite să se angajeze să cumpere mai multe deocamdată, relatează Air & Space Forces Magazine.

O sută de B-21 "este programul record", a spus Allvin. Compania Northrop Grumman este contractorul principal al programului B-21.

"Cred că nu vom ajunge la acest număr decât probabil la mijlocul anilor 2030 și după", a spus el. "Cred că există și alte progrese tehnologice pe care le vom vedea pentru a putea crește acest număr și pentru a avea o combinație mai bună... înainte de a ne angaja ca aceasta să fie platforma" care va servi drept coloană vertebrală a viitoarei flote de bombardiere.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta

DC Media Group Audience

Parteneri






CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel